2022-02-09, 09:20
  #1189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Dit har Växjö lång väg att gå men när de får in Jörgen får de ju in en som vet hur man gör. Så då kanske det blir ändring..
Måste kännas bittert för mitch rapp att hans klubb numera tränas av röglefostrade Jörgen 😃. Väntar bara på en härlig bortförklaring till hur Växjö kan sjunka så lågt att ta in en tränare som är fostrad i rögle
Citera
2022-02-09, 09:55
  #1190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Måste kännas bittert för mitch rapp att hans klubb numera tränas av röglefostrade Jörgen 😃. Väntar bara på en härlig bortförklaring till hur Växjö kan sjunka så lågt att ta in en tränare som är fostrad i rögle

Inte alls. Växjö tränas numera av Sam Hallam som Växjö gjort till en förbundskapten och en av sveriges mest framgångsrika coacher. Om du inte har koll och menar kommande år så känns det bra. Främst eftersom det var det enda namnet Evertsson ville ha och att Jörgen var mer intresserad av att jobba i Växjö än att jobba i färjestad där han haft en bra spelarkarriär. Jörgens tränarkarriär har inget med Rögle att göra och det var många år sedan han vände Rögle ryggen. Han valde att spela i Färjestad just därför att Rögle är en sådan liten klubb.
Till skillnad från Rögle som har en tränare som gått från Växjö till Rögle för att hjälpa lilla Rögle att kunna utmana de stora klubbarna så har ju Jörgen inte velat ha något med Rögle att göra. Däremot har han ju varit i Växjö tidigare och liksom Cam lagt grunden till sin tränarkarriär på europeisk toppnivå i just Växjö och troligen därför att han nu vill återvända för att lära sig mer och ta nästa steg.
Citera
2022-02-09, 09:59
  #1191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Inte alls. Växjö tränas numera av Sam Hallam som Växjö gjort till en förbundskapten och en av sveriges mest framgångsrika coacher. Om du inte har koll och menar kommande år så känns det bra. Främst eftersom det var det enda namnet Evertsson ville ha och att Jörgen var mer intresserad av att jobba i Växjö än att jobba i färjestad där han haft en bra spelarkarriär. Jörgens tränarkarriär har inget med Rögle att göra och det var många år sedan han vände Rögle ryggen. Han valde att spela i Färjestad just därför att Rögle är en sådan liten klubb.
Till skillnad från Rögle som har en tränare som gått från Växjö till Rögle för att hjälpa lilla Rögle att kunna utmana de stora klubbarna så har ju Jörgen inte velat ha något med Rögle att göra. Däremot har han ju varit i Växjö tidigare och liksom Cam lagt grunden till sin tränarkarriär på europeisk toppnivå i just Växjö och troligen därför att han nu vill återvända för att lära sig mer och ta nästa steg.
Förlåt jag överskattade din intelligens trodde att du förstod att jag menade kommande säsong. Ska aldrig mer överskatta din intelligens.
Nu var cam juniortränare i Växjö har jag för mig, tror knappast att den tiden skapade hans framgång. Sen var det ju faktiskt rögle som upptäckte bröderna och la grunden till deras framgångar i sweden
Citera
2022-02-09, 18:23
  #1192
Medlem
snurresprettiss avatar
Djurgården-Brynäs idag?

Vad tror ni?
Citera
2022-02-11, 11:10
  #1193
Medlem
Leksand - Örebro igår.
Otäck smäll på Mustonen men min fråga, ska det ta så lång tid att få in en visirputsare på isen och sen lika långtid innan ambulanspersonalen börjar röra på sig.

Verkar gått bra dock. Mustonen åkte hem i spelarbussen vad jag förstått
Citera
2022-02-11, 16:02
  #1194
Medlem
Växjö har båda sin målvakter borta. Bra säsong detta när ettOS kommer ivägen. Känns knappast som att det bästa laget som vinner. Men det är som det är. Ger de sämre lagen som inte har så många spelare borta en chans att hålla undan. Bara att gilla läget.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2022-02-11 kl. 16:05.
Citera
2022-02-12, 17:37
  #1195
Medlem
perry2s avatar
Rögle under slutklämmen på övre etage med ny stolar,barplatser loger och mingelområden.
Publiktaket ökar till minst 6,400

https://www.hd.se/2022-02-12/snart-nar-publikrekordet-i-catena-arena-nya-hojder
Citera
2022-02-12, 18:42
  #1196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Växjö har båda sin målvakter borta. Bra säsong detta när ettOS kommer ivägen. Känns knappast som att det bästa laget som vinner. Men det är som det är. Ger de sämre lagen som inte har så många spelare borta en chans att hålla undan. Bara att gilla läget.

Tjut då! Alltid bästa laget som vinner! Har ni inte folk som är med så är ni inte bäst! Då tillhör väl ni de sämre lagen? Eller? Enkelt! Alla har folk borta av olika anledningar.
Citera
2022-02-12, 19:27
  #1197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Tjut då! Alltid bästa laget som vinner! Har ni inte folk som är med så är ni inte bäst! Då tillhör väl ni de sämre lagen? Eller? Enkelt! Alla har folk borta av olika anledningar.

Senaste 6 åren har ju Växjö varit bäst med 3 guld. Att de inte är jämnaste laget just nu ser ju alla. Men ândå överlägset bäst senaste åren. Inget lag har ju vunnit än? Så hur kan något lag vara bättre än Växjö?
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2022-02-12 kl. 19:44.
Citera
2022-02-12, 20:12
  #1198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Senaste 6 åren har ju Växjö varit bäst med 3 guld. Att de inte är jämnaste laget just nu ser ju alla. Men ândå överlägset bäst senaste åren. Inget lag har ju vunnit än? Så hur kan något lag vara bättre än Växjö?

Har du slarvat med medicinen igen?

Edit: Alla lag som ligger före Växjö i tabellen är bättre! Det borde t.o.m. du begripa!
__________________
Senast redigerad av Palkranen 2022-02-12 kl. 20:19.
Citera
2022-02-12, 20:31
  #1199
Medlem
snurresprettiss avatar
Växjö skulle absolut kunna vinna guld med tanke på hur låg lägstanivå alla lagen håller. Det blir spännande när slutspelet väl börjar.

Man har börjat tröttna på denna transportsträckan nu. På tok för mycket matcher.
Citera
2022-02-12, 22:24
  #1200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Har du slarvat med medicinen igen?

Edit: Alla lag som ligger före Växjö i tabellen är bättre! Det borde t.o.m. du begripa!

Ja, och nej. Slutspelet är där jag värderar lagen. Serien handlar mer om jämnhet även om bäst laget oftast vinner. Och att possitionera sig. Växjö kan ju förlorat position och därmed avgörande för om de vinner eller kommer 8 i slutspelet.

Man kan hävda att Skellefteå eller Luleå är bäst just nu men de handlar också om många andra saker. Men vinner ett lag serien och sedan slutspel âr det svårt att inte erkänna att laget är överlägset bäst precis som Växjö gjorde förra året.

Frölunda och Rögle ledde ju serien ganska stort före Växjö förra året ända till avslutningen då Växjö gick om. Var då Rögle och Frölunda bättre än Växjö förra året. Tycker ditt resonemang ovan haltar endel.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2022-02-12 kl. 22:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in