2021-09-07, 17:02
Avslutad
https://www.svd.se/smet-fran-jobbet--ringde-sig-sjalv-i-55-timmar

Citat:
En myndighetsanställd spenderade 55 timmar av sin arbetstid i telefon med sig själv för att slippa prata med kunder, rapporterar Nya Wermlands-Tidningen. Enligt Dagens Nyheter jobbade mannen på skatteupplysningen vid Skatteverket.

Mannen ringde timslånga samtal, i ett fall över 4,5 timmar, från jobbtelefonen till sin egen mobiltelefon. Det innebar att han markerades som upptagen – vilket enligt avdelningschefen ledde till underbemanning och längre svarstider.

Kommentarer på detta?
Citera
2021-09-07, 17:06
Medlem
maxatdunders avatar
Stackars sate som tvingas sitta på ett jobb som man inte trivs i, kanske borde rannsaka hans arbetsmoral och att dra sitt strå till stacken istället för att försöka lura systemet, en äkta man mår bra av att få göra saker istället för att softa.
Citera
2021-09-07, 17:08
Medlem
Det här är ungefär vad jag föreställer mig att myndighetspersonal alltid gör så jag är inte förvånad.
Citera
2021-09-07, 17:12
Medlem
De har säkerligen tagit bort alla spel på datorn också...
Citera
2021-09-07, 17:32
Moderator
Schlesiens avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Arbetsliv och arbetsmarknad

/Moderator
Citera
2021-09-07, 17:49
Medlem
Niggwards avatar
Det där är ingenting. Legenden är tysken som inte gjorde något i 14 år.

A German state employee got one last hurrah when he sent a farewell email to 500 colleagues detailing how he had been paid €745,000 for “doing nothing”

https://www.google.se/amp/s/www.thelocal.de/20120411/41879/%3famp
Citera
2021-09-07, 18:03
Medlem
Haha. Underbart att det finns sånt folk på kontor också.. man har ju hört om snickare som är på stora byggen, sen bär dom alltid en planka på axeln för att se upptagna ut
Citera
2021-09-07, 18:08
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.svd.se/smet-fran-jobbet--ringde-sig-sjalv-i-55-timmar

[b]

Kommentarer på detta?

En kung helt klart, hade nog försökt göra likdant.

Jag minns när jag jobbade på en liten support avdening i början av 2000talet, då började jag låta telefonlinjen ligga öppen så det tutade upptaget när chefen inte var där.

Får man skit betalt får man skit service, nu vet jag ju inte vad denna individ tjänar på skatteverket men för mig är min lön direkt kopplad till hur motiverad/lojal jag är mot arbetsgivaren, ger du mig skit betalt får du skit tillbaka, så enkelt är det.
Citera
2021-09-07, 18:10
Avslutad
Helt otroligt. Kan man inte göra något bättre av sitt liv än att sitta och fejka på en arbetsplats man uppenbarligen inte trivs på? Varenda minut måste ju seeeeeeega sig fram när den där byfånen tror sig ”lura systemet”...
Citera
2021-09-07, 18:17
Bannlyst
Jag trivs skitbra på mitt jobb så har inte riktigt dom problemen.
Började längta tillbaka till jobbet på vecka 3 av min semester.
Har ingen familj och mamma och pappa är döda så jobbet är min familj för mig.
Citera
2021-09-07, 18:19
Medlem
Hahaha.
Hade gärna sett det mötet när dom kallar in han på kontoret.
"Ja du Markus, så här är det.. Vi vet vad du gäller på med."
- Va? Vadå
"Men snälla sluta nu, du har ringt dig själv i totalt 55 timmar"

HAHAHAH
Citera
2021-09-07, 18:23
Medlem
Sånt här ser man inte på arbetsplatser där anställda är nöjda med arbetsuppgifterna och hur de ska utföras.

Förstår inte ens varför detta skrevs om i media, Ska inte det hanteras enbart internt mellan Chef, HR & anställd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in