Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Nu är jag visserligen bara en enda person, och det är heller egentligen inte en protest, men när jag inte längre kommer att kunna hitta en Pepsi med socker, så kommer jag inte att köpa PepsiCos produkter alls. Förut var det ju hugget som stucket, oavsett om jag vill ha sockerfritt eller inte. Pepsi eller Coca Cola alltså. Men om Pepsi inte vill ha mig som kund, så ska dom inte få det heller.
Nej. Du är inte ensam. Drack mest Pepsi då Coca cola snikade ned på deras lådor till 20 burkar från 24 men behöll priserna för något år eller 2 sedan.
Dessutom gillar jag inte de nya höga och smala burkarna som välter lättare och inte passar i en enda drickhållare sen den senaste mansåldern.
Detta var dock mindre viktigt då Pepsi förstörde sin originaldryck och inte längre gav sina kunder någon valmöjlighet.
Har inte köpt en enda Pepsi sedan de gamla försvann. Kommer ej att göra heller.
Både pga att jag tycker lightläsk smakar illa samt att de vill bestämma vad jag ska dricka.
Problemet är att Coca cola verkar ha samma plan.
Mig veterligen har de endast Coca cola original kvar som är naturligt sötad. All Fanta och Sprite är konstsötad numera.
Frågan är om de är så dumma att de gör Pepsis tabbe. Vore extremt dumt då jag vet att många Pepsidrickare gått till Cola nu.
Gör Coca cola co samma tabbe så kommer det att öpnna för en ny Cola från något bryggeri som vill bli rika.
Men det kan ju ta lite tid innan de får fram något gott.