2021-09-06, 14:22
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MordFustang
Har du en sån feminin man som du pratar känslor med själv? Vad innebär det ens? Hur går det till? Jag har aldrig sett det i praktiken och tror det bara är något ni har fått för er.

Egentligen vill ni ha en tuffing. TS behandlar kvinnor bättre än vad dom förtjänar. Kvinnor hatar en snäll kille.

Nu är jag singel, men visst har jag känt en handfull män jag kunnat ha sådana samtal med, annars hade jag väl fortfarande varit oskuld. Tja, har du aldrig sett det i praktiken så har du väl aldrig haft ett riktigt förhållande helt enkelt. Såklart ser du inte sådana samtal hos andra, det är ju förtroliga samtal, inte sådant man blandar in tredjepart i. Förmodar att du inte sett vanliga svenssonpar knulla heller.

Ja för det är ju så jävla snällt att köpa sig en fru så att hon inte ska kunna ställa rimliga krav på relationen.
Citera
2021-09-06, 16:52
Medlem
MordFustangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nu är jag singel, men visst har jag känt en handfull män jag kunnat ha sådana samtal med, annars hade jag väl fortfarande varit oskuld. Tja, har du aldrig sett det i praktiken så har du väl aldrig haft ett riktigt förhållande helt enkelt. Såklart ser du inte sådana samtal hos andra, det är ju förtroliga samtal, inte sådant man blandar in tredjepart i. Förmodar att du inte sett vanliga svenssonpar knulla heller.

Ja för det är ju så jävla snällt att köpa sig en fru så att hon inte ska kunna ställa rimliga krav på relationen.
Jag förstår inte vad du menar men TS kommer inte bli hjälpt utav att prata känslor med kvinnor. Dom kommer uppfatta honom som ett emotionellt vrak, som sedan läcks ut till en hel bekantskap eftersom kvinnor aldrig kan vara tyst om saker.
Citera
2021-09-06, 17:13
Medlem
Dr.Runkensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Är du vanlig inföding - indier är razzar o accepterar inte negrer o vita män - om dom inte
är advokat eller läkare, men det kanske du är?

Jag är inföding ja och Raceplay förekommer i vårt förhållande ja.
Citera
2021-09-06, 18:42
Medlem
Torparfrugans avatar
Citat:
Ska du inte försöka lära dig att knyta an till andra känslomässigt istället för att leta efter relationer med en partner som inte har råd att kräva det?
Hur lär jag mig det? Hur lång tid tar det att lära sig? Vad betyder det att "knyta an till någon känslomässigt"?

Citat:
TS säger att han blir dumpad för att han inte vet hur man har djupa samtal eller pratar om känslor. Nu vill han köpa någon så att hon inte kan dumpa honom för det.
Kom igen, som om inte svenska tjejer har en önskelista på egenskaper de vill ha hos en partner, hur realistiskt det än må vara att en och samma kille har besitter dem alla. Man ska ha utbildning, jobb, tjäna bra, ha bra ekonomi, se bra ut, vältränad, brett umgängeskrets, etc. Eller lever du i en fantasi där det inte spelar någon roll för en svensk tjej huruvida en kille har en bra lön eller ej? Så det går exakt lika bra att vara arbetslös i en svensk tjejs ögon? En svensk tjej bryr sig inte alls om materialism och pengar?

Sen ser jag inte det dåliga i att man kompletterar varandra i ett förhållande. Som något konservativ av mig, så tycker jag inte det är särskilt konstigt om mannen har en bättre lön än kvinnan i ett förhållande och att det bl.a. är det han bidrar med. Jag tycker det är fint att man kan glädja en annan människa, om det så är finansiellt, genom att göra gärningar, etc.

Ett av mina förhållanden var med en (svensk) som var arbetslös och som inte hade gått gymnasiet. Jag hade inte några problem att tycka om henne trots det. Men när tjejen är från Filippinerna så är det plötsligt per automatik hemskt och man har "köpt henne".

Det jag söker är en en partner som är enklare, som inte överanalyserar, som inte måste ha "djupa" samtal, som kan nöja sig med att prata "känslor" med sina väninnor. Jag tror att med en sådan person så skulle jag lyckas mycket bättre, vilket skulle resultera i bättre return on investment. Istället för att harva vidare som jag har gjort med misslyckande efter misslyckande, så har jag fått uppfattningen att utländska kvinnor kan vara enklare, gilla en för den man är och vara mer realistiska i vad man förväntar sig från ett förhållande.
Citera
2021-09-06, 19:26
Medlem
Dr.Runkensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparfrugan
Visst, visst. Alla är unika individer och det finns säkert svenskar som skulle vilja leva livet ut med mig. Synd nog så har jag inte haft turen att bli tillsammans med någon av dem.

Det handlar om sannolikheter. Dels hur många sådana kvinnor det finns som skulle vilja leva livet ut med mig, och sedan sannolikheten att jag ska träffa en av dem.

Problemet är att det tar tid och energi att leta. Hur länge ska man "sålla så gott man kan" innan man erkänner sig besegrad och måste byta strategi?

Jag har syskon och bekanta som skaffat barn sedan länge. Det börjar bli lite trist att leva som evig ungkarl, och även trist att behöva upprepa processen med att berätta om min nya flickvän för att några månader senare behöva meddela att vi inte är tillsammans längre.

Jag önskar att jag bara kunde få detta med att hitta partner och stadga mig överstökat. Jag tycker det är svårt att "ha roligt under tiden", när det bl.a. är att hitta en partner och ha barn som jag drömmer om.

Ursäktar svarstiden, ville läsa igenom tråden i lugn och ro för att förstå dig bättre.

Visst, det finns en viss tur eller slump i det hela... men de som lyckas mer, misslyckas även mer. Skulle kännas jävligt lowbrow av mig att säga att du ska gymma eller ta danskurser för det är bara ytterligheter. Tänk mer att det är som en ekologi där man helt enkelt får lättare att hitta en partner i, som fåglar bygger bo. Sen är det givetvis lite av ett hyckleri att jag med utländsk tjej säger detta till dig.

Som Katzyn är inne på ser du ut att ha fastnat i niceguy-träsket, du måste sluta tänka att kärlek är en ekvation eller som du själv kallar det "return on investment". MordFustang säger egentligen något liknande med att sympati/känslor inte enbart kommer vara en grund för en relation. Tänk på hur du fått dina närmaste vänner, hur gick det till?

Men visst, som flera skriver här kommer du nog få fler raka svar i utlandet än i Sverige om du vill ha en mer "traditionell relation". Jag finner det bara lite märkligt då det finns svenska kvinnor som anser samma sak.

Jag hoppas verkligen att du får tag på någon, eller att någon får tag på dig.
Citera
2021-09-07, 10:33
Medlem
Du verkar ju inte vilja anspassa dig lite i en relation?
Citera
2021-09-07, 10:45
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparfrugan
Hur lär jag mig det? Hur lång tid tar det att lära sig? Vad betyder det att "knyta an till någon känslomässigt"?

Det är ju något de flesta har med sig från barndomen naturligt, och lärt sig i sina tidiga relationer. Om du inte har det kan du behöva terapi eller iaf arbeta med dig själv, läsa på om anknytningsteori, kanske lägga tid och ansträngning på att nå fram till dina känslor etc. Du måste ju själv veta vad du känner, tänker och vill för att kunna förmedla det till någon annan och ha ett ömsesidigt utbyte. Sen måste du ha språket för att kunna uttrycka det, men du skriver ganska bra så det har du nog redan.

Citat:
Kom igen, som om inte svenska tjejer har en önskelista på egenskaper de vill ha hos en partner, hur realistiskt det än må vara att en och samma kille har besitter dem alla. Man ska ha utbildning, jobb, tjäna bra, ha bra ekonomi, se bra ut, vältränad, brett umgängeskrets, etc. Eller lever du i en fantasi där det inte spelar någon roll för en svensk tjej huruvida en kille har en bra lön eller ej? Så det går exakt lika bra att vara arbetslös i en svensk tjejs ögon? En svensk tjej bryr sig inte alls om materialism och pengar?

Sen ser jag inte det dåliga i att man kompletterar varandra i ett förhållande. Som något konservativ av mig, så tycker jag inte det är särskilt konstigt om mannen har en bättre lön än kvinnan i ett förhållande och att det bl.a. är det han bidrar med. Jag tycker det är fint att man kan glädja en annan människa, om det så är finansiellt, genom att göra gärningar, etc.

Ett av mina förhållanden var med en (svensk) som var arbetslös och som inte hade gått gymnasiet. Jag hade inte några problem att tycka om henne trots det. Men när tjejen är från Filippinerna så är det plötsligt per automatik hemskt och man har "köpt henne".

Det jag söker är en en partner som är enklare, som inte överanalyserar, som inte måste ha "djupa" samtal, som kan nöja sig med att prata "känslor" med sina väninnor. Jag tror att med en sådan person så skulle jag lyckas mycket bättre, vilket skulle resultera i bättre return on investment. Istället för att harva vidare som jag har gjort med misslyckande efter misslyckande, så har jag fått uppfattningen att utländska kvinnor kan vara enklare, gilla en för den man är och vara mer realistiska i vad man förväntar sig från ett förhållande.

Det är inte för att du vill ha en tjej från filippinerna jag säger att du tänker köpa henne, utan för de skäl du anger till det. Det vill säga att hon inte ska ha några krav utan vara "enkel" så länge du står för pengarna. Är inte det definitionen på att köpa sin partner? Hur i hela friden du får detta till att hon "gillar dig för den du är" är ju bara bisarrt. Eller en vandrande plånbok är helt enkelt den du tycker att du är? I så fall börjar man ju förstå dina issues med djupa samtal med svenska tjejer...

Sen förstår jag inte riktigt hur du får ihop att du tycker svenska tjejer har höga krav med att det är samma sak att köpa en partner så att denne inte ska kunna ha några krav. Det är väl väldigt olika saker kan jag tycka. Eller menar du att för att man förväntar sig att en partner ska vara en normal, självförsörjande vuxen så vill man bli köpt?
Citera
2021-09-10, 17:21
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Runkenstein
Jag är inföding ja och Raceplay förekommer i vårt förhållande ja.

Vad betyder "race-play"? kan du förklara?
Citera
2021-09-10, 23:39
Medlem
Citat:

Kan du ge exempel på vad kvinnor vill att mannen ska säga? tror många inklusive mig inte begriper detta riktigt.
Om man är känslokall naturligt, är det inte ens öde att köpa en fru då som du uttrycker det? Eller vad ska han göra gå kurser i att bli mer känslosam för att passa in i din fantasivärld?
Citera
2021-09-11, 10:31
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostyq
Kan du ge exempel på vad kvinnor vill att mannen ska säga? tror många inklusive mig inte begriper detta riktigt.
Om man är känslokall naturligt, är det inte ens öde att köpa en fru då som du uttrycker det? Eller vad ska han göra gå kurser i att bli mer känslosam för att passa in i din fantasivärld?

Ingen är känslokall "naturligt", upplever du det så är det för att du saknar kontakt med dina känslor, inte för att du inte har några. Och personer som saknar kontakt med sina känslor styrs mer av dem eftersom de inte har någon koll på vad som pågår inom dem egentligen, och inte kan påverka det själva.

Alltså ett samtal är ju en dialog och inte en monolog så det handlar ju både om att prata om sig själv, vad dina drömmar är, vad du är rädd för, hur du ser på din plats i världen och i relation till andra människor, svagheter, styrkor, vad du vill utveckla och uppleva. Och att ställa frågor och visa en genuin nyfikenhet för din motparts känslor och tankar kring samma saker.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in