• 1
  • 2
2021-09-04, 16:21
Bannlyst
Windows 7 är en av de bättre versioner av windows, den ser bra ut och fungerar bra. Varför släpper man inte en ny version av den? Windows 7 Premium är bra, den är bäst av alla och jag har den på min dator.

Jag förstår inte varför microsoft inte vill släppa en till version av windows 7, den skulle dom kunna kalla Windows 12, det finns poäng med att ett operativsystem skall vara bra, varför släppte dom ens windows 10?

Windows 10 går det att lätt ladda ner trojaner och liknande, det är svårare i Windows 7 "om den är uppdaterad" win7 laddar snabbare än linux också för mig i både spel och annat kul.

Jag förstår därför inte på microsoft och deras företag.
Citera
2021-09-04, 16:25
Bannlyst
Det är bra att https://www.sevenforums.com/ finns för dom som behöver stöd och hjälp kring windows 7 fortfarande.

Med rätt CPU kan man spela alla spel på windows 7 utan att den kraschar, windows 10 kraschar oftare för mig.
Citera
2021-09-04, 16:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Jag har kört Win 10 i flera år nu och har aldrig varit med om en krasch. Inte vare sig vid spel eller videoredigering.
Citera
2021-09-04, 16:30
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vizzla
Windows 7 är en av de bättre versioner av windows, den ser bra ut och fungerar bra. Varför släpper man inte en ny version av den? Windows 7 Premium är bra, den är bäst av alla och jag har den på min dator.

Jag förstår inte varför microsoft inte vill släppa en till version av windows 7, den skulle dom kunna kalla Windows 12, det finns poäng med att ett operativsystem skall vara bra, varför släppte dom ens windows 10?

Windows 10 går det att lätt ladda ner trojaner och liknande, det är svårare i Windows 7 "om den är uppdaterad" win7 laddar snabbare än linux också för mig i både spel och annat kul.

Stämmer inte, Windows 10 är betydligt säkrare än 7.
Citera
2021-09-04, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin
Stämmer inte, Windows 10 är betydligt säkrare än 7.

För mig har det varit fler trojaner på win10.

I vilket fall ser windows 7 bättre ut, varför har inte microsoft kvar det temat på win10/win11? Varför man skall behöva ladda ner Classic Shell? Temat borde vara finare än så tycker jag.
Citera
2021-09-04, 16:35
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
För mig har det varit fler trojaner på win10.

I vilket fall ser windows 7 bättre ut, varför har inte microsoft kvar det temat på win10/win11? Varför man skall behöva ladda ner Classic Shell? Temat borde vara finare än så tycker jag.

”On average, Windows 7 machines have 0.16 malware files making it not as secure as Windows 10. For home users also Microsoft has officially ended support of Windows 7.

Windows 10 is 2x secure as Windows 7. Having 0.07 malware compared to Windows 7. The rate of malware is very less making it more secure.”
Citera
2021-09-04, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin
”On average, Windows 7 machines have 0.16 malware files making it not as secure as Windows 10. For home users also Microsoft has officially ended support of Windows 7.

Windows 10 is 2x secure as Windows 7. Having 0.07 malware compared to Windows 7. The rate of malware is very less making it more secure.”

Ja men jag håller inte med om det, då windows 7 fungerat bättre för mig.

Dom borde behålla eller förbättra win7 temat och lägga med den i windows 12, om/när de släpper en windows 12 version tycker jag.
Citera
2021-09-04, 17:26
Medlem
sommarlovs avatar
Det finns massor med trådar om detta ämne redan.
Jag tycker personligen att ni gnäller.
De program som jag har som kräver äldre Windows för, har jag en separat äldre dator...
Citera
2021-09-04, 17:27
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:

Legat kvar på Windows 7 tills sedan typ halv år tillbaka. Gillade det skarpt, för några år sedan tänkte jag äsch jag testar Windows 10 men vägrade installera (gjorde en upgrade, ingen "clean" installation), en gång kunde jag till och med logga in. Men efter typ 10 minuter kraschade det efter omboot så drog den tillbaka Windows 7.

Och efter det gav jag upp (vart en gammal dator, så antog att någon komponent spökade med Windows 10)... men som sagt, testade igen för ett halvår sedan och nu gick det utan några som helst problem.

Hur som helst, Windows 7 var riktigt bra, men Windows 10 är faktiskt helt OK det med. Men jag spelar inte så mycket på datorn dock... de få spel jag testat fungerade dock helt utan problem.

Ur "krasch" synpunkt på min dator är dom likvärdiga. Windows 10 har kraschat, men det gjorde även Windows 7. Det är saker i min dator som är problemet inte OS'et i sig. Har du en dator (från åtminstone 2015, min är typ från 2011) och som fungerar i Windows 7 så kommer den fungera precis lika bra i Windows 10.

Om du sitter med en "äkta" Windows 7 så ta en full backup image, testa "inplace" upgrade till Windows 10 och kör ett tag om du inte gillar det så kan du alltid gå tillbaka.

Jag tror dock du inte kommer att göra det (gå tillbaka till Win7 alltså).

Säkerheten är generellt bättre på Windows 10 så jag håller inte riktigt med dig om att Win7 skulle vara säkrare.

Om min dator fortfarande lever om 4-5 år så kommer jag dock installera Linux självklart då Windows 11 inte kommer kunna köras på min dator (men som sagt om 4-5 år den typ 15-16 år gammal).

Hur som helst, pröva! tror inte du kommer bli besviken när du kört det ett tag... Jag älskade Windows 7, men Win 10 fungerar helt ok!
Citera
2021-09-04, 17:31
Bannlyst
kört 7 an sedan det kom , byter aldrig
Citera
2021-09-04, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
kört 7 an sedan det kom , byter aldrig

Det finns updates för den som inte kan få dom automatiskt, har laddat ner denna nu:

https://www.softpedia.com/get/Others...-2008-R2.shtml

Den fixade alla senaste updateringar, win7 äger!
Citera
2021-09-04, 18:30
Bannlyst
Citat:
Det finns updates för den som inte kan få dom automatiskt, har laddat ner denna nu:

https://www.softpedia.com/get/Others...-2008-R2.shtml

Den fixade alla senaste updateringar, win7 äger!

ska kolla på den , TACK

nej fattar inte heller varför det inte släpps ett helt nytt windows 7 ,

10an kommer jag aldrig att installera någonsin
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in