Citat:
Ursprungligen postat av
argaangelica
Nä! Det underlättar efter förlossning och vestibulit ju. Det handlar om att frigöra energier, kanalisera ,minska spänningar liksom. Det är inte sexuellt!
Bloggerskan
Maxinne testade Yoni-massage och beskriver det såhär:
Citat:
”Detta är något jag absolut skulle rekommendera till alla kvinnor jag känner (och motsatt lingam-massage för alla män jag känner).
(...)
”Jag säger bara wow! Detta är en av de mest känslosamma, skönaste och ballaste upplevelser jag har varit med om. Man har ju oftast fått en eller några orgasmer per sextillfälle, ibland olika typer och ibland enbart av klitoris, men att göra denna ritual och få allt detta tillsammans var helt sinnessjukt.”
(...)
" Det är svårt att beskriva hur allt detta gick till i detalj, för det förstår inte ens jag, jag var förmodligen i någon annan dimension och ylade. Av detta kom jag först genom g-spot, sen genom a-spot, sedan via cervix (livmodern), g-spot igen och avslutade sedan med sex stycken sprutorgasmer på raken. Mellan alla dessa låg jag i olika fosterställningar, skakade, flåsade och skrek. Det här var något helt annan än vad jag någonsin varit med om - och tro det eller ej - inte så sexuellt som man skulle kunna tro - fast ändå 100% sexuellt."
https://www.devote.se/Maxinne/min-yo...art-2-30709919
Tilläggningsvis, skall Maxinne ha heder för att hon är jämlik och i inledningen även rekommenderar motsvarigheten för män, till män.