Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Sluta ljug. Jag har skrivit att många västländer valde att inte alliera sig med Hitler, dvs de valde bort att bli totalitära. Berlinmuren revs när den totalitära kommunismen i Östtyskland föll, det var liksom inget Västtyskland försökte stoppa, utan tvärtom.
Och slutligen exemplet som du påstår (ljuger) är mitt enda: Släpptes de amerikanska japanerna ut ur sina läger eller inte? Svaret är att de släpptes ut ur lägren och det var alltså en rörelse i riktning bort från totalitarism.
Du bad om ett exempel och jag har gett dig många.
Du påstår även att Sverige inte är demokratiskt ser jag. Vilket land är demokratiskt menar du? Finns ens demokrati i verkligheten enligt dig?
-----------------
Jag är tämligen övertygad om att the great reset kommer att vara tämligen harmlöst för oss som väljer att anpassa oss. Jag är själv fullvaccinerad och har således passerat det första lydnadstestet. Ni andra (anti-vaxxers) får ha det så kul i era koncentrationsläger.

Samtidigt hade man en policy i Tyskland (västra delen, östra var ännu värre) där man systematiskt implementerade svältförhållanden på alla, även barn och kvinnor. Man hade från början tänkt göra sig av med 20-30% av befolkningen och sätta återstående befolkning att bli bönder. Ironiskt nog var det inte "demokrati och frihet" som räddade Europa tillslut, utan Sovjet som hade mördat och våldtagit civila hela vägen fram till Berlin. Det är en myt som har uppstått bland majoriteten av boomers. Runt 1947-48 stoppades svältpolicyn. Hur många som dog vet vi ej. Säkert fler än vad man vill erkänna från något håll idag.
En gissning, som idag är haram är att man bakade ihop en del dödsfall som en konsekvens av koncentrationsläger med vad man själv gjorde. Vet inte om det hände då källorna, om de finns är ett bra sätt att förstöra din karriär. Men vi vet att "väst" delen körde en brutal svältpolicy som ingen vill kännas vid idag.
Det ska dock sägas att det var delvis, i början en konsekvens av kriget.
Man använde sig av tvångsarbete för både kvinnor, minderåriga och äldre. När man tillslut insåg att man hade en ny fiende, så fick vi den "nya korrekta storyn" Om hur de allierade seglade in och skrek "FREEEEEDOM" och "Räddade Europa" Om man med "Rädda" menar etniskt rensa en kultur och ett folk.
Den storyn går inte ihop med att Sovjet är the evil empire och västvärlden är för "frihet" Även om både Tysklad och Sovjet var skyldiga till förbannat mycket ondska och att Tyskland kanske "förtjänade" det man planerade att göra. Men kom inte säg ett ord om några mänskliga rättigheter, frihet eller något annat när den här delen av storyn sällan eller har fått någon uppmärksamhet.
Edit: Hur stränga är "förnekare"-lagarna länderna som har det? Är det kanske därför man har dessa lagar till att börja med?