2022-11-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Blev AZ frisläppt från Danmark?

Ja
Citera
2022-11-09, 20:10
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Ja

Han är en riktigt slug jävel, hans dag är runt hörnet jag känner det på mig.
Citera
2022-11-09, 20:55
Medlem
Citat:
Han är en riktigt slug jävel, hans dag är runt hörnet jag känner det på mig.
Jag tror att hämnden från svensken kommer komma på han.
Citera
2022-11-09, 21:08
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Jag tror att hämnden från svensken kommer komma på han.

Inshallah broder, han och makkan är smuts.
Citera
2022-11-09, 22:34
Medlem
Citat:
Inshallah broder, han och makkan är smuts.
Är det makkan som blir slagen av sin kompis på videon på youtube?
Citera
2022-11-09, 23:37
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Är det makkan som blir slagen av sin kompis på videon på youtube?

Makkan är en somalisk gangster från Rinkeby, mannen på videon är en vit alkis.

Ja, det är han på videon.
Citera
2022-11-10, 02:11
Medlem
Makkan har bara gett sig på kriminella medans Piraten har bland annat Lurat sin egna familj på pengar och Svensken samt hela FLG lurat massa gamla tanter på pengar.
Ni sitter och höjer sånt här smuts folk utan heder till skyarna här och smutskastar gangstrar som kört över sina opps med Kulor och ingen snack.
Citera
2022-11-10, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
https://anonfiles.com/hbv7FaNex7/9D1...B08AF12A0_jpeg

Går ej o se
Citera
2022-11-10, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist

Här är ett väldigt sent svar.

Tidigaste möjliga datum för Musses villkorligs frigivning är den 14 maj. De åtta månaderna han fick i hovrätten för grovt olaga hot mot Jaffar Byn ska det också avtjänas 2/3 av.

När det gäller Talang så måste det ha blivit ett missförstånd någonstans för han har aldrig flyttats till ”vanlig” avdelning. Däremot satt han isolerad på Kumla under våren -21 (efter våld mot annan intagen) och flyttades till säkerhetsavdelningen (Fenix) på Saltvik för att kunna sitta i gemensamhet.
Han har dragit på sig ett antal varningar under åren. Förutom för det ovan nämnda våldet för ett USB-minne som var gömt i en deodorant. Under det senaste året har det dock ”bara” varit för flera fall av sysselsättningsvägran.
Hans beviljade telefontillstånd inom INTIK-systemet återkallades vad det gällde en bror i januari -21 och hans mor i juni -21 då han inte höll sig till reglerna. Frågan omprövades i våras men utan ändring. Han överklagade till förvaltningsrätten men denna gick på Kriminalvårdens linje.

Lite sent svar här med. Den information kom fram i fupen när Ekrem kommunicerade med deras systrar. För under tidsperioden när mordet på masken skulle ske var våren 2020. Då ska Talang ha suttit på Saltvik. I breven vill man att Talang ska göra något på den anstalten som gengäld men blir kallad Talanglös. Blev han flyttad till Kumla 2021 då för att sedan åter bli flyttad till Saltvik? När Musse och HSL medlemmar satt på Kumla samtidigt?

Tidsperioden för när Ekrem skriver med deras systrar är sommaren 2021. Då sitter Musse isolerad på Kumla och Ekrem kontaktar en advokat som ska hjälpa honom. Kan ha varit en av Ekrems sista tjänster.

Ekrem ska ha fått information om flyttningen till vanlig avdelning och vidarebefordrat detta till Musse. Så har det stått i chattarna men det som har skrivits kan ha tolkats fel. Det har trots allt varit mellanhänder.
Citera
2022-11-10, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist

Här är ett väldigt sent svar.

Tidigaste möjliga datum för Musses villkorligs frigivning är den 14 maj. De åtta månaderna han fick i hovrätten för grovt olaga hot mot Jaffar Byn ska det också avtjänas 2/3 av.

När det gäller Talang så måste det ha blivit ett missförstånd någonstans för han har aldrig flyttats till ”vanlig” avdelning. Däremot satt han isolerad på Kumla under våren -21 (efter våld mot annan intagen) och flyttades till säkerhetsavdelningen (Fenix) på Saltvik för att kunna sitta i gemensamhet.
Han har dragit på sig ett antal varningar under åren. Förutom för det ovan nämnda våldet för ett USB-minne som var gömt i en deodorant. Under det senaste året har det dock ”bara” varit för flera fall av sysselsättningsvägran.
Hans beviljade telefontillstånd inom INTIK-systemet återkallades vad det gällde en bror i januari -21 och hans mor i juni -21 då han inte höll sig till reglerna. Frågan omprövades i våras men utan ändring. Han överklagade till förvaltningsrätten men denna gick på Kriminalvårdens linje.

Jag noterar ordet gemensamhet. Kan det ha feltolkats av inblandade? Kollade själv upp det.

Citat:
Gemensamhetsvistelse
Om det inte påverkar säkerheten i häktet eller åklagaren har beslutat om restriktioner kan du ges möjlighet till gemensamhet med andra intagna under delar av dagen. Vid vissa häkten finns särskilda avdelningar för gemensamhet.

Under den tid som du tillbringar tillsammans med personal och andra intagna kan det finnas möjligheter till arbete, motion och träning. Det finns också möjlighet att få ta del av bibliotekets utbud eller träffa besöksgrupper från exempelvis ideella föreningar.
Citera
2022-11-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Makkan har bara gett sig på kriminella medans Piraten har bland annat Lurat sin egna familj på pengar och Svensken samt hela FLG lurat massa gamla tanter på pengar.
Ni sitter och höjer sånt här smuts folk utan heder till skyarna här och smutskastar gangstrar som kört över sina opps med Kulor och ingen snack.

I skjutningen i Vällingby när Piraten blir stoppad av polisen säger han att Sixty sköt mot honom. Detta hände 2020, varför säger man ens något sånt om man lever det här livet? Jag har inte läst hela fupen men Sixty lär ha fått besök av polisen då pga det. Därför media skrev om Dödspatrullens koppling till den skjutningen.
Citera
2022-11-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Jag noterar ordet gemensamhet. Kan det ha feltolkats av inblandade? Kollade själv upp det.

Ja, precis så tror jag att det var.

Det du citerade om gemensamhet var om häkten.
I fängelse sitter dom ju i små ”grupper” av 4-5 intagna per ”grupp” på säkerhetsavdelningarna (bunker/Fenix) som finns på Kumla, Saltvik och Hall. (Om det inte byggts fler säkerhetsavdelningar som jag inte har koll på.) Isolerad är man när man inte ens för göra det utan är avskild från allt och alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in