• 2
  • 3
2021-09-18, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Det går att lägga order med upp till 4 decimaler i appen men inte på nätet. Så småningom ska det gå att göra även på nätet, men när jag frågade så visste de inte när det blir klart.

Jag tycker för övrigt att det fungerar ganska bra med ISK hos SEB. Den stora bristen i appen är väl att man inte kan ha någon bevakningslista. Om man vill köpa en aktie måste man först söka. Det finns inga aktielistor att scrolla igenom. Man är även tvungen att logga in för att se om man har fått avslut på order. Men själv har jag valt att lägga kurslarm hos Nordnet på samma kurs som jag har lagt ordern på. Då behöver man inte logga in så ofta och kolla om man fick avslut.

Finns det orderdjup och realtidsspread i appen?
Citera
2021-09-18, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leera

Orderdjup finns. Om det är realtid på alla listor är jag inte hundra på, jag kan kolla det nästa vecka.

Jag brukar alltid vara inloggad på Nordnetsapp samtidigt för där kan jag ha en bevakningslista och sen sköter jag själva orderläggningen i SEBs app. Appen är väldigt begränsad så det är en fördel om man även kan använda Avanzas eller Nordnets app parallellt.
Citera
2021-09-20, 10:52
Medlem
Citat:

Ja, det var realtid i orderdjupen i de stickprov som jag gjorde.
Citera
2021-09-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ja, det var realtid i orderdjupen i de stickprov som jag gjorde.

Gött, tack för svar.
Får försöka ordna ny lur och testa appen framöver.

Upptäckte att Degiro har ju inte realtidskurser idag, begriper inte hur jag missat det.
Ska skriva det i förslagsboxen som poppar fram nästa gång, så det blir riktig fart på dem.
Citera
2021-09-20, 20:38
Medlem
Citat:
Gött, tack för svar.
Får försöka ordna ny lur och testa appen framöver.

Upptäckte att Degiro har ju inte realtidskurser idag, begriper inte hur jag missat det.
Ska skriva det i förslagsboxen som poppar fram nästa gång, så det blir riktig fart på dem.

Appen är inte bra. Det finns inga aktielistor och du kan inte ha en bevakningslista. Om du ska köpa en aktie får skriva aktienamnet och söka.

Degiro har realtid på de nordiska marknaderna. Tyskland, USA m fl får du betala om du vill ha realtid.
Citera
2021-09-20, 22:24
Medlem
Citat:
Appen är inte bra. Det finns inga aktielistor och du kan inte ha en bevakningslista. Om du ska köpa en aktie får skriva aktienamnet och söka.

Degiro har realtid på de nordiska marknaderna. Tyskland, USA m fl får du betala om du vill ha realtid.

Använder både SEB och Degiro ihop med Avanza för realtidskurser, vilket är så uselt. Degiro har också en app, du menar den eller? För idag när jag handlade en aktie på Large cap så var det inte realtidskurser på deras hemsida. Jag har inte märkt detta innan, tror den låg någon minut efter.
Citera
2021-09-24, 15:41
Medlem
Citat:
Använder både SEB och Degiro ihop med Avanza för realtidskurser, vilket är så uselt. Degiro har också en app, du menar den eller? För idag när jag handlade en aktie på Large cap så var det inte realtidskurser på deras hemsida. Jag har inte märkt detta innan, tror den låg någon minut efter.

Det var ganska säkert bara något tekniskt fel för det ska vara realtid för svenska aktier.
Degiro är för övrigt usla på att ta med nya aktier som har blivit noterade. Degiros app använder jag enbart för handel på Degiro. Jag använder Nordnets app för att kunna ha en bevakningslista och order på de mindre listorna lägger jag sedan med SEB.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in