2021-09-03, 16:29
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Innehåller det novichok?????

Aspartam/sötningsmedel är ett gift som har en rad skadliga effekter på kroppen, men fortsätt drick du.
Citera
2021-09-03, 16:29
Medlem
Sluta gnälla era diabetiker, bara bra att dom tar bort socker, då kanske skiten blir drickbar. Lite acesulfam-K har ingen dött av.
Citera
2021-09-03, 16:30
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Nu är jag fan förbannad!
Har ett helt flak i kylen.

Förresten finns det någon läskdricka ni kan rekommendera som inte innehåller 20-30g socker utan kanske 5-10g?
Ja kan rekommendera en. Pepsi heter den.
Citera
2021-09-03, 16:33
Medlem
GoranPongs avatar
Det var ju synd. Pepsi som alltid har varit en favorit men dom förlorar ju bara på det när folk slutar köpa deras läsk. Lidl's cola är ett bra exempel på hur dåligt det gick när dom ändrade till sötningsmedel så dom fick ju ta tillbaka den gamla sorten igen.
Citera
2021-09-03, 16:41
Medlem
LenaPauls avatar
Blir svårare och svårare att köpa läsk man får titta på Ica o coop egna märken för att kunna köpa nåt som liknar riktigt läsk med under 10g socker
Citera
2021-09-03, 16:42
Medlem
ceyifam2s avatar
Pepsi kastar sin stolta historia överbord. Vad kommer härnäst, Coca Cola ändrar receptet? Nej, just det, det provades på 80-talet och blev ett superfiasko, om än bra reklam.

Premium Cola måste ha premium innehåll, dvs, socker.
Citera
2021-09-03, 16:56
Medlem
Ducadreams avatar
De få gånger jag dricker läsk så är Eldorados läskedryck(orange) den enda jag kan dricka. Den smakar mycket bättre än vad Fanta smakar idag.

https://www.willys.se/produkt/Orange-Lask-Pet-101244458_ST
Citera
2021-09-03, 17:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
https://www.msn.com/en-us/lifestyle/lifestyle-buzz/coca-cola-promotes-guidelines-to-be-less-white/ar-BB1dUFeV

Det HAR HÄNT, men efter det kom fram i media så har det varit damage control av Wokea Cola company.
Definitivt. Eller är detta en shoop?

https://mobile.twitter.com/american_ka/status/1402758928623079430/photo/1

Det blir Trocadero framöver, hederligt socker i.
Citera
2021-09-03, 17:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Vilka andra än chipsätande otränade fetton frivilligt dricker läskedryck?
Senast jag drack en Coca-Cola var flera år sen. Nu är jag inte någon fanatisk hälsofreak men något gräns måste finnas. En Cola innehåller väl motsvarande 30 bitar socker och onödiga kalorier? Vem stoppas i sej 30 sockerbitar frivilligt? Men är väl dessa lågbegåvade som resonerar typ "jag ser inte sockerbitarna därför finns inte dem".
I läskedryckväg dricker jag endast ett par glas Julmust på julaftonen eftersom det är en tradition.
Nix, en Coca-Cola är ca 10 - 11% socker - meeen du kan få fortsätta tro att det är "30 bitar socker i en liten burk på 33cl", ditt hjon.
(en burk 33cl är ca en tredjedel av dagligt sockerintag)

Det står (ungefärligt) hur många % sockerarter som finns av 100% PÅ BURKEN/flaskan.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-09-03 kl. 17:21.
Citera
2021-09-03, 17:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Nu är jag fan förbannad!
Har ett helt flak i kylen.

Förresten finns det någon läskdricka ni kan rekommendera som inte innehåller 20-30g socker utan kanske 5-10g?
I stort sett alla sura/syrliga läsker som grape tonic, schweppes lemon, sanpellegrino i citrussmak mfl, innehåller 7-9% socker
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-09-03 kl. 17:19.
Citera
2021-09-03, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Och du din nolla gick på reklamen "no sugar", Cola använder som sötningsmedel fruktos som bl a utvinns av sockerbetor. Inte ett dugg hälsosammare än vanligt socker med du gick tydligen på bluffen.
Alla fetton var nöjda "no sugar" nu kan vi hinka i oss Cola med gott samvete.
Är du antivaxxer?
Citera
2021-09-03, 17:35
Medlem
orvar2014s avatar
Tror det hela är samma koncept som är Scandic drog in på städningen av hotellrummen av "miljöskäl".... rent skitsnack, enbart ett sätt att öka vinsten. Att dom inte går ut och gör en grej av det beror på att dom själva inser att det är så jävla genomskinligt argument att den högre ledningen till och med skulle skämmas av bortförklaringen.

Påminner mig om när dom fick för sig att minska läskstorleken till 1.4l (istället för 1.5), och dom gjorde reklam för den nya praktiska "familjeförpackningen". Givetvis till samma pris som 1.5....

Det enda som händer är en jävla rundgång, nya chipsstorleken är 275g istället för 300g... och vad såg jag på ica för någon vecka sen, jo en ny "festpåse" med 400g... ge f-n i att mixtra med storlekar / innehåll, en engångsgrej som aldrig kan upprepas, blir bara skit av det.
Senast redigerad av orvar2014 2021-09-03 kl. 17:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in