2024-08-27, 06:55
Medlem
Hoppas verkligen att säsong 4 blir bättre. 3an var ett riktigt bottennapp. Ett rejält sömnpiller. Tycker egentligen det hade räckt med två säsonger. En del serier mår bäst av att ha få avsnitt.
Citera
2024-08-27, 08:10
Medlem
Novus4212s avatar
Första avsnittet på säsong 4 ute nu
Citera
2024-08-27, 10:25
Medlem
Trevligt. Då har jag lite att kolla på när jag kommer hem. Tycker att serien är helt ok faktiskt
Citera
2024-09-03, 18:07
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jösses så segt det känns att ta sig igenom avsnitten, är det bara jag som har svårt att se ett helt avsnitt utan att ta 10-20 minuter åt gången innan jag börjar hitta på annat?
Citera
2024-10-18, 11:21
Medlem
VoktorDodkas avatar
Det är inte jättemycket aktivitet i tråden, är det så bra att alla är mållösa eller är det fler än jag som inte lyckats komma längre än till halva andra avsnittet för att det är så ohemult spännande?
Citera
2024-10-18, 12:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det är inte jättemycket aktivitet i tråden, är det så bra att alla är mållösa eller är det fler än jag som inte lyckats komma längre än till halva andra avsnittet för att det är så ohemult spännande?
Jag kom aldrig igång och titta andra säsongen, och inser nu att det kommer nog aldrig ske.
Gillade dock första, men jag är mer inne på scifi, fantasy, mystery och liknande, och man har en hel del att titta på där och en del titta om för det är så bra.

Så en sådan här serie har lätt för mig att falla bort då.
Citera
2025-03-29, 00:37
Medlem
anomaligns avatar
Only Murders in the Building

https://www.imdb.com/title/tt11691774

https://www.rottentomatoes.com/tv/on...n_the_building

På pappret låter det som helt min grej: tre stycken grannar i en bostadsrättsförening, som har gemensamt att de är storkonsumenter av samma true crime-podcast, upptäcker att något inte står rätt till med en annan grannes dödsfall som polisen avskrivit som självmord, och de börjar sin egen utredning och podcast. I rollerna Martin Short, Selena Gomez, Steve Martin. Låter ju superkul.

Men jag har kollat på några avsnitt och det känns helt inert och dött, som helt befriat från inte bara humor utan från kemi mellan karaktärerna, och karaktärerna har ingen karaktär eller personlighet, de känns som att de gör och säger lite random grejer bara, ungefär som karaktärer kan göra i typ Family Guy, med skillnaden att i Family Guy landar skämten ibland. Det här är en humoristisk öken.

Hur kan det här har så höga betyg på Rotten Tomatoes och IMDB? Har jag missat något, är det egentligen bra på något vis? Eller är det bara dåligt i början, och sen lyfter det?
Senast redigerad av anomalign 2025-03-29 kl. 00:39.
Citera
2025-03-29, 07:20
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Ja du har missat något men smaken är ju som baken.
Gillar man tex Wallander och Beck lär man ju inte gilla den här osv.
Citera
2025-03-29, 10:04
Medlem
TheGretaResets avatar
Haft blandade känslor. första säsongen var kul. sedan sämre. Slutade kolla ett par avsnitt in i s3.

Det roligaste var att se gomez bli allt fetare och fulare under säsongerna.
Citera
2025-03-29, 21:23
Medlem
Jag älskar serien. Fyndigheterna haglar och kanske svårare för yngre tittare att förstå Martin och Short, som tillhör gamla sofistikerade gänget i nöjesbranschen. Short får spela ut hela sitt register som estradör med alla typiska manér.
Citera
2025-03-30, 15:48
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Ja du har missat något men smaken är ju som baken.
Gillar man tex Wallander och Beck lär man ju inte gilla den här osv.

Varför kan man inte gilla både och?
Citera
2025-03-30, 16:00
Medlem
Första säsongen är helt klart bäst. Säsong 2 något sämre men fortfarande bra. Vad tusan hände med säsong 3? Riktigt tråkig. Lyfte sig rejält med säsong 4.

Ser framemot säsong 5. Men det får inte bli för utdraget. Det räcker med 5 säsonger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in