• 1
  • 2
2021-08-31, 18:36
Medlem
För några år sedan uppsökte jag läkare vid återkommande värk från testiklarna. Läkaren undersökte, fann inget men sa att det troligtvis berodde på att jag för stunden ofta bar tightare jeans.

Jag har efter det besöket även kollat upp det vid en annan gång. Även då blev jag undersökt men ingenting hittades.

Nu idag ömmar det igen. Har varit hemma sjuk i en vecka så går endast runt i mjukbyxor, vilket tar bort alternativet att något ska ha klämt åt dom och skapat ömhet, så.. vad kan det vara? Och undrar lite ifall det kanske är min förkylning som spökar, även om det känns som ett långskott.

Blir såklart nojig att det ska vara testikelcancer och allt sånt där.
Citera
2021-08-31, 19:04
Medlem
Turbomachines avatar
Om du är ung så kan det vara Testikelvridning, en ganska vanlig åkomma.
Kolla igen hos läkare.
Citera
2021-08-31, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine
Om du är ung så kan det vara Testikelvridning, en ganska vanlig åkomma.
Kolla igen hos läkare.

Över 30, under 40.
Citera
2021-08-31, 19:50
Medlem
Vissa könssjukdomar kan orsaka smärta i pungen.
Citera
2021-08-31, 19:52
Medlem
Nattjags avatar
Allt möjligt kan svullna när man är krasslig, testiklar är inget undantag.
Citera
2021-08-31, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
För några år sedan uppsökte jag läkare vid återkommande värk från testiklarna. Läkaren undersökte, fann inget men sa att det troligtvis berodde på att jag för stunden ofta bar tightare jeans.

Jag har efter det besöket även kollat upp det vid en annan gång. Även då blev jag undersökt men ingenting hittades.

Nu idag ömmar det igen. Har varit hemma sjuk i en vecka så går endast runt i mjukbyxor, vilket tar bort alternativet att något ska ha klämt åt dom och skapat ömhet, så.. vad kan det vara? Och undrar lite ifall det kanske är min förkylning som spökar, även om det känns som ett långskott.

Blir såklart nojig att det ska vara testikelcancer och allt sånt där.

Det kan vara Klamydia som har resulterat i bitesikelinflammation och vidare i Prostatit.

Se inlägg om Skojarn som har skrivit mycket om detta.

2019-09-16, 20:52 #4599
Skojarn

Hur har han i förväg sagt att han ska behandla din bitestikelinflammation? be honom om oral moxifloxacin, hans sprutor med 10 dagars mellanrum i prostata kommer nog varken göra till eller från.

(FB) Prostatit
Citera
2021-08-31, 20:01
Medlem
Melange5738s avatar
Det vanligaste är hernia.
Citera
2021-08-31, 20:14
Bannlyst
Finns det något värre för en kille än att ha är väl värk i testiklarna? Kanske tandvärk?

Du får givetvis ignorera det bäst du vill. Det är upp till dig själv, men räkna med framtida problem där nere och problem att få barn framöver när du träffar din drömprinsessa och hon talar om att köpa hus och vill bilda en familj tillsamman med dig.

Senast redigerad av Bensindriven 2021-08-31 kl. 20:50.
Citera
2021-08-31, 20:24
Medlem
Åderbråck, vattenbråck eller spermatocele. Cancer är relativt ovanligt. Bitestikelinflammation ger rejäl svullnad och rodnad.

Hade återgått till vårdcentralen och bett om ett ultraljud, det fastställer ovanstående diagnoser. Allting ovan går att åtgärda.
Senast redigerad av ensamseglare 2021-08-31 kl. 20:26.
Citera
2021-09-07, 18:09
Medlem
Nu är det tillbaka. Kom förut från ingenstans. Varit lugnt ett tag men fick ont i den vänstra testikeln. Molnar. Kommer och går.

Har ingen könsjukdom. Låter inte heller som bråck. Möjligen en inflammation men så pass återkommande? Klart man tänker cancer.
Senast redigerad av MZW 2021-09-07 kl. 18:13.
Citera
2021-09-07, 18:29
Medlem
Citat:
Nu är det tillbaka. Kom förut från ingenstans. Varit lugnt ett tag men fick ont i den vänstra testikeln. Molnar. Kommer och går.

Har ingen könsjukdom. Låter inte heller som bråck. Möjligen en inflammation men så pass återkommande? Klart man tänker cancer.

Insåg att jag haft detta problem från och till sedan 2017, hur nu det ens är möjligt. Samma testikel.
Citera
2021-09-07, 18:32
Medlem
Citat:
Insåg att jag haft detta problem från och till sedan 2017, hur nu det ens är möjligt. Samma testikel.

Haft samma problem sen 2005.. har gett upp. Men det blir värre vid sjukdom, sömnlöshet etc och ofta helt borta men kommer då å då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in