2021-09-08, 01:44
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
En kung helt klart, hade nog försökt göra likdant.

Jag minns när jag jobbade på en liten support avdening i början av 2000talet, då började jag låta telefonlinjen ligga öppen så det tutade upptaget när chefen inte var där.

Får man skit betalt får man skit service, nu vet jag ju inte vad denna individ tjänar på skatteverket men för mig är min lön direkt kopplad till hur motiverad/lojal jag är mot arbetsgivaren, ger du mig skit betalt får du skit tillbaka, så enkelt är det.
Vilket kom först hönan eller ägget. Presterar man skitdåligt får man skitdåligt betalt.

Har hört personer säga att de inte får betalt för att jobba mer, säkert säger chefen att han inte kan ge mer betalt för denne jobbar inte.
Citera
2021-09-08, 02:17
Medlem
Borde nog kolla upp Transportstyrelsen också!!
Det är rena katastrofen!!
Citera
2021-09-08, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskleraret
Borde nog kolla upp Transportstyrelsen också!!
Det är rena katastrofen!!
Ok?
Citera
2021-09-08, 02:37
Medlem
Där jag jobbade förut så brukade jag dra ner hastigheten på en robot. Så det tog längre tid innan jag behövde göra något
Citera
2021-09-08, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Finns liknande i Sverige.. Chef på kommunen som anställde sin egen son som aldrig behövde komma till jobbet Jag kommer dock inte ihåg hur många år det varade men det var ett flertal....

De åkte fast av en slump.... Så det lär finnas många liknande fall!
Den gamla klassikern med mannen med plankan på Kockums varv. Hela dagen gick han runt med en planka på axeln, när arbetsdagen var slut ställde han undan plankan och gick hem....Förmodligen något av en skröna, dock med lite sanning inbakat. Där var så många anställda på varvet så mygel förekom säkert.
Citera
2021-09-08, 06:33
Medlem
mdlbs avatar
Har alltid haft väldigt låg arbetsmoral, gentemot arbetsgivaren skiter jag i vilket. Men vill aldrig ge mina kollegor mer att göra, då gäller det i så fall att alla är med på samma metod om man ska mygla. Därför gör jag alltid minsta möjliga, tillräckligt för att hålla sig under radarn.
Citera
2021-09-08, 07:11
Medlem
Julskinkatos avatar
Tror att tempot i många offentligt finansierade verksamheter är väldigt låg. Alla "verk" vi har.

Man skulle kunna sparka hälften cirka. Speciellt mellanchefer. Informatörer. Osv.

Vad får vi för pengarna egentligen!?
Citera
2021-09-08, 07:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qriticue
alla som lurar skatteverket är en hjälte

Det är du och jag som betalar honom för att sitta och ringa sig själv i 4,5 timme. Vilket leder till att svarstiderna på myndigheten blir längre.
Citera
2021-09-08, 07:19
Medlem
Förstår att vissa blir provocerade men helt ärligt tror jag detta är jättevanligt. På ett jobb jag hade inom regional verksamhet var jag den enda som kunde ett visst faktureringssystem. Det skulle bytas ut så det var ingen idé att lära folk det gamla och de flesta av kunderna hade redan bytt till det nya.
Hade eget kontor för ändamålet och satt där och lyssnade på musik och kollade YouTube. Sade till min chef att det inte var så mycket fakturor (på riktigt var det kanske 1h jobb per dag,) men att många hörde av sig och hade frågor om det bya systemet. Det hade ingen. Detta pågick i kanske 3 månader, av dessa ”jobbade” jag alltså 1,5 veckor.

Ibland när jag var hos de andra i det delade kontoret, om någon behövde mitt för ett videomöte eller typ utvecklingssamtal, så satt jag på riktigt och stirrade in i en öppen pärm. Tror tillochmed jag somnade ibland.

Minns tillbaka på den här tiden med mycket värme.
Senast redigerad av kattstatyn 2021-09-08 kl. 07:22.
Citera
2021-09-08, 07:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warcrime2.0
Bästa jag hört på länge. Ist för att upprätthålla den stöld det är att sno skattepengar så får han lön utan att bidra till det, förutom det staten snor i skatt från lönen då.

Det är ju fortfarande vi som betalar honom dock.
Citera
2021-09-08, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Stackars sate som tvingas sitta på ett jobb som man inte trivs i, kanske borde rannsaka hans arbetsmoral och att dra sitt strå till stacken istället för att försöka lura systemet, en äkta man mår bra av att få göra saker istället för att softa.

Du menar ett hårt arbetspass på gymmet? För det är ju motsatsen till att "softa".
Citera
2021-09-08, 07:32
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qriticue
alla som lurar skatteverket är en hjälte
Citat:
Ursprungligen postat av Warcrime2.0
Bästa jag hört på länge. Ist för att upprätthålla den stöld det är att sno skattepengar så får han lön utan att bidra till det, förutom det staten snor i skatt från lönen då.
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Hehe skulle säga att han gjorde samhället en stor tjänst. Skatteverket är tjuvarna som finansieras våran korrupta regim.
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Snubben är en legend.
Hur djävla hjärndöda är ni? Fattar ni inte att hans lön är våra skattepengar? Ni tycker att era skattepengar ska gå till att han kan försörja sig?

Helt jävla sinnessjuk inställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in