Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Ska du inte försöka lära dig att knyta an till andra känslomässigt istället för att leta efter relationer med en partner som inte har råd att kräva det?
Hur lär jag mig det? Hur lång tid tar det att lära sig? Vad betyder det att "knyta an till någon känslomässigt"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
TS säger att han blir dumpad för att han inte vet hur man har djupa samtal eller pratar om känslor. Nu vill han köpa någon så att hon inte kan dumpa honom för det.
Kom igen, som om inte svenska tjejer har en önskelista på egenskaper de vill ha hos en partner, hur realistiskt det än må vara att en och samma kille har besitter dem alla. Man ska ha utbildning, jobb, tjäna bra, ha bra ekonomi, se bra ut, vältränad, brett umgängeskrets, etc. Eller lever du i en fantasi där det inte spelar någon roll för en svensk tjej huruvida en kille har en bra lön eller ej? Så det går exakt lika bra att vara arbetslös i en svensk tjejs ögon? En svensk tjej bryr sig inte alls om materialism och pengar?
Sen ser jag inte det dåliga i att man kompletterar varandra i ett förhållande. Som något konservativ av mig, så tycker jag inte det är särskilt konstigt om mannen har en bättre lön än kvinnan i ett förhållande och att det bl.a. är det han bidrar med. Jag tycker det är fint att man kan glädja en annan människa, om det så är finansiellt, genom att göra gärningar, etc.
Ett av mina förhållanden var med en (svensk) som var arbetslös och som inte hade gått gymnasiet. Jag hade inte några problem att tycka om henne trots det. Men när tjejen är från Filippinerna så är det plötsligt per automatik hemskt och man har "köpt henne".
Det jag söker är en en partner som är enklare, som inte överanalyserar, som inte måste ha "djupa" samtal, som kan nöja sig med att prata "känslor" med sina väninnor. Jag tror att med en sådan person så skulle jag lyckas mycket bättre, vilket skulle resultera i bättre return on investment. Istället för att harva vidare som jag har gjort med misslyckande efter misslyckande, så har jag fått uppfattningen att utländska kvinnor kan vara enklare, gilla en för den man är och vara mer realistiska i vad man förväntar sig från ett förhållande.