2006-06-05, 18:27
Medlem
HasseHomos avatar
foie gras de canard fr att vara exakt...

Gr det eller blir det skit av alltihop?

Tips p vad man kan gra med det mottages ocks tacksamt.

kramar
HasseHomo
Citera
2006-06-06, 15:32
Medlem
Ja du.... jag e tveksam faktiskt. Jag skulle inte frysa in det i alla fall.
Jag skulle ta det p vitt rostat brd, rtt upp och ner bara. Ruskigt gott!!
Citera
2006-06-07, 14:28
Medlem
Seamus Costellos avatar
Med lite tomatmarmelad p. Amarone till, om du vill ha rdvin, annars Sauternes eller den vita, sta Bordeauxen som r s prisvrd. Tror en halvflaska kostar sexti spnn eller nt snt. Varfr har du kommit ver sna mngder att du vill frysa in det? Har du en langare som ger dig specialpris? Var?
Citera
2006-07-17, 11:24
Medlem
HasseHomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Med lite tomatmarmelad p. Amarone till, om du vill ha rdvin, annars Sauternes eller den vita, sta Bordeauxen som r s prisvrd. Tror en halvflaska kostar sexti spnn eller nt snt. Varfr har du kommit ver sna mngder att du vill frysa in det? Har du en langare som ger dig specialpris? Var?

Lite sent svar nu (frn mig allts), men whatever...

Jag fick en 1,5kgs korv frn en polare som jobbar i restaurangbranschen mot en rejl laddning cola

Tack gud fr vacuumpackmaskiner, de kvarvarande 300grammen funkar fortfarande, bara att ppna, skra av vad jag behver och packa igen. funkar skitbra. Om man har en vacuumpack allts, tyvrr r det vl fr dyrt fr normalkonsumenten.
Citera
2006-07-17, 13:20
Medlem
Seamus Costellos avatar
Ett och ett halvt kilo! Fan, jag skulle inte lmna huset! Vilket du kanske inte har gjort med tanke p att det bara r 300 gram kvar... Jag har en laddning i kylen som vntar p mig nr jag kommer hem frn semestern, tre olika sorter, en mousse med tryffel. Verkar inte dumt. Testade du den vita Bordeauxen till? Smarrigt, m du tro.

Citat:
Ursprungligen postat av HasseHomo

Jag fick en 1,5kgs korv frn en polare som jobbar i restaurangbranschen mot en rejl laddning cola

Tack gud fr vacuumpackmaskiner, de kvarvarande 300grammen funkar fortfarande, bara att ppna, skra av vad jag behver och packa igen. funkar skitbra. Om man har en vacuumpack allts, tyvrr r det vl fr dyrt fr normalkonsumenten.
Citera
2006-07-18, 02:11
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseHomo

Fy fan! 1,5kg foie gras!! Det var inte dligt
Citera
2006-07-18, 16:46
Medlem
Anklever i sin ursprungliga form och terrineform gr alldeles utmrkt att frysa.

Vore jag som dig innehavare till s pass mkt som 1,5kg s skulle jag dela upp det i nskad mngd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in