Citat:
Ursprungligen postat av
enoent
Fast med denna logik bör man kriminalisera att ge pengar till tiggare också. Det är välkänt att vissa tiggare också är offer för människohandel. Borde inte samma logik gälla här? Eller är det så att argumentet inte håller?
Det är bra att fransmännen och fransyskorna tar tar i saken, jag menar frågan. Själv har jag ingenting emot försäljning av sexuella tjänster utan inser att med så många ensamma incels (tjejer och killar) och underskott på bra snygga tjejer som är intresserad av bara sex så kommer det att behövas annars tar sig sexuell frustation andra obehagliga utryck.
Att dom som är emot detta använder eller förstår logik är ingen vi ska förvänta oss. Liknelsen med tiggarna är slående och dessa utför inte ens en nyttig tjänst. Trafficing existerar inte på det sätt som beskrivs för det kräver att människor är fångar och utan egen vilja. Det uppnås med att hålla människor i fångenskap och ofta genom att ge dom droger vilket inte förekommer i vårt land mer än i extremt sällsynta fall. Därimot används begreppet "trafficing" både av dom som blir tagna av polisen och sexköpmotståndare för att komma lindrigare undan onda ögon och för att förstärka det påstådda lidandet och "brottet". I de allra flesta fall så rör sig tiggaren och horan sig helt fritt och tar sig själv till butiken eller hotellet för att tjäna pengar. Sen att någon utnyttjar läget genom att ta hit dom till landet och kräva sin del av kakan är ju en anna sak fast inte trafficing. Vi har ju samma läge här med våra kära Thailändska bärplockare som jag tycker utnyttjas många gånger.
De få prostituerade jag kan tycka synd om är de som känner sig tvingad till det på grund av drogberoende och som ofta då även utnyttjas av en annan människa, ofta en man dom är "kära" i. Dessa får oftas inte mycket hjälp numera då polisen ska jaga torskar och lyxprostituerade istället.