Citat:
Ursprungligen postat av
Palkranen
Har du slarvat med medicinen igen?
Edit: Alla lag som ligger före Växjö i tabellen är bättre! Det borde t.o.m. du begripa!
Ja, och nej. Slutspelet är där jag värderar lagen. Serien handlar mer om jämnhet även om bäst laget oftast vinner. Och att possitionera sig. Växjö kan ju förlorat position och därmed avgörande för om de vinner eller kommer 8 i slutspelet.
Man kan hävda att Skellefteå eller Luleå är bäst just nu men de handlar också om många andra saker. Men vinner ett lag serien och sedan slutspel âr det svårt att inte erkänna att laget är överlägset bäst precis som Växjö gjorde förra året.
Frölunda och Rögle ledde ju serien ganska stort före Växjö förra året ända till avslutningen då Växjö gick om. Var då Rögle och Frölunda bättre än Växjö förra året. Tycker ditt resonemang ovan haltar endel.