2022-05-18, 10:38
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Jag noterade en sak nu som kan verka fånig, men iaf ovanlig!
Dominik Furch kör med Bauerutrustning i Färjestad, det är inte så vanligt att en målvakt får nån slags dispens, tror jag....???

Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Helt vanligt är det inte. Oftast så kör målvakterna med det märke laget har som sponsor, men det finns undantag där målvakten förmodligen har prövat tex CCM men inte tyckt att det funkar och vill istället köra vidare på något han är van vid, och då dölja loggorna så gott det går. Furch, Högberg och Mann är några jag kommer på som kör så.
Färjestad är ett av de få lag som låter spelarna välja själva. Ekonomin är tillräckligt bra och man behöver inte tvinga truppen till ett specifikt fabrikat.

Så var det för några år sedan iaf!
Citera
2022-05-18, 10:49
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeistheseason
Att försöka binda uteslutandet av Ryssland till någon cancel-kultur är nog det sjukaste jag läst idag.
Absolut, BallaKlava har inte en enda cell i pallet...
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det är precis vad det är. Svårt att argumentera om det, men det är intressant att du reagerar som du gör. Media har inte bara en näve, utan två i rejält pung-grepp på dig.
Cancel Culture mot Ryssarna??

Klart man i lappmörkret inte ser skillnad på rysk invasion och SJW.

Stackare 😁😁
Citera
2022-05-18, 11:05
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Är man ett skitgäng utan tradition så är det nog svårt att välja på den riktiga Le Mat eller ej.
Spelar man om tradition?

Låter som om du sitter på hemmet och gaggar

3 snabba SM-guld svider gött hos dig
Citera
2022-05-18, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Färjestad är ett av de få lag som låter spelarna välja själva. Ekonomin är tillräckligt bra och man behöver inte tvinga truppen till ett specifikt fabrikat.

Så var det för några år sedan iaf!

Njaaa det tror jag inte stämmer, hela truppen kör med CCM handskar och klubbor osv pga sponsring...
Citera
2022-05-18, 18:38
Medlem
MitchRapps avatar
Bra med ursäkt åtminsrone.
https://www.farjestadbk.se/article/2zolal3bf-23h01/angaende-guldfirande-pa-stora-torget
Senast redigerad av MitchRapp 2022-05-18 kl. 18:40.
Citera
2022-05-18, 18:45
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Bra med ursäkt åtminsrone.
https://www.farjestadbk.se/article/2zolal3bf-23h01/angaende-guldfirande-pa-stora-torget

Sverige 2022. Detta hade varit en total ickefråga för bara 10-15 år sen. Sån otrolig moralpanik som råder i det här landet numera. Patetiskt att man ens ska behöva göra ett statement.

Det var bättre förr.
Citera
2022-05-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Sverige 2022. Detta hade varit en total ickefråga för bara 10-15 år sen. Sån otrolig moralpanik som råder i det här landet numera. Patetiskt att man ens ska behöva göra ett statement.

Det var bättre förr.
Håller med fullt ut.
Uhuh det är så hemskt när folk har med öl upp på scen när de firar. Kan ge mig fan på att samma gnällspikar inte har några som helst problem med att dricka alkohol hemma framför barnen.
Citera
2022-05-19, 13:18
Medlem
MitchRapps avatar
Självklart ger de ansvariga för LeMat den till Växjöfolk när den ska försöka fixas efter att tattarna i Färjestad tar sönder replican direkt.
Trodde det skulle ta längre tid men LeMat kanske kommer tillbaka Växjö snabbare än jag trodde. Inte nog med det. De kör från Växjö till Karlstad för att hämta hem den till Växjö igen. STORT HJÄRTA!
Senast redigerad av MitchRapp 2022-05-19 kl. 13:39.
Citera
2022-05-19, 17:25
Medlem
Inte konstigt de anlitar en guldsmed i Växjö. De hade väl anledning att jobba med bucklan 2015, 2018 och 2021. Mest praktiskt anlita samma firma varje gång.
Citera
2022-05-19, 19:56
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Inte konstigt de anlitar en guldsmed i Växjö. De hade väl anledning att jobba med bucklan 2015, 2018 och 2021. Mest praktiskt anlita samma firma varje gång.

Nä, det är inte konstigt alls. Eftersom Växjö ägt Lematen nästan hälften av åren de senaste 6-7 så med den historiken Växjö har är det naturligt att de tar hand om bucklan.
Men att köra upp och håmta den i Karlstad var fint.
Citera
2022-05-19, 20:29
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Nä, det är inte konstigt alls. Eftersom Växjö ägt Lematen nästan hälften av åren de senaste 6-7 så med den historiken Växjö har är det naturligt att de tar hand om bucklan.

Pokalen har funnits långt innan dina föräldrar tog ett dumt beslut att inte låta dig rinna ut på lakanet.

Så du kan väl ta och köra upp din ”historik” nånstans va?
Citera
2022-05-19, 20:43
Medlem
Citat:

Precis det jag menade pucko! Jag skrev att det inte var konstigt! Den behöver renoveras just pga att Läjkers misshandlat den de åren de haft den!

Varför behövde guldsmeden "ta hand om den" under era få guldår enligt dig?

Spottade Evertsson ut sitt portionssnus i den? Ollade Samhall den? Pissade Calle Steen i den i frustration av brist på guld i sin spelarkarriär?
Senast redigerad av Palkranen 2022-05-19 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in