2021-09-09, 06:46
Medlem
Bulfinators avatar
Någon som lyckats hitta info om när domstolen kommer ta ett beslut om detta?
Snackar vi flera år eller i närtid?
Citera
2021-09-09, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantCortez
Om jag blir bortförd of förslavad hade det aldrig infallit mig att plötsligt börja suga kuk på löpande band istället för att försöka fly.

Vad tror du händer om personen försöker fly?
Seriöst, du är väl tillräckligt begåvad för att förstå vilka typer av människor det är som bedriver människohandel?
Citera
2021-09-09, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Vad tror du händer om personen försöker fly?
Seriöst, du är väl tillräckligt begåvad för att förstå vilka typer av människor det är som bedriver människohandel?

Fast med denna logik bör man kriminalisera att ge pengar till tiggare också. Det är välkänt att vissa tiggare också är offer för människohandel. Borde inte samma logik gälla här? Eller är det så att argumentet inte håller?
Citera
2021-09-09, 08:55
Medlem
Hoppas att det blir lagligt så att man slipper smyga.
Citera
2021-09-09, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Fast med denna logik bör man kriminalisera att ge pengar till tiggare också. Det är välkänt att vissa tiggare också är offer för människohandel. Borde inte samma logik gälla här? Eller är det så att argumentet inte håller?

Jämför du att sälja sin kropp och bli totalt förnedrad med att ta emot pengar?
Citera
2021-09-09, 09:26
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Jag är kluven i den här frågan. Jag tror inte på myten om "den lyckliga horan". Jag själv köper aldrig sex i Sverige då jag vet att det är trafficking inblandat med flickor från Rumänien etc. Däremot finns det många som väljer att sälja sex i andra länder där det är lagligt, och där det finns statligt reglerade bordeller. Jag har inga problem med att köpa sex i Holland, Schweiz eller Thailand.

Eftersom utbudet av horor i Sverige är begränsat till just hitsmugglade rumänskor o. dyl. så kommer de inte att hjälpas av att det blir lagligt med sexköp.
Citera
2021-09-09, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det är tillåtet att sälja sex men förbjudet att köpa det.
Ja, och poängen är densamma. Man måste inte göra frivillighet olagligt för att tvång är fel.
Citera
2021-09-09, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Jämför du att sälja sin kropp och bli totalt förnedrad med att ta emot pengar?

Att tigga, sälja sex eller torka gamla när de har bajsat ned sig kan upplevas förnedrande ja. Vilket som är värst varierar från person till person.
Citera
2021-09-09, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Jag är kluven i den här frågan. Jag tror inte på myten om "den lyckliga horan". Jag själv köper aldrig sex i Sverige då jag vet att det är trafficking inblandat med flickor från Rumänien etc. Däremot finns det många som väljer att sälja sex i andra länder där det är lagligt, och där det finns statligt reglerade bordeller. Jag har inga problem med att köpa sex i Holland, Schweiz eller Thailand.

Eftersom utbudet av horor i Sverige är begränsat till just hitsmugglade rumänskor o. dyl. så kommer de inte att hjälpas av att det blir lagligt med sexköp.

Tror du på myten om den lycklige städerskan?
Om det är ett krav att jobbet ska ge lycka får vi stänga ned många arbetsplatser.
Citera
2021-09-09, 14:06
Medlem
Mongoprofetens avatar
Man undrar om alla feminister kommer att vara mot EU på grund av detta?
Citera
2021-09-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Det är bra att fransmännen och fransyskorna tar tar i saken, jag menar frågan. Själv har jag ingenting emot försäljning av sexuella tjänster utan inser att med så många ensamma incels (tjejer och killar) och underskott på bra snygga tjejer som är intresserad av bara sex så kommer det att behövas annars tar sig sexuell frustation andra obehagliga utryck.

Att dom som är emot detta använder eller förstår logik är ingen vi ska förvänta oss. Liknelsen med tiggarna är slående och dessa utför inte ens en nyttig tjänst. Trafficing existerar inte på det sätt som beskrivs för det kräver att människor är fångar och utan egen vilja. Det uppnås med att hålla människor i fångenskap och ofta genom att ge dom droger vilket inte förekommer i vårt land mer än i extremt sällsynta fall. Därimot används begreppet "trafficing" både av dom som blir tagna av polisen och sexköpmotståndare för att komma lindrigare undan onda ögon och för att förstärka det påstådda lidandet och "brottet". I de allra flesta fall så rör sig tiggaren och horan sig helt fritt och tar sig själv till butiken eller hotellet för att tjäna pengar. Sen att någon utnyttjar läget genom att ta hit dom till landet och kräva sin del av kakan är ju en anna sak fast inte trafficing. Vi har ju samma läge här med våra kära Thailändska bärplockare som jag tycker utnyttjas många gånger.

De få prostituerade jag kan tycka synd om är de som känner sig tvingad till det på grund av drogberoende och som ofta då även utnyttjas av en annan människa, ofta en man dom är "kära" i. Dessa får oftas inte mycket hjälp numera då polisen ska jaga torskar och lyxprostituerade istället.
Citera
2021-09-09, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Sverige är ökänt för att ligga på rygg för EU (som alla EU-förespråkare dyrt och heligt lovade aldrig skulle bli överstatligt men där är vi nu).

Gillar inte sexhandel överlag så hoppas på någon slags kompromiss.

Bra om lagen rivs upp. Legaliserad prostitution betyder mindre svarta pengar och ingen trafficking.

Bra att EU är överstatligt. Ingen har sagt att EU inte är överstatligt, du är helt ute och turnerar. Alla som undersökte saken och följde debatten innan EU-valet på 90-talet, visste att EU är en överstatlig struktur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in