• 2
  • 3
2021-08-29, 22:05
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vizzla
Det ser ju för fan ut som ett fattigt/billigt operativsystem det där, detta är 2021 och temat liknar mac mer än windows bör se ut.

Windows brukade vara eye-candy med Aero och annat bra redan 10 år sedan, nu är det så fult.

Kollar man på filmklippet nedan märker man att det är ett billigt operativsystem, likt windows 10 men säkerligen sämre:

https://www.youtube.com/watch?v=1PahnCVa7nQ

Du kommer vänja dig. Om 20 år är du lika nostalgisk över W10/11
Citera
2021-08-30, 03:33
Medlem
Loxuss avatar
Windows XP är ett av dom sämsta OS:en MS har släppt. Saknar det inte och ångrar att jag nånsin använde det.
Citera
2021-08-30, 05:15
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Du kommer vänja dig. Om 20 år är du lika nostalgisk över W10/11
Jepp

Man hörde samma gnäll när Win 95 kom. Då gick en del tillbaka till 3.11
Citera
2021-08-30, 09:22
Medlem
Håller med. Win XP var stilrent och praktiskt. Inte massa skit appar och pop-ups överallt. Hade de stött modern hårdvara hade jag fortfarande kört det idag.
Citera
2021-08-30, 10:32
Avstängd
Uncorruptables avatar
Windows XP var otroligt bra, kompatibelt med allt, fantastiskt lätt, enkelt att ändra systemfiler på etc.
Citera
2021-08-30, 12:29
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker att Microsoft borde släppa en ny version av Windows XP? Den var bäst av alla, men det går inte att få updates till windows xp längre med nya processorer osv?

Lär dig programmera så kan du skriva ditt egna OS
Citera
2021-08-30, 12:38
Medlem
Windows XP var tider det!

Windows 10 fungerar väl bra om du installerar "Classic Shell"
http://www.classicshell.net/

Då får ni iallafall tillbaka Windows 7 Menyn.
Citera
2021-08-30, 13:06
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Allting var bättre, både temat, programmen som ingick osv. Varför kan dom inte släppa ett Windows med msn messenger igen? Är man så snål och inte vill bjuda på msn servrar? Istället använder man sig av skype som folk måste betala för.

Micrsoft verkar vara ett snålt företag.

Om ni menar att vi är snåla i Sverige så kommer jag säga att Microsoft är de rikaste i världen, dom borde inte snåla på sina produkter.

Var verkligen grundtemat i XP snyggt, det med grön knapp, blå ram, röda vissa knappar ?
Tyckte det, såg ut som Super mario bros
Tills ja man kunde installera teman sen. Något grått orange och svart, eller så kunde man köra 98 tema
Ev kontrast svartvita. Synd bara man inte kan välja mappfärger osv ?
Jag vet man kunde hacka systemet med Samurize eller så. Men varför kunde inte MS ge bort eller sälja fler val ?

Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Däremot en moderniserad version av Windows 7. Som en tjänst åt alla trogna kunder, som Microsoft verkligen har en drös av, sittande med äldre maskiner.

Microsoft har råd med detta och skulle få enormt mycket goodwill.

Citat:
Jag håller med dig helt här ändå, en moderniserad version av Windows 7 med ett grymt bra tema, + vissa applikationer som ingår gratis hade varit awesome.

Om de återupplivade msn messenger hade man inte behövt använda pidgin hela tiden.

Citat:
Det ser ju för fan ut som ett fattigt/billigt operativsystem det där, detta är 2021 och temat liknar mac mer än windows bör se ut.

Windows brukade vara eye-candy med Aero och annat bra redan 10 år sedan, nu är det så fult.

Kollar man på filmklippet nedan märker man att det är ett billigt operativsystem, likt windows 10 men säkerligen sämre:

Jag ville ha helsvarta ramar och bort den där orben, fick hacka systemet
Citera
2021-08-30, 13:16
Medlem
slashxs avatar
Citat:

Dåligt plagiat på kde plasma. Microsoft har absolut noll nytänk tyvärr
Citera
2021-08-30, 13:31
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Allting var bättre, både temat, programmen som ingick osv. Varför kan dom inte släppa ett Windows med msn messenger igen? Är man så snål och inte vill bjuda på msn servrar? Istället använder man sig av skype som folk måste betala för.

Micrsoft verkar vara ett snålt företag.

Om ni menar att vi är snåla i Sverige så kommer jag säga att Microsoft är de rikaste i världen, dom borde inte snåla på sina produkter.
XP är också min favorit. Trevliga minnen från den tiden har jag också. Använde mest ICQ och MSN och när MSN började att fasas ut och folk gick över till Skype så kändes det som att en del av livet försvann. Skype kändes väldigt begränsat och klumpigt. Det som var extra kul med MSN var möjligheten att modda det. I Skype finns inte den möjligheten, vad jag känner till.

Jag har alltid avskytt Skype och gör det än idag, men tyvärr använder ju de flesta sig av det idag. Det går inte att skräddarsy det efter eget behov och det är extremt tråkigt. Däremot har jag aldrig betalat för Skype och känner nog ingen som heller gör det.
Citera
2021-09-06, 11:16
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Dåligt plagiat på kde plasma. Microsoft har absolut noll nytänk tyvärr

De plagierar ChromeOS.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera