2021-08-30, 09:13
Bannlyst
Det finns mycket negativt att säga om droger men det finns det redan tillräckligt med trådar om här på FB. Här tänkte jag vi kunde prata om hur droger hjälpt oss i livet och förgyllt vår vardag.

Egentligen så baseras väl mycket av hela våra liv på just "droger", sådant som bland annat utsöndrar dopamin - socker, sns, sex och porr the list goes on... men jag menar såklart substanser och räknar in alkohol & cigg.

För mig har de gjort mitt liv mycket roligare. Jag slösade bort säkert 6 år på att försöka träna, meditera, äta hälsosamt och allt det där innan jag insåg att inget fungerade. Det som fick bägaren att rinna över mot slutet, var när brossan bokat in ett möte och jag skulle sitta ner med någon jävla kärring och prata om mina problem. Fy fan det var något av det mest förnedrande jag någonsin varit med om. Så 6 år av att må skit, sen började man experimentera lite...
Jag har nu använt tramadol, CB, alkohol, benso under flera år, väl utspritt under veckan så man inte blir beroende av något och noll toleransökning - och har typ aldrig ångest längre. Mår bra och allt känns bättre än någonsin tidigare. Tagit upp en hel del gamla hobbies och även börjat prata med gamla polare igen, innan satt jag bara hemma, hatade världen och spelade tvspel. Kanske en eller två gånger i månaden bjuder jag mig själv på rejäl lyxfest med lite E eller en lina...

Måste också nämna att jag pga saker jag inte vill gå in på här, varit nära att ta till repet ett par gånger och hade jag inte haft benso till hands då så hade jag säkerligen varit död nu.

Hur har droger förgyllt ditt liv? Som sagt vill ni prata skit om det så finns det många andra trådar, vi vet alla att det förstör för många och missbruk är alltid fel men... ta det i andra trådar

Cheers!
Senast redigerad av Pastaochkuk 2021-08-30 kl. 09:46.
Citera
2021-08-30, 09:25
Medlem
Niggwards avatar
I en tidigare period i livet så var amfetamin riktigt Nice. Allt känns bra, inte ett oro i världen, inget kan rubba ens välmående. Men det håller ej i sig och i längden så håller inte missbruk.

Har även inte den bästa historiken av alkohol så bytte ut det mot Cannabis sedan tidigare. Röker för det mesta ibland då det är ett fantastiskt sätt att koppla av och med det så avstår jag alkohol.

Det mest positiva inflytandet har helt klart varit psykedeliska droger, ingen tvekan. Svampar, LSD, DMT - i ett härligt meditations syfte var 3-4 år ger en ett mer sunt och positiv syn på livet generellt.

Opiater eller liknande neråt droger har aldrig tilltalat mig alls. Känns som att det är en väg rätt ner i fördärvet personligen.

Cannabis och Psykedeliska är det ända som varit positivt på riktigt och skulle inte rekommendera annat.
Citera
2021-08-30, 09:43
Medlem
Hade en period i mitt där jag var rätt deppig.
Arbetsplatsen lades ner, började kröka mycket. Gick upp i vikt.
Plockade runt hundra toppisar och gav mig sen in i skogen.
Det ändrade allt för mig.
Tog tag i mitt liv, flyttade utomlands och gjorde det jag ville.
Äter fortfarande svamp ca två ggr om året och får alltid samma positiva effekter.
Citera
2021-08-30, 10:02
Medlem
Mullrets avatar
Fick kotkompression efter åkt i 45 gradig puckelpist. På 3 kotor. Ont, ja, det är ett understatement. Kunde knappt gå.

Fick tramadol och andra piller. La mig i soffan såg rosa elefanter.

Bäst av allt. Det släppte i ryggen. Kändes som en en timmes orgasm med en 17 årig blond nymfoman.

Så, har full förståelse för missbrukare. Däremot vägrar jag både droger, sprit och annat skit.
Citera
2021-08-30, 10:10
Medlem
Testad mdma och livs gnistan väcktes och blev mer självsäker i mig själv.

Testade kort därpå Lsd på meditativt syfte inte allt för höge doser, fast hade såklart rolig flummig tripp med och studerade folk ute på gatan och promenerade i parken och fick massor lärorika upplysningar om mänskligheten och livet.

Min sociala fobi försvann drastiskt i samma veva.. Världen va plötsligt min också, jag hade lika rätt till gatorna. Min självkänsla höjdes, jag börja respektera mig själv mer och känns självsäker.

Har härimellan testat tramadol, vilket gav tillfällig befrielse från tvångstankar jag lidit av länge. men märkte att efter några få dagar mådde jag dåligt och kände hur kass drog det va så inte tagit sedan dess.

Ketamin har jag tagit till och från förr att arbeta på tvångsbetendet, får där befrielse och utzoomad känsla från livets destruktiva grepp.. Borde väll igentligen ge 100% att motstå tvångsbetendet just då vilket jag inte gjort alltid.. Känns som det är under man trippar som man som lättast kan forma en själv till nya vanor. Så väldigt dåligt då att tillåta tex tvångshandling eller vilken destruktiv beteende som helst under trippen.
Citera
2021-09-03, 15:52
Medlem
Livsgjutarens avatar
Skulle nog säga första gången jag testade Elvanse (lisdexamfetamin-dubbel terapeutisk dos). Det var första gången i mitt liv jag fullt ut kände känslan av att jag är helt rätt. Förstår varför folk fastnar för tjack. Nackdelarna av regelbundet bruk övervägde dock fördelarna så blev inget långvarigt. Men stunderna förgyllde verkligen och gav insikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in