2021-09-07, 13:27
Medlem
Dille24s avatar
Hej

Tog tjänstledigt 40% förra terminen för att vidareutbilda mig lite. Jag ansåg inte att jag hade behov av CSN och tog inget studiemedel. Nu fick jag ett samtal från försäkringskassan om att de vill ha ett studieintyg som visar att jag har studerat förra terminen.

Jag måste skicka in det med snigelpost, så min fråga är - räcker det med registreringsintyget jag kan hämta i Ladok eller är det ett annat papper de vill ha?
Citera
2021-09-07, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Hej

Tog tjänstledigt 40% förra terminen för att vidareutbilda mig lite. Jag ansåg inte att jag hade behov av CSN och tog inget studiemedel. Nu fick jag ett samtal från försäkringskassan om att de vill ha ett studieintyg som visar att jag har studerat förra terminen.

Jag måste skicka in det med snigelpost, så min fråga är - räcker det med registreringsintyget jag kan hämta i Ladok eller är det ett annat papper de vill ha?

Nej, det räcker inte med registreringsintyget. Du måste ha ett studieintyg som är underskrivet där du har studerat. Startdatum, slutdatum mm.
Citera
2021-09-07, 22:02
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nej, det räcker inte med registreringsintyget. Du måste ha ett studieintyg som är underskrivet där du har studerat. Startdatum, slutdatum mm.

Tack, jag har mailat högskolan, får se vad de svarar annars får jag väl försöka få tag på försäkringskassan igen för en närmare beskrivning
Citera
2023-06-08, 23:53
Medlem
Hej varför har du fått förfrågan gällande studieintyg från försäkringskassan?
Citera
2023-06-09, 08:21
Medlem
Intyg går att hämta i Ladok. Du klickar på "intyg" till höger och väljer vilka kurser osv du vill ha intyg för.
Citera
2023-06-09, 09:13
Medlem
Varför frågar FK efter studieintyg, vad är anledningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in