Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Partiellt fylld, och partiellt uttorkad patron, kanske.
Partiellt uttorkad tror jag inte, valde skrivare delvis för den påstods ha få problem med det och ser ingen torkad bläck på utsidan patronen, när jag testade att skriva ut en svart ruta på 4x4cm så börja det bra men sen tappa den orken som om bläcket inte rann till tillräckligt snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trakesson
De flesta skrivare brukar skicka med patroner med mindre bläck i än det är i de man sedan köper.
Köpte för många år sen en färglaserprinter som hade detta, tror man kunde skriva ut 700 a4 text mot 1600 sidor som en ny toner klarade, xerox hade uttryckligen specificerat detta men kan inte minnas jag läste nåt om det från canon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quandmeme
eftersom totalsumman blir mycket högre än man räknat med då man måste byta bläck nästan omgående.
å andra sidan, 399kr för skrivaren och 179kr för en äkta svart färgpatron i lokala butiken är hyffsat överkomligt ändå
Citat:
Ursprungligen postat av
sk33
Har haft flera pixma (dock inte TS modell), har börjat köpa XL-piratpatroner från Tyskland,
xl har jag missat, är det nåt som alltid kan användas som ersättning för standardstorleken eller är det bara för vissa skrivare?