2021-09-02, 03:36
En titel kan kosta dubbelt så mycket som samma titel, hur kommer det sig? Den billigare titeln kan även finnas med i en filmbox med t ex fyra andra filmer. Så för halva priset får man dessutom fyra andra filmer.

Är det enbart designen på dvdn som ser dyrare ut som ger ett högre pris eller är det något användbart som man betalar extra för som bättre bild eller ljud?
Citera
2021-09-02, 07:37
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Det är främst aktualitet som gör att butikerna hopps någon skall betala 149 kr för en dvd/blu-ray. Oftast efter ca två månader står den för 79 kr bland de andra filmerna.

4K-bluray är de enda du betalar tydligt extra för bättre bild- och ljudkvalitet. När de står i realpdan är 89-99 kr ett bra pris enligt mig, då jag relaterar till biobiljetter som är uppe i 135 kr per film.
Citera
2022-07-14, 23:53
T ex "Six String Samurai" för 2149 kr.
https://www.fruugo.se/six-string-sam...RoCZKoQAvD_BwE

Är inte detta en helt vanlig dvd? Hur fan kan den kosta så mycket? Fruugo kommer upp ibland när jag googlar - verkar vara en skitsida om man inte är dollarmiljonär (minst!).
Citera
2022-07-15, 18:16
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S

Är inte detta en helt vanlig dvd? Hur fan kan den kosta så mycket? Fruugo kommer upp ibland när jag googlar - verkar vara en skitsida om man inte är dollarmiljonär (minst!).

Förmodligen är det någon som lagt in fel pris på den. Slant på tangentbordet, den mänskliga faktorn etc.

Det händer ibland åt andra hållet också. Jag köpte en jättefin bluray box med ett gäng Claude Chabrol filmer för 65:- sek. De hade glömt en nolla på priset. Det var via amazon. På andra sidor kostade boxen minst 600 spänn.
Citera
2022-07-15, 18:21
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Fruugo har alltid cp-priser
Citera
2022-07-18, 14:08
Medlem
somenknivs avatar
Det har att göra med om det är förstautgåvor, eller åtminstone en äldre originalutgåva.
Jag som samlare betalar hellre 200:- för en originalutgåva från kanske 2003 mot en nyutgåva från 2019 för 50:-.
Detsamma gäller Boxar och samlingar. Dessa undviker jag helt om det inte är dessa som är original; t.ex 'Dom Kallar Oss Mods' Boxen.
Att filmer kan kosta tusenlappar är inte helt ovanligt om det är ovanliga titlar i gammal utgåva.
Jag brukar ha 4-500:- som smärtgräns för en DVD-film (fast jag har fyndat mycket med titlar som kostar mer än så som jag hittat för mellan 5-20:- styck).

Edit: Det tog mig säkert 10 år att få Sopranos komplett. Det gavs ut till nån av tidningarna tror jag, typ Aftonbladet eller Expressen.
Jag tror man fick eller kunde köpa till en DVD i Fredagsbilagan typ en gång i månaden eller nåt sånt.
Det var alltså alla säsonger av Sopranos i Slim-case och när komplett stod det 'Sopranos' att läsa över alla ryggarna på fodralen (alltså typ en bokstav i ordet bildades av två-tre omslag).
Jag fick av vänner genom åren olika boxar i present med den kompletta serien med argumentet "Du som samlar på Sopranos-serien, nu har du den komplett". Det de inte fattade var att jag skulle ha just den utgåvan.
Jag scoutade varje second hand affär i varje stad jag besökte innan jag äntligen fick den komplett.
Något irriterande att ett ställe som jag brukar köpa DVD:er hos fick in helt komplett i nyskick bara två-tre år efter jag lyckats få en komplett samling av dessa.
De som jobbar där lägger alltid undan filmer som folk kommer in med, som de vet att jag är ute efter eller filmer som de tror kan vara av intresse för mig (efter nästan 20 år har de lärt sig min smak, preferenser etc).
Jaja, nu har jag två; en välanvänd och en reserv. haha
Senast redigerad av somenkniv 2022-07-18 kl. 14:27.
Citera
2022-07-18, 14:34
Medlem
somenknivs avatar
Citat:

Jag har ingen koll på just vad detta är för film men googlade lite och det verkar vara en svår utgåva att hitta. Flera alternativ låg mellan 500 och 1000+ kronor i prislapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in