2022-05-19, 21:20
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Precis det jag menade pucko! Jag skrev att det inte var konstigt! Den behöver renoveras just pga att Läjkers misshandlat den de åren de haft den!

Varför behövde guldsmeden "ta hand om den" under era få guldår enligt dig?

Spottade Evertsson ut sitt portionssnus i den? Ollade Samhall den? Pissade Calle Steen i den i frustration av brist på guld i sin spelarkarriär?

Den var misskött och vissa gamla vinnare var svåra att se. Foten var dålig och byttes till ek istället för låsas trä. Det fixades när växjö hade den. Tre år när den kom tillbaka var den i uselt skick igen och behövde fixas igen. Lag som inte vinner så ofta verkar inte kunna sköta bucklan. Kanske därför SC har en person som reser med den. Lemat borde ha en livvakt när den kommer till klubbar som inte är vana att hantera den eller att den står i Växjö hela tiden och Färjestad får en uppblåsbar leksaksbuckla.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-05-19 kl. 21:26.
Citera
2022-05-19, 21:52
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Cancel Culture mot Ryssarna??

Klart man i lappmörkret inte ser skillnad på rysk invasion och SJW.

Stackare 😁😁

Vi är redan rejält OT här, så jag lägger ner diskussionen. Men något för dig att tänka på i din i övrigt väldigt övertygande argumentation. Solens uppgång och nedgång idag i Luleå, och var ligger Lappland egentligen?
Citera
2022-05-19, 23:14
Medlem
perry2s avatar
Festen efter Frölundas vinst i SM-finalen 2019 blev en för mycket för vandringspokalen som tilldelas SM-vinnaren i ishockey. Men skadorna kunde Leif-Åke Andersson på Klippans guld- och silversmedja fixa.
– Känslomässigt är det rätt så häftigt, säger han om jobbet.

https://www.hd.se/2021-04-20/klippansmed-har-renoverat-le-mat-pokalen-rogle-far-gratis-putsmedel-om-de-vinner
Citera
2022-08-30, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Jag köper allt som skedde som en (tveksam) del av sporten hockey - utom det faktum att han sliter hjälmen av huvudet. DET är bara sinnessjukt. Han gör det för att kunna skada Styrman mer. Medvetet.

Det lär bli runt fem matcher.

Styrman fick en hjärnskakning. Det kan vara över för honom. Förhoppningsvis får han inga men.

Egentligen skulle jag vilja se detta i domstol. Det går långt över det våld vad man som spelare kan anses ha givit tillstånd till när man deltar i en kontaktsport. Det är liksom inte ens en tacklingssituation där vi talar tiondels sekunder för reaktionerna. Det är ett medvetet, utdraget förlopp.
Jag citerar mig själv och beklagar utgången.

Styrman tvingas sluta med hockey på grund av Hollands överfall på honom.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/v5EBgp/fredrik-styrman-lulea-slutar-med-hockey-peter-holland

Nu är det bara att hoppas på att styrman kan leva ett någorlunda fungerande vardagsliv framöver.

Och jag hoppas fortfarande på att detta går till domstol.
Citera
2022-08-30, 14:18
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Jag citerar mig själv och beklagar utgången.

Styrman tvingas sluta med hockey på grund av Hollands överfall på honom.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/v5EBgp/fredrik-styrman-lulea-slutar-med-hockey-peter-holland

Nu är det bara att hoppas på att styrman kan leva ett någorlunda fungerande vardagsliv framöver.

Och jag hoppas fortfarande på att detta går till domstol.
Tråkig utgång.
Gäller att kunna stå upp för sig själv om man bestämmer sig för att Crosschecka någon på det där viset.
Citera
2022-08-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Tråkig utgång.
Gäller att kunna stå upp för sig själv om man bestämmer sig för att Crosschecka någon på det där viset.
Det är poetisk rättvisa men en klen tröst att Hollands karriär tog slut i och med det överfallet och att Djurgården som förening hamnade på den nivå de hör hemma efter den säsongen.
Citera
2022-12-07, 13:35
Medlem
En matematisk fundering:

Hur många poäng kan det lag som slutar 10:a i tabellen högst ta?

Intresserad av svaret på den frågan för jag vill kunna se om sitt lag säkrat en topp-10-placering bara genom att kolla på sitt lags antal poäng.

Jag tror svaret är 109 poäng.
Senast redigerad av Heymid 2022-12-07 kl. 13:51.
Citera
2022-12-07, 15:36
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
En matematisk fundering:

Hur många poäng kan det lag som slutar 10:a i tabellen högst ta?

Intresserad av svaret på den frågan för jag vill kunna se om sitt lag säkrat en topp-10-placering bara genom att kolla på sitt lags antal poäng.

Jag tror svaret är 109 poäng.
Korrekt. 109 poäng är maximalt. Tror jag iallafall. 🙂
Citera
2026-04-30, 21:49
Medlem
rudi1985s avatar
Robin kovacs har brutit sitt kontrakt med linköping. Och det gick rykte idag han skulle göra det och skriva på för AIK iallafall vi får se om han gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in