2021-11-05, 16:47
Medlem
Min flickvän köpte pepsi idag och jag kände direkt av den äckla "light"-smaken. Googlade runt och hittade denna tråd, vad i helvete? Vem har efterfrågat detta? De dricker väl gissningsvis MAX redan. Detta är det sämsta av två världar, socker + skitsmak.
Citera
2021-11-06, 00:10
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nu är jag visserligen bara en enda person, och det är heller egentligen inte en protest, men när jag inte längre kommer att kunna hitta en Pepsi med socker, så kommer jag inte att köpa PepsiCos produkter alls. Förut var det ju hugget som stucket, oavsett om jag vill ha sockerfritt eller inte. Pepsi eller Coca Cola alltså. Men om Pepsi inte vill ha mig som kund, så ska dom inte få det heller.
Nej. Du är inte ensam. Drack mest Pepsi då Coca cola snikade ned på deras lådor till 20 burkar från 24 men behöll priserna för något år eller 2 sedan.
Dessutom gillar jag inte de nya höga och smala burkarna som välter lättare och inte passar i en enda drickhållare sen den senaste mansåldern.

Detta var dock mindre viktigt då Pepsi förstörde sin originaldryck och inte längre gav sina kunder någon valmöjlighet.

Har inte köpt en enda Pepsi sedan de gamla försvann. Kommer ej att göra heller.
Både pga att jag tycker lightläsk smakar illa samt att de vill bestämma vad jag ska dricka.

Problemet är att Coca cola verkar ha samma plan.
Mig veterligen har de endast Coca cola original kvar som är naturligt sötad. All Fanta och Sprite är konstsötad numera.
Frågan är om de är så dumma att de gör Pepsis tabbe. Vore extremt dumt då jag vet att många Pepsidrickare gått till Cola nu.

Gör Coca cola co samma tabbe så kommer det att öpnna för en ny Cola från något bryggeri som vill bli rika.
Men det kan ju ta lite tid innan de får fram något gott.
Citera
2021-11-06, 00:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Nej. Du är inte ensam. Drack mest Pepsi då Coca cola snikade ned på deras lådor till 20 burkar från 24 men behöll priserna för något år eller 2 sedan.
Dessutom gillar jag inte de nya höga och smala burkarna som välter lättare och inte passar i en enda drickhållare sen den senaste mansåldern.

Detta var dock mindre viktigt då Pepsi förstörde sin originaldryck och inte längre gav sina kunder någon valmöjlighet.

Har inte köpt en enda Pepsi sedan de gamla försvann. Kommer ej att göra heller.
Både pga att jag tycker lightläsk smakar illa samt att de vill bestämma vad jag ska dricka.

Problemet är att Coca cola verkar ha samma plan.
Mig veterligen har de endast Coca cola original kvar som är naturligt sötad. All Fanta och Sprite är konstsötad numera.
Frågan är om de är så dumma att de gör Pepsis tabbe. Vore extremt dumt då jag vet att många Pepsidrickare gått till Cola nu.

Gör Coca cola co samma tabbe så kommer det att öpnna för en ny Cola från något bryggeri som vill bli rika.
Men det kan ju ta lite tid innan de får fram något gott.
Det finns ju fortfarande gott om alternativ. Kanske inte på Ica i Sexdrega men det finns. Jag gillar som sagt Cuba Cola. XL Cola gjorde tydligen comeback för ett par år sen, den minns jag också som trevlig. Att dom båda är inhemska produkter gör ju inte saken sämre.
Citera
2021-11-06, 00:40
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det finns ju fortfarande gott om alternativ. Kanske inte på Ica i Sexdrega men det finns. Jag gillar som sagt Cuba Cola. XL Cola gjorde tydligen comeback för ett par år sen, den minns jag också som trevlig. Att dom båda är inhemska produkter gör ju inte saken sämre.
Köpte faktiskt en Cuba-cola nyligen för att just stödja svenskt och slippa det artificiella.
Tyvärr tyckte jag inte den var så god.

XL, hmm det känns bekant från svunna tider.
Blev tvungen att googla. Är VASA som brygger den.
Ska testas om man lyckas hitta den någonstans, tackar!
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2021-11-06 kl. 00:43.
Citera
2021-11-06, 00:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Köpte faktiskt en Cuba-cola nyligen för att just stödja svenskt och slippa det artificiella.
Tyvärr tyckte jag inte den var så god.

XL, hmm det känns bekant från svunna tider.
Blev tvungen att googla. Är VASA som brygger den.
Ska testas om man lyckas hitta den någonstans, tackar!
Själv älskar jag hinten av apelsin som finns i Cuba Cola.
Citera
2021-11-06, 00:56
Medlem
Negerhjons avatar
Hittade en pepsi utan sötningsmedel på en thairestaurang för nån vecka sedan och tänkte att det är väl sista gången i livet jag dricker pepsi.. Jag tyckte väldigt mycket om svinkall 7up med is i. För nåt år sedan smakade läsken ifråga helt plötsligt skit. Kollade innehållsförteckningen och såg att idioterna tillsatt sötningsmedel. Fattar inte va detta ska va bra for. Det finns ju redan Zero och Light läsk som alternativ för fetknopparna.. Likaså det här med att de börjar införa vegankost i skolor, fängelser och äldreboenden.. Blir så jävla less på att folk ska påtvingas en massa jävla skit av "vet bäst pöbeln"
Citera
2021-11-06, 01:40
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Ja, men drick vatten istället för att böla om att det är slut på Pepsi smaken. Livet är hårt, sen dör man.

Betvivlar att någon alls gråter över Pepsico's beslut.

Säg mig, varför bryr du dig som inte tycker om läsk om att andra vill ha möjligheten att välja en naturligt sötad läsk?
90+% av all läsk från de stora bryggerierna är en lightprodukt idag. Utbudet för de som vill ha det är enormt. I princip hela marknaden.
Mår du bättre av att man tar bort de sista naturligt sötade? Om så, är det för att andra människor saknar något?
Drivs du av andras missnöje?
Citera
2021-11-06, 08:38
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Haha jaha? Jag känner lite buhu över det problemet. Drick vatten så är du fri ifrån dina bekymmer.
Du kan inte få allt. Har ditt favoritbolag bestämt sig för att du inte ska få ditt favoritgodis längre så är det väl så. Det är bara att acceptera. Vatten är inte en sådan dålig idé trots allt. Testa vetja! Det är skitgott 🤤

Du verkar ju vara utvecklingsstörd. Om någon tar din favoritmat och sedan stoppar ned en massa skit i det, skulle du inte bli en aning irriterad då? Om någon tar dina favoritmorötter eller vad du väljer att tugga på och stoppar dem fulla med valfri kemikalie som gör att morötterna smakar bajs, skulle du inte bli irriterad då?
Citera
2021-11-06, 23:12
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi4LifeOrNot
Tänkte själv att det snart var slut eftersom jag bara hade ett par plattor hemma när detta upptäcktes. Men lyckades snabbt samla på mig från flera bra batcher så att det med lite ransonering ska gå fint för hushållet att vänta med övergången till Coca-cola. Åtminstone fram till sommar 2022 när bäst före datum börjar närma sig. Får snåla i Jul och dricka övervägande Julmust.

känsliga tittare varnas (dvs ni som kanske redan druckit er sista Pepsi)
https://ibb.co/3sFS2Pm

Kanske osannolikt, men man kan ju hoppas att de sett en tillräcklig nedgång i försäljning fram till dessa tar slut för att det ska bli en minusaffär för Carlsberg.

Ångrar nu både att jag vaskat ut åtminstone ett par hundra burkar senaste 3-4åren samt att jag lämnade minst 600 burk i den sista affären jag handlade i eftersom de var av "citrusbatch".
Vaskat? Ja, pga kass kvalitetskontroll så har vissa batcher på senare år smakat typ Pepsi Twist. Nån som vet om de har flera bryggerier i Sverige som kör Pepsibatcher? Eller kan det vara så att de till och från testat marknaden med olika sötningsmedelsrecept? Jag har aldrig orkat kontakta dem och frågat varför det varit en märkbar citruston i vissa batcher. Kanske synd så här i efterhand?

Köpte en Coca-Cola på burk idag som hade en liten smak av Cherry Coke. Läskjättarna säljer medvetet ut defekta "batches" för småpengar till större livsmedelskedjor, där man rear ut skiten. Detta sker frekvent.

Du har absolut inte fel i att flera batches smakat annorlunda, dessa är felaktigt producerade och man blåser konsumenterna. Finns en hyfsat ny lagstiftning kring detta, men ingen följer den. Ekonomiska vinsterna är större jämfört med de böter man kan få.

Vi kan ju inte klaga här, vi får dricka vatten istället tydligen!
Citera
2021-11-06, 23:27
Medlem
Va i fanders, både Coca Cola och Pepsi? Vad händer? Har socker priserna stuckit????
Citera
2021-11-06, 23:45
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Va i fanders, både Coca Cola och Pepsi? Vad händer? Har socker priserna stuckit????

Coca-Cola Regular har inte sötningsmedel i sig, än. Som jag skrivit i tråden så har intäkterna för Coca-Cola ökat och deras aktiepris gått upp, dock gick man ut med att man planerade att höja sina priser lustigt nog. Min gissning är att man behåller sockret men ökar priset en aning, inför trolig sockerskatt. Man har dessutom nu fått monopol i.o.m. PepsiCo's fadäs, som läskjätte inom cola-regimen.

Men men, när priserna sticker kommer pöbeln att börja leta sig nedåt gentemot billigare alternativ.
Citera
2021-11-07, 02:14
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Coca-Cola Regular har inte sötningsmedel i sig, än. Som jag skrivit i tråden så har intäkterna för Coca-Cola ökat och deras aktiepris gått upp, dock gick man ut med att man planerade att höja sina priser lustigt nog. Min gissning är att man behåller sockret men ökar priset en aning, inför trolig sockerskatt. Man har dessutom nu fått monopol i.o.m. PepsiCo's fadäs, som läskjätte inom cola-regimen.

Men men, när priserna sticker kommer pöbeln att börja leta sig nedåt gentemot billigare alternativ
.

Kan nog inte räknas som pöbel då.
Kommer en extra sockerskatt som gör att de måste höja priset med 10-20-30%, fine.
För lightläsk är för mig och miljoner andra odrickbart.
Kostar en regular 30:- och en max/zero/light 20 så är det inte ens ett val.
Finns endast artificiellt sötad läsk så kommer jag aldrig mer köpa läsk. Läsk köper man för att man tycker det är gott, ingen annan anledning. Är det inte gott så är det slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in