• 1
  • 2
2021-09-01, 14:56
Medlem
KanInteTalaFinskas avatar
I det länkade inlägget kan ni höra Marias tankar kring att utföra yonibehandlingar på kvinnor och att det ligger i gråzonen för sexköpslagen och att de som bokar in sig skulle kunna dömas för sexköp.

Vad har ni för tankar kring det? Uppenbart är att hon inte är utnyttjad av tredje part utan att allt är en överenskommelse mellan två kvinnor.

Jag är själv kvinna och är nyfiken på behandlingen, men vill inte åka dit som torsk. Men att gå på en behandling där samtalsterapi och beröring leder till njutning känns spontant inte så jäkla dumt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...xuell-stamning
Citera
2021-09-01, 15:00
Torsk!
Citera
2021-09-01, 15:15
Medlem
maxatdunders avatar
Är du likasinnad i denna fråga om en herre går till en thaimassage och löser upp knutarna runt kuken till en orgasm vilket som jag förstår är välkomnat inom den typ av massage.

Det är en diffus gråzon som alltid kommer vara upp till diskussion i Sverige. Moral vs lagen. Utan att kolla på lagen allt för noga så går det säkert att klassa som ett sexköp, däremot är du som kvinna väldigt skyddad och jag har nog aldrig läst om ett fall där en kvinna åkt fast för Yonimassage?
Citera
2021-09-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Är du likasinnad i denna fråga om en herre går till en thaimassage och löser upp knutarna runt kuken till en orgasm vilket som jag förstår är välkomnat inom den typ av massage.

Det är en diffus gråzon som alltid kommer vara upp till diskussion i Sverige. Moral vs lagen. Utan att kolla på lagen allt för noga så går det säkert att klassa som ett sexköp, däremot är du som kvinna väldigt skyddad och jag har nog aldrig läst om ett fall där en kvinna åkt fast för Yonimassage?

Det är väldigt stor skillnad på sexköp och det som den här tjejen gör.
Citera
2021-09-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

Undra om hon utför Lingam mapping också. Är det stor skillnad på sådan och sexköp också?
Citera
2021-09-01, 15:25
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:

Läs gärna denna artikel. Vad är det för "skillnad" du pratar om ens... Vad du tycker är en sak, men lagen säger något helt annat. Det är en diffusgråzon och om man ska tillåta dessa massager bör det vara likaså för män, kvinnan ska aldrig vara skyddad pga sitt kön och massören här är lika "påtvingad" som en massör som vill runka kuk, helt samma sak.

"Lagstiftningen kan inte kringgås bara genom att påstå att massagen inte har ett sexuellt syfte, enligt åklagaren.

– Vid en förundersökning får man prata med människorna om vad de tänkt och gjort. Men om någon skulle bli avrunkad, men säger att det inte var sexuellt, utan av någon annan anledning – det är klart att det skulle kunna komma sådana invändningar, men de blir lite krystade. Det gäller för kvinnor också, säger Eva Wintzell."

och

"Tantrisk massage är ett välkänt fenomen för polisens prostitutionsutredare. Begreppet används på prostitutionssajter som kodord för att i förtäckta ordalag marknadsföra sexuella tjänster, utförda av kvinnor på män."

Läs gärna denna https://www.expressen.se/nyheter/--k...exuell-tjanst/
Citera
2021-09-01, 15:28
Medlem
KanInteTalaFinskas avatar
Citat:

Jag känner själv att jag inte alls är konsekvent i mitt tänkande, så jag är på riktigt intresserad av vad andra anser i frågan.

Jag skulle nog iof tycka att happy ending skulle vara ok om det är uppenbart att det är en överenskommelse mellan två personer, men det känns så himla svårt att bevisa med just thaiställen där språket kan vara ett hinder. Å andra sidan är jag själv utbildad massör och övervägde att erbjuda det under studietiden just för att det skulle innebära färre behandlingar men mer pengar in och alltså mer tid för mina studier jämfört med att slita som jag gjorde.

Och som svar på din sista fråga så får jag känslan av att kvinnan i inslaget är unik i att just vara kvinna och erbjuda behandlingen (och att vi därför inte sett någon åka fast för det). Det finns däremot hur många snubbar som helst som vill, men de inger inget förtroende alls.
Citera
2021-09-01, 15:30
Medlem
Citat:
Läs gärna denna artikel. Vad är det för "skillnad" du pratar om ens... Vad du tycker är en sak, men lagen säger något helt annat. Det är en diffusgråzon och om man ska tillåta dessa massager bör det vara likaså för män, kvinnan ska aldrig vara skyddad pga sitt kön och massören här är lika "påtvingad" som en massör som vill runka kuk, helt samma sak.

"Lagstiftningen kan inte kringgås bara genom att påstå att massagen inte har ett sexuellt syfte, enligt åklagaren.

– Vid en förundersökning får man prata med människorna om vad de tänkt och gjort. Men om någon skulle bli avrunkad, men säger att det inte var sexuellt, utan av någon annan anledning – det är klart att det skulle kunna komma sådana invändningar, men de blir lite krystade. Det gäller för kvinnor också, säger Eva Wintzell."

och

"Tantrisk massage är ett välkänt fenomen för polisens prostitutionsutredare. Begreppet används på prostitutionssajter som kodord för att i förtäckta ordalag marknadsföra sexuella tjänster, utförda av kvinnor på män."

Läs gärna denna https://www.expressen.se/nyheter/--k...exuell-tjanst/

Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Undra om hon utför Lingam mapping också. Är det stor skillnad på sådan och sexköp också?

Det finns en del salonger där man säljer tantramassage av unga östeuropeiska tjejer. Det är det polisen säger är förtäckta ordalag marknadsföra sexuella tjänster. Men dit här knappast den här tjejen Maria.

Sexköparna själva verkar anse att skillanden är stor, för om man läser i sexköpsforumet här så diskuteras ibland den typen av seriös massage som den här Maria utför, antar det du kallar Lingam mapping. Och alla i sexköpsforumet verkar vara överens om att det är värdelöst och att slänga pengarna i sjön och att man istället ska gå till någon av öststatssalongerna för mer "riktiga saker".
Det tycker jag talar för att den här typen av massage inte riktigt är sexköp.
Citera
2021-09-01, 15:35
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanInteTalaFinska
Jag känner själv att jag inte alls är konsekvent i mitt tänkande, så jag är på riktigt intresserad av vad andra anser i frågan.

Jag skulle nog iof tycka att happy ending skulle vara ok om det är uppenbart att det är en överenskommelse mellan två personer, men det känns så himla svårt att bevisa med just thaiställen där språket kan vara ett hinder. Å andra sidan är jag själv utbildad massör och övervägde att erbjuda det under studietiden just för att det skulle innebära färre behandlingar men mer pengar in och alltså mer tid för mina studier jämfört med att slita som jag gjorde.

Och som svar på din sista fråga så får jag känslan av att kvinnan i inslaget är unik i att just vara kvinna och erbjuda behandlingen (och att vi därför inte sett någon åka fast för det). Det finns däremot hur många snubbar som helst som vill, men de inger inget förtroende alls.

Precis, du är förvirrad för du lever i Sverige som har sjukt märkliga lagar samt en sådan påtaglig feminism att kvinnorna inte ens vet varför de själva är feminister och står för "jämställdhet", så länge man kan bli fingrad för en liten peng.

Du säger att du "nog" tycker happy ending är okej, samt att du övervägde själv att erbjuda. Det du skriver tyder endast att du blivit begränsad av lagen annars hade du högst troligt varit okej med detta. Du hade förmodligen testat denna behandling utomlands m.ao.
Citera
2021-09-01, 15:41
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Det finns en del salonger där man säljer tantramassage av unga östeuropeiska tjejer. Det är det polisen säger är förtäckta ordalag marknadsföra sexuella tjänster. Men dit här knappast den här tjejen Maria.

Sexköparna själva verkar anse att skillanden är stor, för om man läser i sexköpsforumet här så diskuteras ibland den typen av seriös massage som den här Maria utför, antar det du kallar Lingam mapping. Och alla i sexköpsforumet verkar vara överens om att det är värdelöst och att slänga pengarna i sjön och att man istället ska gå till någon av öststatssalongerna för mer "riktiga saker".
Det tycker jag talar för att den här typen av massage inte riktigt är sexköp.

Det stämmer att trafficking och att utföra tjänster av egen vilja är helt olika saker men en svår gräns att sätta. Samtidigt bor Maria i Sverige med lagar skrivna som gör kunden till en potentiell brottsling och lagen är för diffus och inkonsekvent för att vara begriplig.
Citera
2021-09-01, 15:42
Medlem
Citat:
Skitsnsck spela inte dummare än vad du är.
Du vet mycket väl vad detta handlar om.
Citera
2021-09-01, 15:42
Medlem
okok1s avatar
Har verkligen ingen blivit anmäld och fått det prövat? Det är klart det är prostitution. Dessa kvinnor utnyttjar andra kvinnor genom att köpa deras kroppar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in