• 1
  • 2
2021-09-06, 03:54
Medlem
rtyuios avatar
Trots att de senaste månaderna har endast varit några få dödsfall som dött med Covid-19 så har det nästan dagligen dykt upp nya trådar av vaccinfanatiker som ska skuldbelägga och skambelägga människor som av en eller annan grund inte vill/kan ta dessa mRNA vaccin som erbjuds för att bekämpa Covid-19. En del är så pass fanatiska i sin retorik att de vill begå övergrepp på andra människor och hotar i vissa fall med våld och inskränkningar i andra människors fri- och rättigheter för att få fram sitt budskap. Märker också att några av dessa verkar komma från relativt nyregistrerade konton vilket kan i och för sig vara en ren slump?
En stor del av människor i Sverige har redan vaccinerat sig, men det talas relativt tyst om alla de som fått allvarliga biverkningar av själva vaccinet kontra de som fått drabbats av viruset.
Dagligen bombas det i media om "nya varianter" hit och dit och att vi ska konstant leva i fruktan trots att det är väldigt få som dött av smittan senaste månaderna. Ändå startas det hela tiden trådar om tvångsåtgärder, folk kallas Anti-vaxxers som någon slags nedsättande uttryck för de som motsätter sig inskränkningar i fri-och rättigheter för de som inte frivilligt vill ta ett framstressat vaccin.
Världen har uppenbarligen vänts upp o ner av viruset, men jag har aldrig sett folk tappa fattningen så pass mycket som senaste månaderna efter vaccinen kommit.
Lider alla dessa vaccinfanatiker av posttraumatiskt stressyndrom?
Hur stor skuld har medierna i det hela?
Över en miljon har smittats i Sverige så de flesta borde redan känna någon/några som redan har smittats och är det därifrån hysterin kommit?
"Vad är posttraumatiskt stressyndrom?

Du som har varit med om våldsamma, kränkande eller chockartade händelser kan efteråt få psykiska symtom. Du kan till exempel ha känt dig hotad till livet eller blivit vittne till mycket skrämmande händelser.

För en del försvinner symtomen så småningom av sig själv, medan andra kan få psykiska trauman. Det innebär att symtomen är kvar.

Tillståndet kallas för posttraumatiskt stressyndrom eller PTSD, som är en förkortning av engelskans "posttraumatic stress disorder".

Här är exempel på händelser som kan leda till posttraumatiskt stressyndrom:

rån
misshandel, våld i en nära relation, långvarig mobbning
sexuella övergrepp
olyckor, naturkatastrofer
tortyr
krigshändelser
upplevelser under intensivvård eller operationer eller under en svår förlossning eller missfall."

https://www.1177.se/sjukdomar--besva...ssyndrom-ptsd/
Citera
2021-09-06, 04:41
Medlem
scoremaxs avatar
Jag tror mer det handlar om att "få mening", med sina liv.

Vi lever idag i en väldigt säker miljö, där vi är högst upp i näringskedjan, så vi har inga naturliga fiender, vi har dessutom haft fred ett längre tag, så vi är inte hotade av andra människor..osv..

Det är egentligen väldigt långt ifrån dom förutsättningar som mänskligheten haft i tusentals generationer innan oss, och vi är varken programmerade för den inaktivitet rent fysiskt som ett kontorsjobb innebär, till den datingvärld som det moderna IT-samhället erbjuder.

NU finns det helt plötsligt ett reellt eller upplevt hot, och vi reagerar genom att gå all in, välja sida, och få utlopp för den drive som ligger inom oss alla, och fick oss från träden till Planetens dominerande art.

Pysventilen har ganska högt tryck bakom sig.
Citera
2021-09-06, 05:40
Medlem
Jag känner ingen som fått allvarliga biverkningar.
Dödsantalet har minskat enormt. Trots detta så är det tomtar som försöker skrämma upp andra för att de lider av paranoia.

De som var rädda för viruset blev räddare för vaccinet. De kanske har drabbats av PTSD i en viss omfattning. Det finns ingen logik bakom att det skulle vara fel på människor som vaccinerat sig.
Citera
2021-09-06, 05:42
Medlem
SmyghukareNs avatar
Du skriver själv "Hur stor skuld har medierna i det hela?", och där är en pusselbit.

Media ägs av exakt samma individer som äger vaccinbolagen och fabrikerna.

Dessutom måste dom som arbetar inom vad som i dagligt tal kallas trollfabriker vara miljoner i dag.
Deras enda arbetsuppgift är att registrera konton på diverse internetforum, och sedan där bedrivas påverkansoperationer och åsiktsbildning.

En näringskedjan med oss som födkrok, du äger laboratorium i Kina som gör gain of function på korona virus, samtidigt som dina vaccin fabriker forskar på vaccin mot korona virus, samtidigt som din helägda världstäckade media med radio TV tidningar styr folket mot rädsla, grupptryck och rent förtryck att ta ditt experimentella vaccin, samtidigt som din miljon armé av medarbetare trycker på och likriktar debatten på alla internetforum, samtidigt som dina helköpta och genomkorrumperade statschefer i hundratals länder gör allt för att skrämma upp befolkningen, avrätta gamla och svaga, undertrycka alternativa behandlingar och genom galna nedstängningar pressa folket till villkorslös lydnad.

De facto är att väldigt många statschefer, exempelvis vårt rikspucko Steffe, fick mångmiljardbidrag i återbetalningsfria lån, med enda kravet att pumpa skräckpropaganda om korona 24/7 365, ill give you an offer you can't refuse.

Några få statschefen vägrade, blev avrättade och ersatta med WEF personal i "lagliga" val.

Detta är större än WWIII, detta är WWIII.

Och samma lilla folkgrupp som låg bakom WWII, ligger bakom WWIII....

Och samma lilla folkgrupp som låg bakom WWII, vann WWII, men vi förlorade.

Vi kommer att även denna gång göra självmål och förlora WWIII, dom äger allt och kommer även denna gång vinna.
Senast redigerad av SmyghukareN 2021-09-06 kl. 05:57.
Citera
2021-09-06, 06:09
Bannlyst
Jag har blivit långvarigt mobbad och har inte ptsd vad jag vet. Intressant tråd. Vill gärna veta varför jag inte hetsar andra. I stället är jag starkt emot det här tramset.
Citera
2021-09-06, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Du skriver själv "Hur stor skuld har medierna i det hela?", och där är en pusselbit.

Media ägs av exakt samma individer som äger vaccinbolagen och fabrikerna.

Dessutom måste dom som arbetar inom vad som i dagligt tal kallas trollfabriker vara miljoner i dag.
Deras enda arbetsuppgift är att registrera konton på diverse internetforum, och sedan där bedrivas påverkansoperationer och åsiktsbildning.

En näringskedjan med oss som födkrok, du äger laboratorium i Kina som gör gain of function på korona virus, samtidigt som dina vaccin fabriker forskar på vaccin mot korona virus, samtidigt som din helägda världstäckade media med radio TV tidningar styr folket mot rädsla, grupptryck och rent förtryck att ta ditt experimentella vaccin, samtidigt som din miljon armé av medarbetare trycker på och likriktar debatten på alla internetforum, samtidigt som dina helköpta och genomkorrumperade statschefer i hundratals länder gör allt för att skrämma upp befolkningen, avrätta gamla och svaga, undertrycka alternativa behandlingar och genom galna nedstängningar pressa folket till villkorslös lydnad.

De facto är att väldigt många statschefer, exempelvis vårt rikspucko Steffe, fick mångmiljardbidrag i återbetalningsfria lån, med enda kravet att pumpa skräckpropaganda om korona 24/7 365, ill give you an offer you can't refuse.

Några få statschefen vägrade, blev avrättade och ersatta med WEF personal i "lagliga" val.

Detta är större än WWIII, detta är WWIII.

Och samma lilla folkgrupp som låg bakom WWII, ligger bakom WWIII....

Och samma lilla folkgrupp som låg bakom WWII, vann WWII, men vi förlorade.

Vi kommer att även denna gång göra självmål och förlora WWIII, dom äger allt och kommer även denna gång vinna.

Ingen betalar för att läsa nyheter längre. Så nu hittar media inkomster från annat håll
Citera
2021-09-06, 06:33
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Jag känner ingen som fått allvarliga biverkningar.
Dödsantalet har minskat enormt. Trots detta så är det tomtar som försöker skrämma upp andra för att de lider av paranoia.

De som var rädda för viruset blev räddare för vaccinet. De kanske har drabbats av PTSD i en viss omfattning. Det finns ingen logik bakom att det skulle vara fel på människor som vaccinerat sig.

Vad definierar du som allvarliga biverkningar?
Citera
2021-09-06, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Vad definierar du som allvarliga biverkningar?

Jag känner har bara, ink mig, fått ont i armen. Inget mer.
Frågan är snarare vad antivaxxers definierar som allvarliga biverkningar. Hittills har jag hört att man blir steril och kommer dö inom en viss tidsram. Jag tänker inte kalla dem för idioter. De vet redan om att de är det.
Senast redigerad av PerfectBed 2021-09-06 kl. 06:40.
Citera
2021-09-06, 06:40
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Jag känner har bara, ink mig, som fått ont i armen. Inget mer.
Frågan är snarare vad antivaxxers definierar som allvarliga biverkningar. Hittills har jag hört att man blir steril och kommer dö inom en viss tidsram. Jag tänker inte kalla dem för idioter. De vet redan om att de är det.

Det finns omfattande information på Internet om personer som haft Corona och som
upplever långtidseffekter som är betydligt mer än att ha ont i armen.
Citera
2021-09-06, 07:08
Medlem
De beteer sig som de gör pga rädsla, de är rädda att de tagit ett förhastat beslut.

Tror iofs den andra sidan också har sitt beteende i grund av rädsla.
Både Provaccinarna och antivaxxarna är sekteristiska i sitt beteende, det finns inget mellanting verkar det som. Båda sidor målar upp värsta tänkbara scenarios och önskar den andra sidan ond bråd död. Sjukt samhälle och sjuka tider vi befinner oss i.

Men PTSD, tja kanske ligger något i det..
Citera
2021-09-06, 07:18
Medlem
nidhoogens avatar
Du finner de mest psykopatiska elementen bland vaccinerade, de som gottar sig i att f.f.a ovaccinerade skadas och dör, de som bönar och ber om en polisstat och de som vill ha fler restriktioner.

Finns ju teorier om att vaccinet dödar ens själ, ligger något i det kanske?
Citera
2021-09-06, 07:20
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Du finner de mest psykopatiska elementen bland vaccinerade, de som gottar sig i att f.f.a ovaccinerade skadas och dör, de som bönar och ber om en polisstat och de som vill ha fler restriktioner.

Finns ju teorier om att vaccinet dödar ens själ, ligger något i det kanske?

Det finns nog lika mycket på båda sidor...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in