2021-09-01, 21:23
Medlem
Det är ju bara de i flg som äre ute o krigar o dör ingen i shottaz ju de låter deras vänner köra deras krig medans de softar till sig utomlands det där e smutsigt
Citera
2021-09-01, 21:23
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta12
Var det en människa ? I mångas ögon förmodligen nej

Jag känner inte Franky men vid ett tillfälle för c:a 3 år sedan tog jag en öl på typ en lördagskväll vid fridhemsplan , bredvid mig i baren stod denne Franky ensam och tog några shots. Jag har känt igenom honom i media och här senare. Tragikomiskt men han gav ett normalt intryck inte stöddig utan skämtsam och social , berättade om olika resor han hade gjort och att han förvärmde för han skulle på date. Tragiskt ändock att en ung människa väljer det livet.
Citera
2021-09-01, 21:28
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Alla 6 är häktade nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...kin-och-klorin

Lite citat från artikeln..

Citat:
”Misstänks ha tvättat bort spår”
Kort efter skjutningen fick polisen spår till en adress i nordvästra Stockholm, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Insatsstyrkan ska då ha slagit till mot lägenheten – och hittat sex män varav flera med kopplingar till Dödspatrullen, som FLG legat i en blodig konflikt med.

Polispersonal som genomförde husrannsakan ska ha vittnat om en stark lukt av klorin i rummen, uppger källor för Aftonbladet. Man upptäckte även att tvättmaskinen var igång. Det uppstod därför en misstanke om att de rivaliserande gängmedlemmarna försökt dölja spår.

Vem tvättar mitt i natten käder med klorin i?
Citera
2021-09-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AN68
Nej.. dom har begärts häktade. Häktningsförhandling blir imorgon.

Sorry, my bad.

OnT

"Samtidigt ska polisen fått genombrott i en utredning kring en tidigare dödsskjutning. Två av de sex männen misstänks även för mord och grovt vapenbrott den 31 maj i år då en man i 30-årsåldern sköts till döds på en parkering i Hjulsta. Båda har sedan i torsdags förra veckan varit efterlysta för dådet i våras, och är nu alltså begärda häktade för båda händelserna."

Detta torde ju då röra Ali Stress från 24K, om jag inte har helt fel.

Citera
2021-09-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Jag känner inte Franky men vid ett tillfälle för c:a 3 år sedan tog jag en öl på typ en lördagskväll vid fridhemsplan , bredvid mig i baren stod denne Franky ensam och tog några shots. Jag har känt igenom honom i media och här senare. Tragikomiskt men han gav ett normalt intryck inte stöddig utan skämtsam och social , berättade om olika resor han hade gjort och att han förvärmde för han skulle på date. Tragiskt ändock att en ung människa väljer det livet.
Han gjorde inte så mycket i "kriget" heller, han satt för ett rån innan kriget börja och kom ut precis när kriget hade startat där han fick välja Shottaz sida då han hade fler vänner på den sidan.

Han ansökte även till ett avhopparprogram men blev nekad och rådes att gå till polisen istället men det ville inte han
Citera
2021-09-01, 21:47
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Han gjorde inte så mycket i "kriget" heller, han satt för ett rån innan kriget börja och kom ut precis när kriget hade startat där han fick välja Shottaz sida då han hade fler vänner på den sidan.

Han ansökte även till ett avhopparprogram men blev nekad och rådes att gå till polisen istället men det ville inte han

Ok ja jag kommer ihåg att jag blev lite förvånad över hans trevliga approach även om han såg lite hipp ut så var han genomtrevlig och lättsam som person. Han ville lämna det livet i.a.f då , trist att inte dessa avhopparprogram fungerar bättre.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk

Ja men det var väl en gullig historia.

Snubben tjänar pengar på att förstöra bildningen och bokstavligen andra människors liv, inte sällan unga människors liv. En sån här snubbe är empatistörd, impulsstyrd, utan konsekvenstänk samt superegoistisk och narcissistisk. En riktig psykopatjävel helt enkelt. Lika pålitlig som en huggorm. Mindre gulligt blir det om man tänker på det sättet eller hur. Asen får vad de förtjänar för eller senare.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2021-09-01 kl. 21:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Sorry, my bad.

OnT

"Samtidigt ska polisen fått genombrott i en utredning kring en tidigare dödsskjutning. Två av de sex männen misstänks även för mord och grovt vapenbrott den 31 maj i år då en man i 30-årsåldern sköts till döds på en parkering i Hjulsta. Båda har sedan i torsdags förra veckan varit efterlysta för dådet i våras, och är nu alltså begärda häktade för båda händelserna."

Detta torde ju då röra Ali Stress från 24K, om jag inte har helt fel.

24k borde ju köra mot dp som klippte en av dem de hade hade kunnat köra över dp om dem samarbete med flg/shottaz
Citera
2021-09-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5

Förutom att han kasta en handgranat/Misshandlat Dp medlemmar på plats.
Citera
2021-09-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Lite citat från artikeln..

Vem tvättar mitt i natten käder med klorin i?

Vem tvättar på natten i en lägenhet period?
Citera
2021-09-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Förutom att han kasta en handgranat/Misshandlat Dp medlemmar på plats.

Franky var rädd för o dö han ville aldrig vara en del av kriget men han blev tvungen då hans vänner var det
Citera
2021-09-01, 21:56
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Franky var rädd för o dö han ville aldrig vara en del av kriget men han blev tvungen då hans vänner var det

Han var säkert ingen ängel , det jag vill ha sagt är att mitt intryck var så långt ifrån "gangster" man kan komma. Han var social och som vilken glad ung kille som helst , det är mitt intryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in