• 1
  • 2
2021-08-29, 15:21
Bannlyst
Är det bara jag som tycker att Microsoft borde släppa en ny version av Windows XP? Den var bäst av alla, men det går inte att få updates till windows xp längre med nya processorer osv?
Citera
2021-08-29, 15:22
Medlem
SittFints avatar
Det kan du ju tycka, men det kommer aldrig att hända.
Citera
2021-08-29, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Det kan du ju tycka, men det kommer aldrig att hända.

Det går att tjäna stora stålar, men dom vill inte det? Varför kommer det inte hända? Msn messenger ingick också i windows xp, så den var grymt bra på sin tid.

Desvärre så var processorerna inte så bra på den tiden, de har förbättrats avsevärt mycket, medans windows 10 har försämrat operativsystemet med buggiga program, slöa laddningstider osv.

Ett nytt win xp, skulle innebära snabba processorer och bra operativsystem, ett plus för pcspel.
Citera
2021-08-29, 15:27
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vizzla
Det går att tjäna stora stålar, men dom vill inte det? Varför kommer det inte hända? Msn messenger ingick också i windows xp, så den var grymt bra på sin tid.

Desvärre så var processorerna inte så bra på den tiden, de har förbättrats avsevärt mycket, medans windows 10 har försämrat operativsystemet med buggiga program, slöa laddningstider osv.

Ett nytt win xp, skulle innebära snabba processorer och bra operativsystem, ett plus för pcspel.
Varför skulle de tjäna en massa stålar på det? Det är ju knappast så att du inte kommer köra en annan Windows när XP inte längre fungerar.
Citera
2021-08-29, 15:28
Bannlyst
Windows XP med en Core i7 4770

https://www.youtube.com/watch?v=ZEVVl3uOapA

Grymt bra grejer det var, ett nytt Windows XP borde stödja fyra kärnors processorer om man har tur.
Citera
2021-08-29, 15:32
Medlem
SittFints avatar
Jadu. Själv har jag för länge sedan tröttnat på att bli påprackad saker. Det var det som gjorde att jag bytte till Linux, och ångrar mig inte en sekund.
Citera
2021-08-29, 15:45
Medlem
daskapitans avatar
Jag kan instämma, WXP var absolut det mest användarvänliga programmet.
Jag hade gett nästan vad som helst för en ny lansering eller en ny hårddisk med ovan.
Kanonbra.
Citera
2021-08-29, 15:50
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker att Microsoft borde släppa en ny version av Windows XP? Den var bäst av alla, men det går inte att få updates till windows xp längre med nya processorer osv?

Vad, mer specifikt, var/är bättre med Windows XP än exempelvis Windows 10/11?
Citera
2021-08-29, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vad, mer specifikt, var/är bättre med Windows XP än exempelvis Windows 10/11?

Allting var bättre, både temat, programmen som ingick osv. Varför kan dom inte släppa ett Windows med msn messenger igen? Är man så snål och inte vill bjuda på msn servrar? Istället använder man sig av skype som folk måste betala för.

Micrsoft verkar vara ett snålt företag.

Om ni menar att vi är snåla i Sverige så kommer jag säga att Microsoft är de rikaste i världen, dom borde inte snåla på sina produkter.
Citera
2021-08-29, 16:08
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Allting var bättre, både temat, programmen som ingick osv. Varför kan dom inte släppa ett Windows med msn messenger igen? Är man så snål och inte vill bjuda på msn servrar? Istället använder man sig av skype som folk måste betala för.

Om ni menar att vi är snåla i Sverige så kommer jag säga att Microsoft är de rikaste i världen, dom borde inte snåla på sina produkter.

Det där är väl en smaksak. Nu använder jag inte Windows själv men XP var väl bra på sin tid.
Favorit-Windows är fortfarande Windows 2000.
Dock inget jag skulle valt idag.
Windows 11 ser lovande ut med snyggare gui ala MacOS. Så det börjar ta sig.
Citera
2021-08-29, 16:13
Medlem
Quid pro quos avatar
Däremot en moderniserad version av Windows 7. Som en tjänst åt alla trogna kunder, som Microsoft verkligen har en drös av, sittande med äldre maskiner.

Microsoft har råd med detta och skulle få enormt mycket goodwill.
Citera
2021-08-29, 16:17
Medlem
SittFints avatar
Citat:

Fast helt ärligt så låter du bara som en gnällspik som tycker att det är andras skyldighet att ge dig vad du vill ha gratis. Hur menar du att MS skulle kunna tjäna stora pengar på sådana som dig?

Det är ju tack vare sådana som dig som MS kan fortsätta sina fasoner. Exakt samma sak med Facebook. Om folk som var missnöjda faktiskt var beredda att utforska de gratis alternativ som finns så hade jättarna inte kunnat bete sig som rövhål och komma undan med det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in