2021-09-07, 11:10
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Var stod den parkad då eftersom personen trodde att den hade med det hela att göra? Personen som postade är tyvärr inte online nu. Känner inte till Lund. Det är i alla fall inte den av blod nersmetade Mercan.

Här är för övrigt inlägget där kortet finns....

(FB) Större bråk på måndagsförmiddagen på uteservering i Lund, 2021-09-06.

De personer som satt i och uppehöll sig runt bilen var definitivt involverad i bråket. Ganska säker på att de är några av de tjocka individerna som ses slåss i videoklippet på Expressen. Runt bilen stod ungefär 4-5 mycket tjocka araber och ungefär 10 poliser. Polisen fottade bilen från olika vinklar efter att de försökt få dem att flytta den, men de ignorerade denna order.

Jag trodde först bilen var dansk eftersom jag misstog ”D” = Danmark. D är såklart Tyskland.

Kunde tyvärr inte fotta mer eftersom poliserna såg ganska sura ut när jag tog upp mobilen.
Senast redigerad av Oldberry 2021-09-07 kl. 11:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag släpper dem gärna nu, och tar inte upp dem mer!

Såvida inte någon användare hoppar in återigen och påstår att denna typ av bråk är något "nytt som beror på invandringen"... Då har jag naturligtvis full rätt att återigen rätta detta.
Vadå? Om inte dessa skäggapor hade kommit hit så hade det inte vart något bråk.
Case closed.
Citera
Medlem
Citat:
Varje gång du eller någon annan användare skriver sådant här trams och trollande så kan jag kontra med:

- Det ser inte värre ut än random huliganbråk där man slåss om en grön/vit eller gul/svart halsduk.

- Det ser inte värre ut än random klanbråk som har förekommit i Sverige genom alla tider och skildras rikligt i litteratur och visor.
Kan du också kontra med:

- En länk till nyhetsartikel om halsduks-strider på sjukhuset?

- Litteratur och visor om avspärrade sjukhusentréer pga slagsmål på akuten och hot mot vårdpersonal?
Citera
2021-09-07, 11:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Denna typ av klanstrider är ett importerat problem som alla vet oavsett hur mycket flashbacktrollen försöker förneka det..
Ja visst. De som försöker whitewash historien borde skämmas! Alla vet att den första gången man såg såna här motsättningar på film, så var det antingen kurder eller zigenare, hur brutala som helst mot varandra.
Citera
2021-09-07, 11:12
Medlem
Citat:
Ena bilden visar en random tyskreggad merca, finns inget som kopplar den till det aktuella bråket.

Andra bilden visar en bil som bärgas, om det är från den aktuella tillfället så ser man iallafall ingenting av reg-plåten.

Hur vet du att bilen inte har med saken att göra?

Att utreda möjliga kopplingar är just en del av en intressant tråd. Ofta kan dessa visa sig vara orelaterade, men ibland hittar man något riktigt intressant. Även polisen arbetar på det sättet.
Citera
2021-09-07, 11:13
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Varje gång du eller någon annan användare skriver sådant här trams och trollande så kan jag kontra med:

- Det ser inte värre ut än random huliganbråk där man slåss om en grön/vit eller gul/svart halsduk.

- Det ser inte värre ut än random klanbråk som har förekommit i Sverige genom alla tider och skildras rikligt i litteratur och visor.

Du måste vara tappad som barn invandringen
har ökat brottsligheten i sverige så är det skjutningar i sverige är nästan alltid invandrare
dessa klaner har sina egna lagar och regler och dom förstör samhället för alla och slaget om lund lär nog fortsätta
Senast redigerad av killerboot 2021-09-07 kl. 11:15.
Citera
2021-09-07, 11:16
Medlem
Moruroas avatar
Citat:

Kan du berätta lite mer om de etniskt svenska klanerna? Vilka är de?
Citera
2021-09-07, 11:16
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Hur vet du att bilen inte har med saken att göra?

Att utreda möjliga kopplingar är just en del av en intressant tråd. Ofta kan dessa visa sig vara orelaterade, men ibland hittar man något riktigt intressant. Även polisen arbetar på det sättet.

Naturligtvis, men då får man skriva att det är en hypotes, att bilen skulle kunna ha med bråket att göra, och att den är tyskregistrerad.

Inte typ "En hjord tjocka klanmedlemmar kom upp från Tyskland för att kasta sig in i bråket, case closed".

Så tror jag inte att polisen arbetar
Citera
2021-09-07, 11:17
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Härligt ..Mexikanska vågen på den ... det ger en guldkant på tillvaron den typen av Kommentarer ..
Upp med Helikoptern + Westford på Pravda TV + Omorganisation + Nytt medborgarlöfte såklart utan att medborgaren är med i Bilden ..blir bara jobbigt... annars

" Vi spanar brett ..och förresten är resurserna för små " ----den har hållt sedan år 1972-73

Har för mig att snuten har just det Området vid stationen som Område med fokus med väktare
C - triangeln
Orkar inte läsa " Tjurspillning " Men det kanske är av allmänt intresse hur mycket det ballat ur
Glipan snacket ... verkligheten ..

https://polisen.se/om-polisen/medbor...arloften/lund/

När det gäller dialogpoliserna så är det kanske inte rätt ort .skoja om det i och för sig .Den ena Polischefen klådde Kommunisterna 1 .a Maj så det tjongade om det ..

https://www.arbetaren.se/2014/05/02/...ration-i-lund/

– De var väldigt otrevliga och ville inte alls ha någon dialog, det märktes när vi kom dit att något var på gång. Så har det inte alls varit tidigare, då har det varit omkring fem poliser som varit på plats. I år var det helt annorlunda.

Men jag låter det vara osagt om det var ett led i att "Klå Hyggligt folk " " Lämna Buset ifred "
Vi är nog " On the same page " så kallat .Vad som fattas är skallskadorna på de Klankriminella

En person fick föras till sjukhus med skallskador sedan polisen i Lund ingrep mot ett Första maj-tåg som saknade tillstånd.

Lite tröga men det ger jag dom... det enda ... Kanske inte perfekt men verkar vara en lösning
.. Dom klådde Nazisterna ..Dom har man inte sett på 20 år inga Dr Martens Kängor och Bombarjackor ..Lite märkligt blir det ju när Fascisterna klår upp Nazisterna ..Kan bli ett forskningsprojekt.
Dom klådde Kommunisterna har man inte heller sett så mycket på 15 år lite jidder har det varit
NU skall dom bara klå upp Klankriminella också skeppa dom till Malmö med bulor och bandage om huvudet så kanske vi kan återgå..

Rensar man snacket .och förskönande pladdret så är det samma dumma lata Fascister det alltid varit. Hyggligt folk inte vill se.
Som det brukar heta här i forumet " Dialog och Dialog Källa på det ? "
Jag ger dom det ..det enda ..Emellanåt spöar dom folk --- en gång vart 15 e år
så det liknar lösningar RESTEN vare sig klarar dom eller har lust att klara. Eller försöker klara.

Hemsk video. Polisen vevar med batonger mot svenska demonstranter som tänt en bengal.

I går gömde dom sig.

Antar att de laddar för att åter misshandla oskyldig när Allsvenskan drar igång.
Citera
2021-09-07, 11:20
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Kan du berätta lite mer om de etniskt svenska klanerna? Vilka är de?

Tar bara ett exempel; Tunabergare och Buskhytteborna. Detta är två byar/klaner nära varandra i Sörmland (ca 3 km emellan, fågelvägen). Dessa samlades och slogs vid dansbanan Pumpen enligt en sann text från 1942:

https://www.flashlyrics.com/lyrics/c...-vid-pumpen-94
Citera
2021-09-07, 11:25
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:

Och så bra du gör det!

Alla okunniga internetkrigare åker på en ”burn” av din träffsäkerhet och förmåga att sätta saker i perspektiv!

Att hundratalet gubbar och kärringar är ute en vardagsförmiddag och slåss med påkar är precis, PRECIS, som när hormonstinna kids jagar varandra efter en fotbollsmatch.
Citera
2021-09-07, 11:26
Medlem
Citat:
Varifrån kommer info om att en skulle vara avliden? Trovärdig källa?

Så här beskivs skadeläget i pressen:
Totalt åtta personer har fått vård efter bråken, enligt region Skåne. Tre av dem har fått lämna sjukhuset.
Två personer har lindriga skador och tre har allvarliga, men inte livshotande, skador enligt polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-tva-familjer

Enligt trovärdig källa som jobbade igår. Men läget kan såklart ha ändrats till idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in