2021-10-20, 00:28
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Se där, helt missat den, bara sett henne som översexigt klädd musiker innan.
Kanske man får titta på den och se hur den filmen är.

Gillar du serien med?
Inte tittat de två senaste avsnitten än, mest för man är lite kass för tillfället.
Jag har inte sett serien än, men har haft den på min radar så ska se den när tid finnes. Många serier som måste betas av at the moment.
Citera
2021-10-20, 00:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag har inte sett serien än, men har haft den på min radar så ska se den när tid finnes. Många serier som måste betas av at the moment.
Helt klart, brukar undvika komedier normalt, och jsut för det innebär titta på så mycket.
Men så såg jag dom på Bill Maher och tänkte jag får la test titta, och måste tillstå och säga att den är väldigt rolig.
Och sen finns lite spänning i bakgrunden.

Jag tror du kommer gilla serien, och ingen av de överspelar som de har en förmåga att göra annars, kanske Martin Short är den som har lite mer kvar av överspelandet.
Men passar bra med karaktären.

Jaja, du återkommer när du sett den, även om det tar nått år
Citera
2021-10-24, 16:08
Medlem
Årets trevliga överraskning!
Citera
2021-10-24, 16:32
Medlem
S.O.Stolps avatar
En otroligt harmlös och intetsägande serie. En löjlig mordgåta i ett exklusivt hyreshus, som bebos av välbärgade storstadsbor. Både Steve Martin och Martin Shorts rollfigurer är rika föredettingar, som bor i magnifika våningar i detta exklusiva hyreshus, The Arconia.

När en person hittas död i huset bestämmer sig föredettingarna för att starta en podd om mordet. Med på tåget hakar Mabel Mora (Selena Gomez), en ung tjej som tillfälligt bor i sin fasters lägenhet också var vän med den döde, Tim Kono.

Det blir så putslustigt, finurligt och tokroligt så man storknar. Man skulle kunna tro att det är en Disney-produktion, så gulligt är det. Fånigheterna staplas på varandra i rasande tempo. Det är inte true crime och den som är ute efter en seriös deckare där brottslingen hittas genom logiska slutsatser kan leta vidare.

Jag tänker mig att serien riktar sig mot tanter 60 plus, gärna med katt.
Citera
2021-10-25, 04:42
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jag tänker mig att serien riktar sig mot tanter 60 plus, gärna med katt.
Jag är varken tant, 60+ eller kattägare men gillade den.
Citera
2022-07-02, 20:39
Medlem
Någon som sett första avsnitten i säsong 2?
Citera
2022-08-04, 11:32
Medlem
klyktattares avatar
Man får tänka bort allt woke-skräp annars tycker jag det är en ganska mysig serie. Ledmotivet är fint. Brukar gå runt och nynna på det titt som tätt.

Utan Martin och Short hade man inte tittat dock. Selena Gomez måste vara världens sämsta skådis samt att hon ser lite underlig ut som vuxen (liksom på fel sätt).

Säsong 2 uppe i 7 avsnitt hittills och den är fortfarande helt ok som serie men är rädd att de kommer dra ut på det här säsong efter säsong. Kufen med katt gillar jag. Han borde vara med lite mer.
Citera
2022-08-08, 22:37
Medlem
Giant Squids avatar
Bra serie. En av Steve Martins mognaste roller. Martin Short är ju en naturlig talang och triokombinationen med den fulsnygga Gomez funkar ju faktiskt jättebra. En riktigt mysig serie, lite Agata Christie med 2022 humor. Skönt med något annat och bryta utav alla LEGOmovies liknande serier på sistonde. Manus och skådespeleri är i basen i allt.... 7 avsnitt ute på S02 nu som är ihopblandad med ettan. Sevärt. 6 bläckfiskarmar av 8
Citera
2022-08-09, 22:22
Medlem
Började kolla serien förra veckan på Disney+ och tycker serien är sevärd.
Citera
2022-08-15, 20:26
Medlem
6stringlevins avatar
Har börjat kolla (3 avsnitt). Nej, jag brukar inte heller titta på komedier men so far so god.
Citera
2022-08-15, 22:43
Medlem
Strombolizs avatar
Såg första säsongen, förstår inte alla lovord. Som en sämre version av Woody Allens "Manhattan Murder Mystery".
Citera
2022-08-16, 19:00
Medlem
6stringlevins avatar
Jag gillar efter 4 avsnitt. Men även jag har undrat vem denna serie riktar sig till. Känns som boomers kattladies. Och jag undrar om de som kan tänkas intresserade verkligen hittar den. jag har noll koll på folks tv-vanor.

Jag skulle inte gett den en chans om inte två av tre amigos var med eller andra riktigt välkända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in