Citat:
Ursprungligen postat av
Vizzla
Windows 7 är en av de bättre versioner av windows, den ser bra ut och fungerar bra. Varför släpper man inte en ny version av den? Windows 7 Premium är bra, den är bäst av alla och jag har den på min dator.
Jag förstår inte varför microsoft inte vill släppa en till version av windows 7, den skulle dom kunna kalla Windows 12, det finns poäng med att ett operativsystem skall vara bra, varför släppte dom ens windows 10?
Windows 10 går det att lätt ladda ner trojaner och liknande, det är svårare i Windows 7 "om den är uppdaterad" win7 laddar snabbare än linux också för mig i både spel och annat kul.
Jag förstår därför inte på microsoft och deras företag.

Legat kvar på Windows 7 tills sedan typ halv år tillbaka. Gillade det skarpt, för några år sedan tänkte jag äsch jag testar Windows 10 men vägrade installera (gjorde en upgrade, ingen "clean" installation), en gång kunde jag till och med logga in. Men efter typ 10 minuter kraschade det efter omboot så drog den tillbaka Windows 7.
Och efter det gav jag upp (vart en gammal dator, så antog att någon komponent spökade med Windows 10)... men som sagt, testade igen för ett halvår sedan och nu gick det utan några som helst problem.
Hur som helst, Windows 7 var riktigt bra, men Windows 10 är faktiskt helt OK det med. Men jag spelar inte så mycket på datorn dock... de få spel jag testat fungerade dock helt utan problem.
Ur "krasch" synpunkt på min dator är dom likvärdiga. Windows 10 har kraschat, men det gjorde även Windows 7. Det är saker i min dator som är problemet inte OS'et i sig. Har du en dator (från åtminstone 2015, min är typ från 2011) och som fungerar i Windows 7 så kommer den fungera precis lika bra i Windows 10.
Om du sitter med en "äkta" Windows 7 så ta en full backup image, testa "inplace" upgrade till Windows 10 och kör ett tag om du inte gillar det så kan du alltid gå tillbaka.
Jag tror dock du inte kommer att göra det (gå tillbaka till Win7 alltså).
Säkerheten är generellt bättre på Windows 10 så jag håller inte riktigt med dig om att Win7 skulle vara säkrare.
Om min dator fortfarande lever om 4-5 år så kommer jag dock installera Linux självklart då Windows 11 inte kommer kunna köras på min dator (men som sagt om 4-5 år den typ 15-16 år gammal).
Hur som helst, pröva! tror inte du kommer bli besviken när du kört det ett tag... Jag älskade Windows 7, men Win 10 fungerar helt ok!