• 1
  • 2
2021-08-31, 23:59
Medlem
Jag har jobbat som säljare i elektronikbutik, och hade en hel del av prylarna själv. Jag fann ingen anledning till att ljuga om detta och sa bara att jag hade/har provat produkterna jag faktiskt hade gjort.
Lönen var dock inte jätte-provisionsbaserad.
Citera
2021-09-01, 10:38
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Hört det en gång. Det var en tvål som skulle användas för lägenhetsstyling inför en försäljning. Säljaren sa att hon använde samma för samma syfte, efter att jag betalat.

Fick rekordpris på lägenheten men jag tvivlar på att tvålen vägde in.
Citera
2021-09-01, 15:50
Medlem
Farbror Fazers avatar
Har jobbat som säljare och berättat när jag tipsar om en produkt som jag själv äger, men skulle inte få för mig att börja hitta på om produkter jag inte ägt

Som mäklare vore det ganska roligt
Alltså det är ju ett fantastiskt läge nära till centrum och planlösningen är kanon för denna storleken av boende. Tro mig jag bor här själv, helt underbar lägenhet!
Citera
2021-09-01, 21:33
Medlem
Säljare är som blodiglar. Det enda de gör är att försöka få en att ha något som de anser att du ska ha. De är oftast kassa lögnare och det märkligaste av allt, varför är de så jobbiga när en del försöker spänna blicken i kunden och emotionellt vinna kampen om ditt val?

Hur kan man ens kalla sig säljare när man som en "riktig säljare" ska guida köparen till rätt val av produkt. Telefonförsäljare eller annat skräp är blodiglar och amöbor.
Citera
2021-09-01, 22:10
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperbusBull
Säljare är som blodiglar. Det enda de gör är att försöka få en att ha något som de anser att du ska ha. De är oftast kassa lögnare och det märkligaste av allt, varför är de så jobbiga när en del försöker spänna blicken i kunden och emotionellt vinna kampen om ditt val?
Förmodligen för att de lärt sig detta av en sälj-"guru" på ett "vinnar"-"seminarium".
Särskrivningarna är medvetna för att ge citationstecknen rättvisa.
Citera
2021-09-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Förmodligen för att de lärt sig detta av en sälj-"guru" på ett "vinnar"-"seminarium".
Särskrivningarna är medvetna för att ge citationstecknen rättvisa.

Oerhört bra beskrivet!

Är det så samhället göder den skenande ökningen av bedragare och narcissister och sociopater?
Alla säljare är bättre än alla andra
Citera
2021-09-02, 14:21
Medlem
Ja, det är väl ett ganska vanligt sätt att sälja in något på.

Om jag är osäker vid ett inköp av något som t.ex. bil eller dator så brukar jag fråga säljaren om den personligen tycker att det är ett bra köp för mig, och mer än en gång har det hänt att säljaren avrått mig och rekommenderat något annat.

Vid mitt senaste datorköp rekommenderade säljaren en dator hos en annan firma, och vid mitt senaste bilköp blev det en annan bil än jag tänkt, som funkar perfekt och dessutom var billigare.

Genom att göra det till en personlig fråga svarar många ärligt, precis som de skulle göra om det var en släkting eller kompis som frågade.
Citera
2021-09-02, 16:30
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperbusBull
Oerhört bra beskrivet!

Är det så samhället göder den skenande ökningen av bedragare och narcissister och sociopater?
Alla säljare är bättre än alla andra

Nejdå, det är bara ni två som är bättre än alla säljare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här