2021-09-08, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Det finns kvinnor i Sverige som tvingas ha sex men du är väl för efterbliven att fatta det.
Förbjud trafficking utan att förbjuda frivilligt sexsäljande. Men det är du väl för efterbliven för att förstå. Det du föreslår är lika korkat som att förbjuda sex för att "våldtäkt finns".
Citera
2021-09-08, 23:16
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Koppleri behöver inte innebära trafficking.

Nej men all trafficking är koppleri.
Citera
2021-09-08, 23:17
Medlem
SergeantCortezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Det finns kvinnor i Sverige som tvingas ha sex men du är väl för efterbliven att fatta det.

Om jag blir bortförd of förslavad hade det aldrig infallit mig att plötsligt börja suga kuk på löpande band istället för att försöka fly.
Citera
2021-09-08, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PorkyPig
Förbjud trafficking utan att förbjuda frivilligt sexsäljande. Men det är du väl för efterbliven för att förstå. Det du föreslår är lika korkat som att förbjuda sex för att "våldtäkt finns".

Det är tillåtet att sälja sex men förbjudet att köpa det.
Citera
2021-09-08, 23:27
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Ännu en till anledning för Sverige att gå ur EU, en bred majoritet i riksdagen är för sexköpslagen.
Men EU bryr sig inte om nationellt självbestämmande
EU är inte inblandade i det här.
Citera
2021-09-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko

Vilket har påpekats minst 20 gånger i tråden men det kommer inte sluta förrän varenda Swexit-tomte kommit med samma irrelevanta EU-prat.

Om Swexit är något att sträva efter kan alla ha sin åsikt om men det blir ju intressantare om argumenten inte baseras på helt felaktiga fakta
Citera
2021-09-08, 23:47
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko

Inte som organisation i alla fall. Europadomstolen omfattar mer än bara EU, och har domare från länder som Ryssland och Turkiet bland andra.
Citera
2021-09-08, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantCortez
Om jag blir bortförd of förslavad hade det aldrig infallit mig att plötsligt börja suga kuk på löpande band istället för att försöka fly.

Om du hade varit kvinna från ett land och en by med traditionella värderingar, om dina kidnappare filmat du när de våldtar dig, om de tagit ditt pass, om de slagit dig igen och igen och hotat med att slå dig ännu mer om du försökte fly, om det enda som hänt om du gått till polisen var att du blivit utvisa och fått återvända till byn och familjen där du bli betraktad som en hora....hade du kanske gjort det....

Jag vet inte om du är en kvinnohatande horbock eller bara rejält dum i huvudet men något av dessa är det.
Citera
2021-09-08, 23:56
Medlem
pajfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zolotukhin
Låter som fake news.

Europadomstolen kan inte upphäva svensk lag, eller någon lag överhuvudtaget, utan endast förpliktiga en stat att betala ut skadestånd om det begärts. Dessutom kan Europadomstolen göra två skiljaktiga bedömningar av den franska och svenska sexköpslagen. Blir det en fällande dom skulle Frankrike i teorin endast kunna ändra något mindre i lagen, ex. straffskalan, utan att behöva upphäva lagen helt.

Jämför med fallet Dudgeon v. United Kingdom, där Europadomstolen upphävde förbud mot homosex på Nordirland, implicit i resten av Europarådsområdet, med hänvisning till just privatliv. Vad som däremot kommer ställas fram med pansarplåtar i detta mål är de kompenserande sociala och hälsomässiga effekterna, m.m. Men visst, ska man ta prejudikatet på allvar som pekande i riktning "mellan samtyckande vuxna", så visst.

Domstolen kan inte riva upp någon lag, men skulle den svenska lagen anses falla under prejudikatet kan dömda kräva att få skadestånd. Även, i händelse av en teoretisk fängelsedom (ex. fröken Ingrosso för den där spännande yonimassagen) kan domstolen begära att fängslad faktiskt släpps ut från fängelset, alltså att straffet avslutas.
Citera
2021-09-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Jag tvingar mig själv att "hora" på en fabrik varje dag. Tycker du vi ska förbjuda förvärvsarbete?

Nej börja sälja sex! Det är dig fritt! Till och med taxfree 😎
Citera
2021-09-09, 01:45
Medlem
Sverige skiter ju fullständigt i vad EU säger redan väl? Finns många exempel, kan komma på några stycken direkt.

Minns inte vad lagen hette (tror inte det var gdpr) men den sa att man inom EU ej får spara historik på blandannat sms då det kränker integriteten. Det skiter Sverige i och alla operatörer sparar allt i minst 2 år. Det är tom lag på det. Men det kanske de tog bort. De sparar hur som helst iallafall, vilken är emot EUs direktiv och beslut.

Cbd blev klassat som kosttillskott av EU domstolen. Men i Sverige är det minsann läkemedel, och med små rester av thc i så är det även narkotika!!

Palestinatråd (en typ av taggtråd) är förbjuden inom EU men Sverige har detta endå och får betala avgift(böter) för detta användade varje år.

Enligt EU domstolen ska bevis i domstol avvisas om det tillkommit på otillåtet sätt. Detta skiter Sverige i och har fri bevisprövning istället.

Etc etc etc
Finns massor av exempel
Citera
2021-09-09, 02:42
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Nej börja sälja sex! Det är dig fritt! Till och med taxfree 😎
Skulle jag kunna göra, men jag väljer att "tvinga" mig att utföra ett annat arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in