Citat:
Ursprungligen postat av
passadhi
Om du läser om det där, tycker du att det är en bra och rättvis analys? För i mina öron låter det barnligt, argt och bittert. Det finns bevisligen någonting tjejerna får från dessa killar som de inte får från dig, och att du blir arg och slår ifrån dig när du tänker på detta tyder på något slags emotionellt blockage, nånting du måste titta väldigt noga på.
Och det där med välfärdsstat och ekonomisk trygghet det är inte dina ord, det vet du själv. Det är bara en ramsa du lärt dig på internet och det kommer inte hjälpa dig en millimeter att gå och rabbla den.
Jag överdriver. Självfallet finns det killar med ett ordnat liv som också har tjej, medan pundare inte har det. Jag ville bara bevisa en poäng att i dagens samhälle är det inte länge
tillräckligt för en kille att ha ett jobb, ordnad ekonomi och högskoleutbildning. Det krävs mer, betydligt mer. Påstår inte att det är orättvist, utan bara att det skiljer sig från hur det en gång var när vi levde på savannen.
Kvinnor har såklart också svårt att orientera sig i dagens moderna samhälle, många unga tjejer idag mår psykiskt dåligt och jag är övertygad om att det delvis beror på sociala medier som ställer orimliga skönhetskrav på tjejer.
Men visst, kalla mig bitter, arg och barnslig. På vilket sätt hjälper det mig? Jag är ett djur som är anpassad till ett liv på savannen, men föddes i en bur på ett zoo, ursäkta mig för att jag kanske inte mår super.