• 1
  • 2
2021-09-04, 02:16
Medlem
Rent medicinskt borde det göra det? Om man tar en hård apparat och trycker mot klit så lär det inte vara bra.
Förstör det en kvinnas vagina?
Citera
2021-09-04, 02:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Beror väl på, vibrationsskador i yrkeslivet är ju vanligt så leker en kvinna 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan så kan det nog bli skador, kvinnor som använder sunt förnuft däremot torde inte ha något att oroa sig för.

Vibratorer av olika slag har ändå funnits i många år så skador från dessa borde ha dykt upp vid det här laget.
Senast redigerad av Arne.Anka 2021-09-04 kl. 02:27.
Citera
2021-09-04, 02:36
Medlem
Har arbetat med vibrerande verktyg en del av mitt liv, runt 10 år när jag var yngre. Idag långt senare har jag problem med känsel och värk i händerna/armarna. Så nog skadar vibrationerna en. Har aldrig förstått mig på kvinnor som använder vibrerande dildo och liknande. Det är ju i deras fall skadligt i både händer och där de använder dem. Det är väl dessutom därför de/många inte kommer av samlag!

Att vibrationer skadar nervbanorna har varit känt länge, åtminstone 40-50 år.
Senast redigerad av KamratBlue 2021-09-04 kl. 02:39.
Citera
2021-09-04, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Rent medicinskt borde det göra det? Om man tar en hård apparat och trycker mot klit så lär det inte vara bra.
Förstör det en kvinnas vagina?

NEJ
Citera
2021-09-04, 09:46
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Generellt sett så är svaret Nej.
Däremot kan klitoris bli mindre känslig vid frekvent användning av framförallt lufttrycksvibrator som tex Satisfyer.
Citera
2021-09-04, 10:20
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Arbetsmiljöverket har väl satt en gräns på 5minuter per dag vid användande av tigersåg om inte vibrationsdämpande handskar används. Att sabba händer ser jag dock som en annan sak än att sabba sitt kön.

Få kvinnor lär använda sin klitta för annat än njutning. Det är väl inte osannolikt att den ”härdas” men gillar man orgasmer är det smällar man får ta. De får kanske njuta 5minuter längre innan orgasm och väldigt få skulle anse att det vore ett problem.

Är en viss skillnad på händer och kön.
Citera
2021-09-04, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Generellt sett så är svaret Nej.
Däremot kan klitoris bli mindre känslig vid frekvent användning av framförallt lufttrycksvibrator som tex Satisfyer.

Säger vilken forskning då?
Citera
2021-09-04, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Arbetsmiljöverket har väl satt en gräns på 5minuter per dag vid användande av tigersåg om inte vibrationsdämpande handskar används. Att sabba händer ser jag dock som en annan sak än att sabba sitt kön.

Få kvinnor lär använda sin klitta för annat än njutning. Det är väl inte osannolikt att den ”härdas” men gillar man orgasmer är det smällar man får ta. De får kanske njuta 5minuter längre innan orgasm och väldigt få skulle anse att det vore ett problem.

Är en viss skillnad på händer och kön.

Härdas kuken/ollonet vid onani på samma sätt då..?
Citera
2021-09-04, 10:44
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Härdas kuken/ollonet vid onani på samma sätt då..?

Japp! Det är vedertaget att judar och muslimer har svårare att komma pga omskärning för att ”ollonet” ”härdas”. Vet dock inte om man ska se det som negativt? Men vi kan nog anta att ruska tupp härdar även en svensk kuk.

Minns mitt första ligg det var bokstavligen som i Magnus Ugglas låt 4sekunder.
Citera
2021-09-04, 11:06
Medlem
vadsadusadus avatar
Min första tanke angående er som säger att arbetar man med vibrationsverktyg kan man få skador är att det är skillnad dels på hur ofta/mycket man använder dem, dels så är det förmodligen helt olika sorters vibrationer.
Att använda en vibrator avsedd för ändamålet typ några gånger i veckan i korta intervaller gör förmodligen inte så stor skada som en sån där padda man använder till att packa mark.

Det som man sett kan hända är att klitoris blir mindre känslig, och man kan behöva mer och mer eller längre och längre arbete för att nå orgasm. En del som använder vibratorer kan inte få orgasm på annat vis, men det är nog väldigt ovanligt att man får grova vibrationsskador med känselbortfall osv.
Citera
2021-09-04, 11:30
Medlem
MongoHasses avatar
Ja, visst gör den det...
Citera
2021-09-04, 16:37
Medlem
Cannibalizations avatar
Har för mig att jag läste någon artikel för ett tag sedan om ett antal kvinnor som fått försämrad känsel i klitoris efter att ha använt någon vibrator. Kunde dock inte hitta artikeln nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in