Citat:
Ursprungligen postat av
dampskalle
Motbjudande med killar som är så bortskämda. Man hör om deras familjer. Ni tar dem för givna. Ni verkar inte ens respektera dem eller ha några känslor.
Hur många knull skulle ni sälja era mammor för? Fattar ni vilken tur ni har som har så många i familjen i livet?
Tills ni har egen familj är detta er riktiga familj. De ni ska stötta. De som ska stötta er. Så vida de inte är hemska så ska ni kunna prata med dem. Ofta har ni inte ens flyttat ut. Går under samma tak men bryr er inte om de som varit med från början. Som minns er som bebisar, när ni började prata och gå. De kan fortfarande minnas er som den personen. De älskar troligen den personen.
Jag förstår att man inte tycker om de som misshandlat. Men de flesta har försökt allt för att ni ska få kärlek. Och så här betalar ni tillbaka. Genom att sitta och gnälla.
Det är ett bra perspektiv. I can agree with that, unwillingly typ. Har idag en ok relation med min föräldrar, pratar med dem, skrattar och har middagar då och då. Har en svårare relation med syrran, men hon finns där iaf. Sen har inte jag haft en super uppväxt om man säger så. Jag går runt idag med stora känslomässiga avgrundshål inom mig, allt beror såklart inte på min uppväxt, blev mobbad i skolan oxå.
Men ja, uppskattar den familj jag har. Men när man är i 25-årsåldern så börjar instinkterna kicka in att det är dags att bilda egen familj, och för en svensk man är detta väldigt svårt och det är sjukt jobbigt känslomässigt. det är så jag känner och jag skäms inte över det.
Citat:
Saker blir inte roliga för att de är roliga, de blir det för att ni slutar ha glädjelöshet och för att ni tycker synd om er själva. Alla har jobbiga dagar men med attityden att det är rätt OK och tacksamhet så finns det hopp att uppleva det ni har runt er som positivt.
Jag tror inte på Gud, men tacka Gud för maten. Ge familjen alla saker de behöver höra. Som ni tar för givet. Som ni bortskämt tar. Säg "tack" och mena det. Bor ni inte tillsammans håll kontakten. Hjälp till. Folk behöver vara behövda och de behöver veta att deras sysslor har ett värde.
Livet kan sluta när som helst.
Om ni måste kolla på naket, kolla inte på man och kvinna. Det är till för dem som kan låtsas att de är mannen. De som har problem och inte förstår vad som leder till knull har inte heller förmågan att låtsas. De ser det absoluta, de ser en annan man som knullar med "deras" kvinna. Förstår ni inte att det bara förstärker att andra får knulla men inte ni.
Annars fasta en vecka och se vad ni helst vill, dra i snabeln eller äta något. Gå barfota en vecka ute. Ni har aldrig behövt få era grundläggande behov ifrågasatta. Därför att ni är bortskämda. Hur ska ni bli nöjda om ni inte får vara missnöjda innan?
Förstår att ditt inlägg inte riktar sig till mig, men vill bara säga att jag kämpat oerhört för att ta mig dit jag är idag. Jag har fått mycket hjälp oxå, vilket jag är tacksam över, men varit tvungen att ta tjuren vid hornen fler gånger än jag kan räkna. Idag har jag jobb, studerar på ett sjyst program med bra karriärmöjligheter, eget boende och i övrigt ett ordnat liv. Inget av detta har jag fått gratis, utan fått kämpa med detta parallellt med att hantera min depression, ångest och annars neurotiska personlighet. Är verkligen inte bortskämd.
Tyvärr så glömmer du en viktig sak här. Socialt behov. Människa behöver mat, vatten, sömn och tak över huvudet. Yey, det är super. Men människan är ett flockdjur som behöver en social gemenskap också. Det är, tro det eller ej, nästan lika viktigt som födan på bordet. Utan ett socialt sammanhang dör vi inombords och kan vara lika farligt som att röka ett paket cigariller om dan.
Folk som har vänner (många eller få) förstår inte vilken fruktansvärd situation det är att leva ett liv utan att ha nån vän alls. Nada. Ingen som hör av sig, ingen som bryr sig. Det tär på en inombords. Det dödar en. Men visst, vi alla är bara bortskämda svinungar. got it. Finns säkert en och annan bortskämd snorunge. Men de flesta lider och vet inte hur de ska ta sig ur det. Tänk på det också. Annars bra inlägg.