2006-06-05, 18:29
Medlem
Hivars avatar
Äntligen ett vettigt beslut av SR:s VD. Nu slipper man den värsta bladderkanalen av alla. Och så kanske man kan få höra sport på en frekvens där det inte är störningar.
Sveriges Radio lägger ner P5 Radio Stockholm 103,3 i sin nuvarande form - storstadsradio på 93,8 ersätter 2007.

Sveriges Radios Vd Peter Örn planerar att lägga ner P5 Radio Stockholm 103,3 under 2007. Istället kommer kanalen att få i uppdrag att göra en ny form av storstadsradio som kommer att sändas huvudsakligen på den något svagare frekvensen 93,8 som idag hörs i delar av länet.
P5 Radio Stockholm 103,3 är idag länets största radiokanal för dig mellan 20 och 50 år, med en multikulturell publik som vill veta vad som händer i huvudstaden. Vi sänder 80 timmar direkt i veckan med trafikrapportering, lokaljournalistik, nöje, musik och välkända profiler.
På vår frekvens, 103,3, kommer du sedan istället att höra P4 som med detta byte av frekvens kommer att kunna erbjuda bättre ljud för dig som är intresserad av bland annat lokalt material, sport, trafik och klassiska nöjesprogram som Melodikrysset, Svensktoppen och Melodifestivalen.
Förändringen görs för att P4-publiken ska få bättre ljud i sin kanal.
93,8 blir alltså vår huvudfrekvens med start någon gång under 2007. Innehållet blir nytt, fräscht och spännande. Du hänger väl med?
Läs Sveriges Radios hela pressmeddelande på www.sr.se
Citera
2006-06-05, 20:04
Medlem
SLOBs avatar
Blir det kanske på sikt mer hiphop? ("Din Gata" ersatte den lokala p2 sändningen i Malmö)

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programs...programID=2576

Cheers,
SLOB
Citera
2006-06-05, 20:12
Medlem
Jumanjis avatar
Trist, jag som har vant mig med jingeln "P5 Radio Stockholm 103,3"

Men men.. om det betyder att vi får sportradio utan meningslösa musikavbrott var 10:e minut är jag glad. Å andra sidan, Radiosporten är de enda som kör låtar som End of the line, Rötter och Hela vägen hem mer än en gång per år.
Citera
2006-06-05, 20:45
Bannlyst
Äntligen ett vettigt beslut. Jag har aldrig begripit varför Stockholm haft två lokala radiokanaler. En vettig kanal (P4) och en kanal med bara skvalradio (P5). Hoppas att sporten bereds lika mycket utrymme i den nya kanalen och att majoriteten av programmen i P4 får prioritet i den nya kanalen.
Citera
2006-06-06, 14:58
Medlem
MikeTheBikes avatar
Fy f-n ännu ett slag mot det intellektuella Sverige!

Att sportfanatiker med svaga intellekt skall få styra även kanaler med viktig samhällsfunktion är en skymf mot de fortfarande fåtalet tänkande individer som tycker att sport är något folk kan få ägna sig åt på sin fritid!

Ett populistiskt förslag enbart framtvingat av den sittande majoriteten i riksdagen som saknar tillräckligt med skådespel för att hålla pöbeln i schack!
Citera
2006-06-06, 15:56
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Blir det kanske på sikt mer hiphop? ("Din Gata" ersatte den lokala p2 sändningen i Malmö)

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programs...programID=2576

Cheers,
SLOB
Fy fan
Citera
2006-06-06, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanji
Trist, jag som har vant mig med jingeln "P5 Radio Stockholm 103,3"
Jag minns ju när de körde jingeln med "93,8 på din radio, Radio Stockholm", innan de flyttade till 103,3. Och nu ska de väl förpassas tillbaka dit.

Uselt förslag. Fruktansvärt.
Citera
2006-06-07, 09:43
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeTheBike
Fy f-n ännu ett slag mot det intellektuella Sverige!

Att sportfanatiker med svaga intellekt skall få styra även kanaler med viktig samhällsfunktion är en skymf mot de fortfarande fåtalet tänkande individer som tycker att sport är något folk kan få ägna sig åt på sin fritid!

Ett populistiskt förslag enbart framtvingat av den sittande majoriteten i riksdagen som saknar tillräckligt med skådespel för att hålla pöbeln i schack!

Word! Var ska jag nu lyssna på vettiga trafikrapporter?
Citera
2006-06-08, 21:26
Medlem
labtecs avatar
Protestera

Vill ni läsa mer om Sveriges Radios helt misslyckade beslut att lägga ner P5 Radio Stockholm - klicka här.

P5 Radio Stockholm är ju en perfekt kanal för oss i Stockholmsregionen som är för gamla för larvet i P3 och inte riktigt gamla nog att uppskatta "melodikrysset", "svensktoppen" etc. i P4.

Himla trist att de ska lägga ner en bra kanal..
Citera
2006-06-09, 01:51
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labtec
Vill ni läsa mer om Sveriges Radios helt misslyckade beslut att lägga ner P5 Radio Stockholm - klicka här.

P5 Radio Stockholm är ju en perfekt kanal för oss i Stockholmsregionen som är för gamla för larvet i P3 och inte riktigt gamla nog att uppskatta "melodikrysset", "svensktoppen" etc. i P4.

Håller med dig. "Mera sport i radion"?! Att lyssna på sport i radion är lika kul som att torrsimma eller låtsasknulla. Sport ska ses på tv eller allra helst live.
Citera
2006-06-09, 07:30
Medlem
labtecs avatar
Jag skickade ett mail angående detta till Peter (alltså VD'n på Sveriges Radio), och fick svar igårkväll. Han (eller hans sekreterare) läser och svarar på mailen snabbt vilket är bra gjort!

Gillar man inte beslutet måste man signalera detta till de som bestämmer anser jag. Om tillräckligt många protesterar så kanske den nya kanalen inte skiljer sig alltför mycket från nuvarande 103,3.
Citera
2006-06-09, 07:35
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labtec

Kan bara hålla med. Trots att jag numer är fd nollåtta så är Radio Stockholm fortfarande favoritkanalen och den jag helst lyssnar på via webradio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in