• 1
  • 2
2021-08-30, 17:05
Medlem
fattigakrakens avatar
Jag ljuger när jag behöver det för att rädda mitt eget skinn. Genom åren har jag blivit en mästare på det när jag blir ställd mot väggen. När jag gör det så tror jag på det själv. Ser inget fel med att skydda sig på detta vis heller. Som mot olika myndigheter som försöker vaska fram saker, polisen eller vad som helst. Jag gör det iskallt och är fan en mästare slog det mig idag när jag gjorde det igen. Känner ingen ågren eftersom det handlar om skydd som sagt. Ingen mytomani. Det är något helt annat.

Jag anser att "man får inte ljuga" är några barnsligheter fröknar har tutat i en. Ren idioti egentligen när man kan undvika repressalier. Vad finns det för nobelt med att inte skydda sig själv i alla lägen?

Är det en färdighet jag besitter tycker ni? Är det ett mörkt karaktärsdrag?

Jag skrattar till och känner lycka hur jag förvillar människor som vill komma åt mig.
Senast redigerad av fattigakraken 2021-08-30 kl. 17:07.
Citera
2021-08-30, 17:07
Medlem
F.Hansens avatar
Att ljuga bra är en färdighet.
Dock ska man undvika att göra det av uppenbara själ.
Men visst, bra att kunna.

Vad är det för problem med myndigheter du har då?
För mig verkar det som att du är ute på hal is när du även verkar vilja göda denna sida av dig. Det är ju nått som kan sluta riktigt illa.

Jag skrattar till och känner lycka hur jag förvillar människor som vill komma åt mig.

Med det menar jag att varje gång du ljuger gör du val, det får konsekvenser, hur du relaterar till dig själv är utifrån detta och ditt inre resonemang kring det.
Du kanske ljuger istället för att reda ut problem som du faktiskt har.
Som du skriver kan du ljuga utan att känna något. Tänk om du ljuger inför dig själv utan att ha psykologiska system som säger, vänta lite nu, nu håller jag på att bli någon som jag verkligen inte är?
Senast redigerad av F.Hansen 2021-08-30 kl. 17:13.
Citera
2021-08-30, 17:14
Medlem
Det är roligt tills du möter din överman som ser dina lögner.
För när du får ryktet som lögnare så är det inte många som tror på dig.
Citera
2021-08-30, 17:39
Medlem
Den som tror det är en fördel att ljuga ljuger för sig själv och har gått på sina egna lögner.
Citera
2021-08-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattigakraken
Jag ljuger när jag behöver det för att rädda mitt eget skinn. Genom åren har jag blivit en mästare på det när jag blir ställd mot väggen. När jag gör det så tror jag på det själv. Ser inget fel med att skydda sig på detta vis heller. Som mot olika myndigheter som försöker vaska fram saker, polisen eller vad som helst. Jag gör det iskallt och är fan en mästare slog det mig idag när jag gjorde det igen. Känner ingen ågren eftersom det handlar om skydd som sagt. Ingen mytomani. Det är något helt annat.

Jag anser att "man får inte ljuga" är några barnsligheter fröknar har tutat i en. Ren idioti egentligen när man kan undvika repressalier. Vad finns det för nobelt med att inte skydda sig själv i alla lägen?

Det är absolut igen färdighet eftersom att ljuger korrumperar hela samhällen. Det är farligt när man inte längre vet vad som är sant. Men så har det varit länge i ljugeri-landet Sverige. Svenskar tror ni är charmiga men egentligen är ni sluga lögnare som ljuger en upp i ansiktet men fördelen är att det ger makt.
Citera
2021-08-30, 18:10
Medlem
lejongaddens avatar
Om du följer Sanningen är ljuga inte en färdighet! För den som ljuger utsätter sig för en risk att inte förstå värdet med att inte ljuga. Den som börja ljuga ha i grunden inte förstått innebörden med att vara ärlig, utan utveckla ett vidrigt beteende. Den som istället utveckla färdighet i att vara sann och ärlig kan utan som helst problem genomskåda den som är bra på att ljuga.

Den som ljuger tappa förståelsen till vad som är sant och falskt. Vilket genomskådas tydligt bland de rättfärdiga. Om man vill bli bra på att ljuga, då skulle jag vara rädd för att senare förstå vad som är upp eller ner, in eller ut.

Vem överlever bäst tro du?
Citera
2021-08-30, 18:12
Att ljuga är som att trolla kör på forumet, vissa gör det mästerligt och andra är helt värdelösa. Visst kan man träna på att bli bättre. Men ärlighet varar längst som man brukar säga. Men vita lögner då och då är såklart nödvändiga ibland.
Citera
2021-08-30, 18:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Vad är det i det i beteende som gör att det uppstår ett behovet av att ljuga?

I vilka sammanhang?
Citera
2021-08-30, 19:34
Medlem
skribenten00s avatar
Citat:

Enligt forskare ljuger alla människor. I genomsnitt ljuger vi 4 gånger per dag. Lögnen kan vara en grund för människans överlevnad. Psykopaten ljuger dock kontrollerat utan att känna någon skuld.
Citera
2021-08-31, 00:15
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skribenten00
Enligt forskare ljuger alla människor. I genomsnitt ljuger vi 4 gånger per dag. Lögnen kan vara en grund för människans överlevnad. Psykopaten ljuger dock kontrollerat utan att känna någon skuld.

Vad ska man säga, vad räknas som att ljuga? Att medvetet säga något vi vet inte är sant eller betraktas det som att ljuga om man tro att Sveriges flagga är grön och gul är den egentligen är blå och gul?

Lögnen är inte en grund till överlevnad, utan lögnen har aldrig någon grund just eftersom det är en lögn. Det är sanningen som är grunden till ett medvetande vilket i sig ha givit oss fördelen till att överleva.
Citera
2021-08-31, 00:28
Medlem
Citat:

Ljuga behövs ibland för att man ska rädda en situation som inte är För allvarlig
Citera
2021-09-01, 19:36
Medlem
fattigakrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Att ljuga bra är en färdighet.
Dock ska man undvika att göra det av uppenbara själ.
Men visst, bra att kunna.

Vad är det för problem med myndigheter du har då?
För mig verkar det som att du är ute på hal is när du även verkar vilja göda denna sida av dig. Det är ju nått som kan sluta riktigt illa.

Med det menar jag att varje gång du ljuger gör du val, det får konsekvenser, hur du relaterar till dig själv är utifrån detta och ditt inre resonemang kring det.
Du kanske ljuger istället för att reda ut problem som du faktiskt har.
Som du skriver kan du ljuga utan att känna något. Tänk om du ljuger inför dig själv utan att ha psykologiska system som säger, vänta lite nu, nu håller jag på att bli någon som jag verkligen inte är?
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vad är det i det i beteende som gör att det uppstår ett behovet av att ljuga?

I vilka sammanhang?

Jag har bland annat suttit i polisförhör och vridit om huvudet på förhörsledaren så att dom inte vet vad dom ska tro längre med dikt och förbannad lögn. När dom stampade in med en jävla pondus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in