• 4
  • 5
2025-03-30, 19:09
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Varför kan man inte gilla både och?
För att Beck är en fyra på imdb och Murders är en åtta.
Bättre skådisar, bättre handling, bättre allt.
Jag har svårt att tro att någon som uppskattar Murders kollar på Beck.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2025-03-30 kl. 19:17.
Citera
2025-03-30, 20:11
Medlem
anomaligns avatar
Verkar vara många stora skådisar och komiker som droppar in lite här och var i serien. Kul att se Tina Fey i ett avsnitt. Jag kollade något avsnitt mer och kom till ett som var helt tyst, för det avsnittets huvudperson var döv. Det var ett bra avsnitt att somna till om inget annat.

Det slog mig förresten de två Martinarna faktiskt är 80 år gamla. Den äldsta av dem (Steve) föddes samma år som Adolf Hitler dog.

Kanske är värt att ge den en chans. Jag har ändå inget bättre att titta på just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
För att Beck är en fyra på imdb och Murders är en åtta.
Bättre skådisar, bättre handling, bättre allt.
Jag har svårt att tro att någon som uppskattar Murders kollar på Beck.

Jag är naturligtvis inte säker, men jag tror att man kan gilla olika saker fast de har olika betyg på IMDB. Hur som helst är det här en tråd om Only Murders in the Building, så vi släpper Beck nu tycker jag.
Citera
2025-04-08, 01:12
Medlem
anomaligns avatar
Jag har ändrat mig. Den här serien är faktiskt bra. Är inne på säsong 3 nu.

Kul btw att se android-Jesus från Detroit Become Human i en roll i en riktig tv-serie
Citera
2025-09-19, 14:30
Medlem
Både jag och frun satt och skruvade på oss under första avsnittet på säsong 1. Inte våran humor. Så stelt och tråkig dialog. Ungefär samma ordförråd i dialogerna som om jag själv skulle ha skrivit den vilket inte är ett plus. =)
Jag som laddat ner alla säsonger och var taggad på denna serien. Får bli en delete när jag kommer hem.
Citera
2025-09-20, 11:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Både jag och frun satt och skruvade på oss under första avsnittet på säsong 1. Inte våran humor. Så stelt och tråkig dialog. Ungefär samma ordförråd i dialogerna som om jag själv skulle ha skrivit den vilket inte är ett plus. =)
Jag som laddat ner alla säsonger och var taggad på denna serien. Får bli en delete när jag kommer hem.
DU ska alltid ge en serie 5 avsnitt för verkligen förstå den och i alla fall lite.

Själv har jag slutat titta, men gillade säsong ett.
Men som brukligt med serier utanför mina genres, så blir det att man slutar titta bara och fast än vissa serier kan vara riktigt bra i övrigt.
Citera
2025-09-20, 11:26
Medlem
Giant Squids avatar
Jag gillar den trots alla skavanker. ReneéZellwiger spelar.över.
Andra störningsmoment som man lär sig leva med är Zelena Gomez nasala röst och numera Ozempiz ansikte.
Men tack vare de båda Martins så blir det bra ändå.
Fjollan med roboten borte ha kunnat bytas ut mot något annat
Citera
2025-09-21, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
DU ska alltid ge en serie 5 avsnitt för verkligen förstå den och i alla fall lite.

Själv har jag slutat titta, men gillade säsong ett.
Men som brukligt med serier utanför mina genres, så blir det att man slutar titta bara och fast än vissa serier kan vara riktigt bra i övrigt.

Kan hålla med om det. Samtidigt vill vi inte titta på något bara för att veta hur det ska gå ett liknande. Utan skådespelari är viktigt och vi tyckte nog inte det var vår stil.
Citera
2025-09-21, 12:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Kan hålla med om det. Samtidigt vill vi inte titta på något bara för att veta hur det ska gå ett liknande. Utan skådespelari är viktigt och vi tyckte nog inte det var vår stil.
Det jag var lite rädd för och när jag skulle titta, det var om de skulle överspela som vanligt.
Och det vart inte så farligt som jag trodde det kunde vara.

Jag tyckte dock den var rätt skön, men nu tittar jag ändå inte vidare.
Sen är väl det viktigare med andra Tv-serier att titta 5 avsnitt och för att fatta serien om den är bra nog för en än för korta komediavsnitt.
För en komedi måste börja leverera direkt, och det problemet har inte riktigt andra TV-serier.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in