2021-08-30, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tyvärr finns sådana hundar som inget hellre vill än att slå käftarna i närmaste människa. Även sådana som visar dominans men som inte hugger.
ok- lynnig hund
då är det hundägarens ansvar att strama kopplet o inte utsätta den nervöst lynniga hunden för frestelsen att nudda en annan mänska.
Citera
2021-08-30, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelse...54-djur-malmo/
29 augusti 16:54, Djur, Malmö

Flera personer bitna av hund, Nydala.

En hund har av okänd anledning bitit tre personer. Händelsen har inträffat på en innergård på Professorsgatan. Polis är på plats och har hunden under kontroll. Ambulans är budad till de skadade.

Uppdatering: Hunden har skadat två personer, varav ett barn. Den tredje personen har trillat i samband med tumultet på platsen.

Uppdatering: De skadade förs med ambulans till sjukhus.

Uppdatering: Hunden omhändertas. Ärendet hanteras i nuläget som vållande till kroppsskada.
Vet någon mer?
Det är drf invandrare lär sina barn att hundar är farliga 😂 now i get whyyy
Citera
2021-08-30, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok- lynnig hund
då är det hundägarens ansvar att strama kopplet o inte utsätta den nervöst lynniga hunden för frestelsen att nudda en annan mänska.

Finns pundarjyckar som är fullständigt galna. Fullständigt.

Men det vanliga är nog att folk kaxar sig mot en jycke eller beter sig dumt på annat sätt.
Citera
2021-08-30, 01:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Skjut hundjäveln och bötfäll ägaren med minst 20 lax.

Sen kan privatpersoner driva egna stämningar.
Citera
2021-08-30, 08:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Finns pundarjyckar som är fullständigt galna. Fullständigt.

Men det vanliga är nog att folk kaxar sig mot en jycke eller beter sig dumt på annat sätt.

Finns hundar som är födda psykiskt instabila. Hade en vän som fick avliva sin hund pga detta. Hon var hur snäll som helst vanligtvis, men attackerade plötsligt utan synlig anledning ca en gång/månad. Min vän var en van hundägare.
Citera
2021-08-30, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rutand
Vore inte mer än vanlig skyddsjakt att skjuta den på plats. Varför detta daltande med hundar hela tiden?

Men varför ska vissa människor få ha hundar det är människan som avgör hur hunden bli genom sitt agerande.
Citera
2021-08-30, 08:37
Medlem
Borde förbjuda vissa hundraser.
Citera
2021-08-30, 09:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Finns hundar som är födda psykiskt instabila. Hade en vän som fick avliva sin hund pga detta. Hon var hur snäll som helst vanligtvis, men attackerade plötsligt utan synlig anledning ca en gång/månad. Min vän var en van hundägare.

Ja, bekräftar detta. Har tränat hund många år. Väldigt ovanligt, men det händer.
Senast redigerad av Dockland 2021-08-30 kl. 09:26. Anledning: typo
Citera
2021-08-30, 09:44
Medlem
Vet någon vad som hände? Var hunden lös? Vilken ras?
Citera
2021-08-30, 10:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo

Även jag har varit med om detta, och det var dessutom just en Golden Retriver (den ras som statistiskt sett oftast biter).
Både min vän och jag har haft egna hundar (både stora bruksraser och mindre rena ”sällskapshundar” beroende på hur vår boende/familjesituation sett ut just då) i snart 25 år, men denna hunden blev vi aldrig klok på varför den gjorde som den gjorde.

Alltid tragiskt när det inträffar.
Hoppas att hunden får den hjälp den behöver, antingen i form av en ny ägare eller ja vad som nu krävs..
Citera
2021-08-30, 11:35
Medlem
swebarbs avatar
hunden bör ju avlivas efter denna incident.
Citera
2021-08-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweDem2022
Tänkte för en gångs skull ett brott i Malmö med en svensk GM men på Nydala finns det noll svenskar.

Kan inte säga i detta fallet men har märkt att i princip hela malmö är fullt av svenska psykfall och känslostyrda vrak varav många har hund så är inte omöjligt att det handlar om en svensk. Eftersom dessa svenskar är väldigt instabila och inte vet hur man hanterar och fostrar en hund så får de i sin tur instabila hundar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in