2021-10-11, 21:09
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Är det Pepsi i Sverige som de nu har förstört eller är det world wide?

Citat:
Pepsico har satt upp ett nytt sockermål. Siktet ställs är inställt på att två tredjedelar (67 procent) av bolaget sålda läskedrycker ska ha högst 100 kalorier per glas (3,5 deciliter) till 2025

https://www.pepsico.com/docs/album/s...rsn=25a5bcaa_4
https://www.svd.se/pepsi-minskar-pa-sockret
Citera
2021-10-11, 23:21
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
https://www.pepsico.com/docs/album/s...rsn=25a5bcaa_4
https://www.svd.se/pepsi-minskar-pa-sockret
Uppfattar det som över hela världen.
Jag hoppas de går i konken.
Citera
2021-10-13, 20:56
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Fan, började övergå till Pepsi från cola då jag uppskattade smaken mer (hatade den när jag var yngre). Drack lite Pepsi för några veckor sedan och det smakade skit. Antog att det var pga glaset så jag bytte glas, men nope samma jävla smak. Sötningsmedel kan dra åt helvete, skulle jag vilja ha det skulle jag dricka läsk med "light". För jävlig eftersmak dessutom.

Övergick efter detta helvetet till Sprite och nu menar ni att man kommer ändra i den också? Får ta och börja dricka saft om helgerna snart.
Citera
2021-10-31, 21:54
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Ingen med insyn hos Carlsberg som kan skvallra om försäljningssiffrorna. Har de förändrats sedan man förstörde original pepsi-colan med artificiella sötningsmedel?
Citera
2021-10-31, 22:17
Medlem
Är väl jättebra att det konsumeras mindre socker. Sluta gnäll och njut av eran läsk.

Välj det ni själv gillar bäst helt enkelt
Citera
2021-10-31, 22:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicBusiness
Är väl jättebra att det konsumeras mindre socker. Sluta gnäll och njut av eran läsk.

Välj det ni själv gillar bäst helt enkelt
Fast nu kan jag ju inte göra det längre. Det är just det som är problemet. Vilken gång i ordningen det nu är jag påpekar det.
Citera
2021-11-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast nu kan jag ju inte göra det längre. Det är just det som är problemet. Vilken gång i ordningen det nu är jag påpekar det.

Nu får man ju anpassa sig efter utbudet. Efterfrågan styr och socker är påväg ut. Dags att hitta en ny favorit eller drick vatten
Citera
2021-11-01, 22:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Nu får man ju anpassa sig efter utbudet. Efterfrågan styr och socker är påväg ut. Dags att hitta en ny favorit eller drick vatten
Det må så vara, och då kan man välja Pepsi Max om man inte vill ha socker i sin läsk. Det här handlar inte om att kunderna har efterfrågat en blandning av socker och sötningsmedel, det handlar om att sötningsmedel är billigare än socker.

Lidl gjorde samma grej. Dom fick ta tillbaka det gamla receptet. Så mycket efterfrågades sockerläsk med sötningsmedel.
Citera
2021-11-01, 22:40
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Det må så vara, och då kan man välja Pepsi Max om man inte vill ha socker i sin läsk. Det här handlar inte om att kunderna har efterfrågat en blandning av socker och sötningsmedel, det handlar om att sötningsmedel är billigare än socker.

Lidl gjorde samma grej. Dom fick ta tillbaka det gamla receptet. Så mycket efterfrågades sockerläsk med sötningsmedel.

Håller med här. Det komiska är att produkterna redan nu, innan eventuell "sockerskatt" har implementerats, alltid har kostat lika mycket, trots total frånvaro av just socker. Det här är hyckleri från läskjättarna. Om det nu är bra mycket billigare att producera en produkt vars recept ej innehåller socker, då ska den produkten således säljas till ett billigare pris - vilket inte är fallet.
Citera
2021-11-01, 22:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Håller med här. Det komiska är att produkterna redan nu, innan eventuell "sockerskatt" har implementerats, alltid har kostat lika mycket, trots total frånvaro av just socker. Det här är hyckleri från läskjättarna. Om det nu är bra mycket billigare att producera en produkt vars recept ej innehåller socker, då ska den produkten således säljas till ett billigare pris - vilket inte är fallet.
Nu är jag visserligen bara en enda person, och det är heller egentligen inte en protest, men när jag inte längre kommer att kunna hitta en Pepsi med socker, så kommer jag inte att köpa PepsiCos produkter alls. Förut var det ju hugget som stucket, oavsett om jag vill ha sockerfritt eller inte. Pepsi eller Coca Cola alltså. Men om Pepsi inte vill ha mig som kund, så ska dom inte få det heller.
Citera
2021-11-01, 22:49
Medlem
stockcocks avatar
Citat:

Nej, man anpassar sig inte. Många får gastrointestinala besvär av sötningsmedel, andra ogillar typen av sötma som sötningsmedel genererar. När jag själv är ute och cyklar längre sträckor så gillar jag att stanna till på bensinmackar utmed vägen och sänka en Sprite eller Coca-Cola för snabb energi.

Vi får se om Coca-Cola viker sig, annars har man snart ensamt monopol på cola-dryck med socker i sig, utan sötningsmedel. Säger bara grattis till det bolaget. Fina vinster sågs för övrigt och kursen ökade häromdagen. Pepsi har slängt sig själva under bussen.

Nja, jag tror att många kommer att börja koka egen sirap och använda som koncentrat. Finns säkert en Sodastreamer i vartannat hem. Annars fungerar jos utmärkt för att få i sig sockret. Jag tror inte att många som aktivt valt bort sötningsmedel, av olika anledningar, helt sonika kommer att börja dricka produkter med det i sig bara för att utbudet minskar.

Vatten är för övrigt bra skit, vi kommer bojkotta produkter med sötningsmedel och förlorarna är läskjättarna.
Citera
2021-11-01, 23:00
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Nu är jag visserligen bara en enda person, och det är heller egentligen inte en protest, men när jag inte längre kommer att kunna hitta en Pepsi med socker, så kommer jag inte att köpa PepsiCos produkter alls. Förut var det ju hugget som stucket, oavsett om jag vill ha sockerfritt eller inte. Pepsi eller Coca Cola alltså. Men om Pepsi inte vill ha mig som kund, så ska dom inte få det heller.

Men kan du hitta vanliga Pepsi med socker i nu då? Alltså, förutom hybriden man lurat på konsumenterna, där vanligt socker, men också sötningsmedel ingår? Det kanske finns på hyllorna, jag har inte grävt, men kikat lite ibland och då är det hybriden som erbjuds. Bojkottade skiten direkt när jag blev pålurad burken som fick mig att starta tråden. Jag köper inte Z-Up (vilken man redan förstört med sötningsmedel) och jag bojkottar även Zingo, som förvisso är rätt trevlig och ännu inte förstörd, men principsak.

Sedan skiter jag i om man pudlar och går tillbaka till vanliga receptet framöver, försäljningssiffrorna lär vara bedrövliga. Pepsi är RÖKTA i min bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in