Citat:
Ursprungligen postat av
Duerf
Jag skulle tro att det har marginell påverkan på hus- och lägenhetspriser. Däremot finns en uppenbar penningtvättsrisk när någon får ett bolån baserat på förfalskade anställnings- och inkomstunderlag.
Hur handlar detta om penningtvätt?
Eftersom bankerna ställer stränga krav för att ge bolån numera, så ökar såklart incitamentet för människor som MÅSTE köpa dyra bostäder att börja fuska i försök att tillfredsställa bankernas krav.
Men vem fan bryr sig, orsaken att det fungerar är ju brister i bankernas hantering av kontroll av dokumentation! Drabbar ingen fattig med andra ord. Jag hoppas ryssarna klarar sig.
Att det blir artiklar överhuvudtaget är ju pga ägarna av media och ägarna av bankerna är av samma ras, judar.
"Organiserad brottslighet" för ju tankarna till maffialiknande företeelser. Här tror jag det handlar om ett fåtal ryssar kanske med företag, som hjälpt sina landsmän att köpa bostäder för att slippa bo i getton. Men rätta mig gärna om jag har fel. Jag förknippar åtminstone inte ryssar i allmänhet i sverige med kriminalitet alls. Att ryssar i sverige hjälper varandra genom sina nätverk är välkänt och naturligtvis något mycket positivt för alla.