Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-30, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
men varelsen som bitit är
en hund - kanske karelsk björnhund el finsk spets eller tibetansk spaniel- el en tysk kamphund
vad som hänt- ingen här som var på plats?
att hundar biter folk brukar ha en förklaring. Om hund biter annan hund är det makt-handling.
Men att hundar biter mänskor utan orsak nä det finns så klart en orsak till detta.
Det finns folk i alla bostadsområden som uppträder fel- både hundägare o såna som retar eller skrämmer andras hundar.

Ägaren är med 100% sannolikhet arab, alla som vistats i Nydala vet att inte ens 0.1% är svenskar.

Hunden i fråga är med all sannolikhet en s.k. kamphund. Amstaff eller pitbullterrier ger väldigt låga odds. Underbara hundar med rätt ägare.

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Finns hundar som är födda psykiskt instabila. Hade en vän som fick avliva sin hund pga detta. Hon var hur snäll som helst vanligtvis, men attackerade plötsligt utan synlig anledning ca en gång/månad. Min vän var en van hundägare.

Extremt få. Även människor föds som psykopater, ska dessa avrättas eller hjälpas?

Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, bekräftar detta. Har tränat hund många år. Väldigt ovanligt, men det händer.

Se svar ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Kan inte säga i detta fallet men har märkt att i princip hela malmö är fullt av svenska psykfall och känslostyrda vrak varav många har hund så är inte omöjligt att det handlar om en svensk. Eftersom dessa svenskar är väldigt instabila och inte vet hur man hanterar och fostrar en hund så får de i sin tur instabila hundar.

Nä du, det stämmer inte alls. Vänsterblivet inlägg som du aldrig kan styrka med ens en källhänvisning från Expo.

Skitsnack helt enkelt.
Citera
2021-08-30, 12:30
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Skjut hundjäveln och bötfäll ägaren med minst 20 lax.

Sen kan privatpersoner driva egna stämningar.
Senaste händelsen jag var med om var när en pundare "lånat" grannens hund och stack iväg med den tills den flög på min mors lilla knähund. Bötfälla ägaren för att hunden blivit stulen? Skjuta hunden för att den blir nervös och ballar ur när en pundare drar omkring med den och ska härja?

Enkelt att vara stöddig med oneliners från bakom tangentbordet. Jag vet, jag gör likadant.
Citera
2021-08-30, 12:39
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweDem2022

Extremt få. Även människor föds som psykopater, ska dessa avrättas eller hjälpas?

.

Allmänheten ska skyddas från dessa hundar, om så sker genom att man flyttar ut i skogen och har hunden kopplad med munkorg eller avlivar den har jag ingen åsikt om. Den ska inte avlas på. Det är väl typ det.

Min väns hund attackerade ju även sin ägare när hon fick sina knäppar, rejält. Hon avlivade ändå inte hunden förrän hon blev tvingad.

Människor som föds som psykopater kan man inte hjälpa för övrigt.
Citera
2021-08-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Allmänheten ska skyddas från dessa hundar, om så sker genom att man flyttar ut i skogen och har hunden kopplad med munkorg eller avlivar den har jag ingen åsikt om. Den ska inte avlas på. Det är väl typ det.

Min väns hund attackerade ju även sin ägare när hon fick sina knäppar, rejält. Hon avlivade ändå inte hunden förrän hon blev tvingad.

Människor som föds som psykopater kan man inte hjälpa för övrigt.

Intressant slutsats, utgår från att du har en examen inom ämnet?
Citera
2021-08-30, 13:03
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Intressant slutsats, utgår från att du har en examen inom ämnet?

Jag har haft hundar i 25 år. Vi har i min familj utbildat hundar för polis och militär, och fött upp dem. Så lite kunskap har jag i alla fall.

Gällande mänskliga psykopater är det baserat på livserfarenhet. Tycker egentligen innerst inne de skulle isoleras från andra människor, men det är ju inte pk att tänka så.
Citera
2021-08-30, 13:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Senaste händelsen jag var med om var när en pundare "lånat" grannens hund och stack iväg med den tills den flög på min mors lilla knähund. Bötfälla ägaren för att hunden blivit stulen? Skjuta hunden för att den blir nervös och ballar ur när en pundare drar omkring med den och ska härja?

Enkelt att vara stöddig med oneliners från bakom tangentbordet. Jag vet, jag gör likadant.

Jag vädrar min åsikt. Tycker likadant Irl.
Citera
2021-08-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
En spruta i nacken och sedan upp till Sankte Per, som Wilmer X brukade sjunga.
Helt rätt! Man borde dessutom göra sig av med själva hunden också.
Citera
2021-08-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tyvärr finns sådana hundar som inget hellre vill än att slå käftarna i närmaste människa. Även sådana som visar dominans men som inte hugger.

Helt utan anledning? Tillåt mig tvivla ... Två vuxna personer med barn borde ta barnet i handen och avlägsnat sig från/undvikit den främmande hunden. Gjorde dom det? Hunden sprang ikapp el. bara anföll omotiverat?
Citera
2021-08-30, 23:17
Medlem
Steg 1)
Farliga hundar ska avlivas.

Steg 2)
Farliga hundägare (=araber) ska utan undantag repatrieras till sitt ursprungsskitland Palestina.

Steg 3)
Politiker ansvariga (lätt att ta reda på vilka de är) för import av statslösa palestinier får stå sitt kast. Vi skiter i den nepotistiska politikerkulturen att bevilja varandra ”ansvarsfrihet” och ställer dem inför en folkdomstol.
Må sedan hundar pissa på dras gravar.

Steg 4)
Låt oss sedan fira lugn och ro.
Citera
2021-08-30, 23:22
Medlem
Citat:
Tänkte för en gångs skull ett brott i Malmö med en svensk GM men på Nydala finns det noll svenskar.

Uppenbart att du aldrig varit och besökt Nydala. Finns en del svenskar.
Citera
2021-08-30, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkinsuperstar
En ras, som är överrepresenterad vid bett är golden retriever. Och nej, de är sällan aggressiva. Men det illustrerar verkligen handhavande felet...handhavandefelet med en tuffare ras...ja då blir skadan större.
de är för fler har gólden
Citera
2021-08-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkinsuperstar
En ras, som är överrepresenterad vid bett är golden retriever. Och nej, de är sällan aggressiva. Men det illustrerar verkligen handhavande felet...handhavandefelet med en tuffare ras...ja då blir skadan större.
Småbett ja, och inte aggressivt. Det är vassa valptänder och småbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in