Citat:
Ursprungligen postat av
Farbaute666
Om du har läst artikeln två gånger utan att ha förstått innebörden, så är du troligen på lyset eller vill inte riktigt förstå vad som står. Det framgår tydligt att utbildningen väljer sig till svenskar med utländsk bakgrund, eller invandrare för att vara mer specifik.
En utbildning för dig som arbetat som journalist i ett annat land. Under fyra månader kommer du få grunläggande kunskap för att arbeta som journalist i Sverige. Utbildningen är på halvtid och kostnadsfri. Därefter har du mycket goda möjligheter till en avlönad heltidspraktik som reporter på någon av SVT:s 40 lokalredaktioner runt om i Sverige under våren.
För att bli antagen behöver du:
journalistutbildning eller arbetslivserfarenhet som journalist från ett annat land
grundläggande kunskaper i svenska samt mycket goda kunskaper i minst ett annat språk (förutom engelska)
Kan säga att jag både är på lyset efter lite mer än en liter vin samt även är dyslektiker. Så ja jag har svårt för att ta i in text. Kan lösa högläsning flytande men svårt att förstå vad texten innehåller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arkhamist
Du kanske borde söka med tanke på dina kunskaper i svenska, samt allmänna läsförståelse?
Läs det jag precis skrev till den ovan, både onykter, dyslektiker. Men nu måste jag få sluta lite. Är inne på andra året på ett universitet inom programmering. Så ja jag har lite extra svårt med att läsa. Men jag kämpar på ändå och står för mina svårigheter. Vilket du verkar behöva jobba med när du bara vill trycka ner andra. Gå och lägg dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flaklypan
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Citera gärna där det står att inte söker svenskar?
Läst om artikeln 2 gånger. Inser själv att jag måste vara värdelös på svenska då jag inte kan se vart det står.
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Hehe nu hittade jag det.. förjävligt. Hoppas på en felskrivning. Men tror tyvärr inte det. Är inte det olagligt?
Du kanske borde söka med tanke på dina kunskaper i svenska, samt allmänna läsförståelse?
Går väl lika gärna att uppfatta det som att tex en Svensk som tagit sin journalist examen i tex USA, UK eller något annat land och därefter arbetat i det landet! Klart är väl att de inte vill ha Svenskutbildade journalister
Ja så kan det mycket väl vara.