2021-10-15, 11:21
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Mmm ...

En riktig tuffing den där Holland.

Sliter alltså medvetet av hjälmen på motståndaren det första han gör för att kunna göra större skada mot sin motståndares huvud.

Tio matcher är en rimlig avstängning - om vi är snälla mot förövaren. Just för att han medvetet försökte, och lyckades, skada motståndarens huvud.

Tio matcher låter billigt. Med tanke på att Styrman inte ens gör en antydan till att slåss själv. Det är ett väldigt grovt överfall, psykfallet Holland borde inte spela en enda match till i SHL.

Men med tanke på att domarna även gav Styrman 2 minuter för fighting, kan man nog förvänta sig ett pajasbeslut i vanlig ordning. Var det inte någon annan djurgårdare som medvetet dunkade en motståndares huvud i isen för någon vecka sen utan åtgärd?
Citera
2021-10-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Tio matcher låter billigt. Med tanke på att Styrman inte ens gör en antydan till att slåss själv. Det är ett väldigt grovt överfall, psykfallet Holland borde inte spela en enda match till i SHL.

Men med tanke på att domarna även gav Styrman 2 minuter för fighting, kan man nog förvänta sig ett pajasbeslut i vanlig ordning. Var det inte någon annan djurgårdare som medvetet dunkade en motståndares huvud i isen för någon vecka sen utan åtgärd?
Jag köper allt som skedde som en (tveksam) del av sporten hockey - utom det faktum att han sliter hjälmen av huvudet. DET är bara sinnessjukt. Han gör det för att kunna skada Styrman mer. Medvetet.

Det lär bli runt fem matcher.

Styrman fick en hjärnskakning. Det kan vara över för honom. Förhoppningsvis får han inga men.

Egentligen skulle jag vilja se detta i domstol. Det går långt över det våld vad man som spelare kan anses ha givit tillstånd till när man deltar i en kontaktsport. Det är liksom inte ens en tacklingssituation där vi talar tiondels sekunder för reaktionerna. Det är ett medvetet, utdraget förlopp.
Citera
2021-10-15, 11:48
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Första gången jag så händelsen blev jag lite upprörd och tänkte typ tio matcher. Sen kollade jag ett par gånger till och...
... Styrman bad om det. Tre matcher kanske?
Citera
2021-10-15, 12:12
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Första gången jag så händelsen blev jag lite upprörd och tänkte typ tio matcher. Sen kollade jag ett par gånger till och...
... Styrman bad om det. Tre matcher kanske?
Nog för att jag håller på Luleå men måste ändå fråga. Hur menar du att Styrman bad om det?
Citera
2021-10-15, 12:21
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nog för att jag håller på Luleå men måste ändå fråga. Hur menar du att Styrman bad om det?
Det är en sak att knuffa bort motståndare som försöker hacka loss pucken från målvakten, en annan sak att göra det genom att crosschecka i full kraft och sen fortsätta crosschecka trots att spelet är avblåst. Styrman orsakade situationen och hade kunnat aveskalera när spelet var över, nu fick han stryk istället.
Citera
2021-10-15, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
SHL är ju klubbarna så det är alltså klubbarna själva som vill ha det så.
Vilket gör detta ännu sjukare. Lätt för en nykomling att kunna påverka detta när övriga 13 klubbar enbart tänker på cash.

Sedan elitserien blev shl har svensk hockey rasat. Vilken äcklig liga detta är alltså. Märks på kvalitén i tre kronor också. Är vi ens topp 10 i världen på hockey nu?

Gläds varje gång 3kr förlorar numera.

Hoppas att djurgården åker ur till våren, så slipsnissarna på förbundet kanske reagerar.
Citera
2021-10-15, 12:40
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Det är en sak att knuffa bort motståndare som försöker hacka loss pucken från målvakten, en annan sak att göra det genom att crosschecka i full kraft och sen fortsätta crosschecka trots att spelet är avblåst. Styrman orsakade situationen och hade kunnat aveskalera när spelet var över, nu fick han stryk istället.

Sådana situationer är vardagsmat, spelare som skyddar sina målvakter efter avblåsningarna.
Kan han inte hantera sina känslor för att han får några tjuvnyp framför mål, då kan han lika bra lägga skridskorna på hyllan.
Senast redigerad av Erki122 2021-10-15 kl. 12:57.
Citera
2021-10-15, 14:37
Medlem
Tvonds avatar
4 matcher och 40625 riksdaler i böter för Holland.
Känns på ett ungefär korrekt endå med tanke på Sörensen tilltag gav 0 så det är denna nivå det är.

Holland en skaplig lön 325K månaden.
Citera
2021-10-15, 14:52
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
4 matcher och 40625 riksdaler i böter för Holland.
Känns på ett ungefär korrekt endå med tanke på Sörensen tilltag gav 0 så det är denna nivå det är.

Holland en skaplig lön 325K månaden.
Ja, det var en hög lön. Kanske också är en bra spelare, man fick inte se så mycket av honom igår så svårt att bedöma.
Citera
2021-10-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
JDet lär bli runt fem matcher.
Precis. Fem matcher varav en omvandlades till böter.

Extremt billigt för det överfallet.

Nämnden pekar särskilt på att han medvetet sliter av Styrman hjälmen.
Citera
2021-10-15, 15:40
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Sedan elitserien blev shl har svensk hockey rasat. Vilken äcklig liga detta är alltså. Märks på kvalitén i tre kronor också. Är vi ens topp 10 i världen på hockey nu?
Tycker det var mycket värre när det fortfarande kallades för Elitserien. Då ville inte klubbarna ens utöka till 14 lag. Flera ville ju till och med stänga ligan...
Citera
2021-10-15, 15:53
Medlem
Det folk inte verkar se är att Styrman slår första slaget? Dvs han är vållande till att det uppstår handgemäng.

Holland vill ge tillbaka för en hård cross-checking och trycker då lika hårt till Styrmans bröst, men får sekunden senare ett (förvisso svagt) slag i ansiktet av Styrman. Det betyder i alla hockeyligor utom SHL att man måste stå upp för sig själv och ge tillbaka med samma mynt.

Men sen tappar han det absolut iom att han drar av hjälmen och fortsätter mata. Väntat med avstängning pga den aktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in