Citat:
Ursprungligen postat av
MagicBusiness
Nu får man ju anpassa sig efter utbudet. Efterfrågan styr och socker är påväg ut. Dags att hitta en ny favorit eller drick vatten
Nej, man anpassar sig inte. Många får gastrointestinala besvär av sötningsmedel, andra ogillar typen av sötma som sötningsmedel genererar. När jag själv är ute och cyklar längre sträckor så gillar jag att stanna till på bensinmackar utmed vägen och sänka en Sprite eller Coca-Cola för snabb energi.
Vi får se om Coca-Cola viker sig, annars har man snart ensamt monopol på cola-dryck med socker i sig, utan sötningsmedel. Säger bara grattis till det bolaget. Fina vinster sågs för övrigt och kursen ökade häromdagen. Pepsi har slängt sig själva under bussen.
Nja, jag tror att många kommer att börja koka egen sirap och använda som koncentrat. Finns säkert en Sodastreamer i vartannat hem. Annars fungerar jos utmärkt för att få i sig sockret. Jag tror inte att många som aktivt valt bort sötningsmedel, av olika anledningar, helt sonika kommer att börja dricka produkter med det i sig bara för att utbudet minskar.
Vatten är för övrigt bra skit, vi kommer bojkotta produkter med sötningsmedel och förlorarna är läskjättarna.