2021-09-07, 13:33
Medlem
Har 38 000 SEK och 3600 EUR som jag vill sätta in men inte på ett svenskt bankkort utan det är ett VISA kort från Revolut. det funkar bara på svenska bankkort väl? (swedbank, nordea etc.)

Kan man sätta in EUR eller bara SEK?
Citera
2021-09-07, 13:36
Medlem
Dille24s avatar
Var hittar man insättningsautomater för vanliga kontokort?
Citera
2021-09-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
Har 38 000 SEK och 3600 EUR som jag vill sätta in men inte på ett svenskt bankkort utan det är ett VISA kort från Revolut. det funkar bara på svenska bankkort väl? (swedbank, nordea etc.)

Kan man sätta in EUR eller bara SEK?

Att sätta in utländsk valuta via automat är tyvärr en tjänst som inte erbjuds i dagsläget.

Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Var hittar man insättningsautomater för vanliga kontokort?

https://bankomat.se/
Sen bara att filtrera på tjänster.
Citera
2021-09-07, 14:03
Medlem
Kan jag sätta in SEK / svenska kronor på Bankomat's insättningsautomat på ett VISA kort från Revolut? Eller godkänner insättningsautomaten bara kort från svenska banker?
Citera
2021-09-07, 14:05
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Kan jag sätta in SEK / svenska kronor på Bankomat's insättningsautomat på ett VISA kort från Revolut? Eller godkänner insättningsautomaten bara kort från svenska banker?
Det bestäms inte av utgivaren. Det baseras på typ av kort. Exempelvis om det är ett MasterCard, Visa eller Amex. Bankomaterna tar nog bara Visa och MasterCard.

Edit: Såg nu i ditt inlägg ovan mig att du hade förtydligat det i din fråga. Det bör alltså fungera. Revolut är väl svenskt?
Citera
2021-09-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Det bestäms inte av utgivaren. Det baseras på typ av kort. Exempelvis om det är ett MasterCard, Visa eller Amex. Bankomaterna tar nog bara Visa och MasterCard.

Edit: Såg nu i ditt inlägg ovan mig att du hade förtydligat det i din fråga. Det bör alltså fungera. Revolut är väl svenskt?

Jo, det bestäms av utgivaren. Om utgivaren inte köpt insättningstjänsten av Bankomat AB så går det inte stt sätta in några kontanter. Revolut har inte köpt tjänsten så då går det inte.
Citera
2021-09-07, 16:00
Medlem
Citat:

https://www.revolut.com/sv-SE/help/l...ller-med-check

Citat:
Kontant eller med check
Vi accepterar tyvärr inte check- eller kontantinsättningar till ditt Revolut-konto. Kontakta en av våra supportmedarbetare så återbetalar vi pengarna till kontantinsättaren till en administrativ avgift.

För påfyllningar i framtiden bör du sätta in pengar med en annan metod.

Verkar tyvärr inte som att Revolut tar kontantinsättningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in