Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-11-27, 21:50
  #25
Medlem
RollonHomies avatar
Visst är det kul att köra tungt, men jag brukar med jämna mellanrum köra på rena flugvikterna och fokusera på hundra procent kontakt. Det är en annorlunda känsla tycker jag och jag kan verkligen känna hur nedre ryggen jobbar. För mig funkar det nästan som en form av stretching och det känns hur skönt som helst.
Citera
2021-11-29, 22:17
  #26
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Visst är det kul att köra tungt, men jag brukar med jämna mellanrum köra på rena flugvikterna och fokusera på hundra procent kontakt. Det är en annorlunda känsla tycker jag och jag kan verkligen känna hur nedre ryggen jobbar. För mig funkar det nästan som en form av stretching och det känns hur skönt som helst.

Svårt att få till bra form när man har för lätta vikter på, särskilt basövningar. Annars är det ju som du säger bra att då och då köra lätt och verkligen tänka på form och muskelkontakt. Även bra som viss stretchning, eller som uppvärmning då man vill få igång blodflödet till musklerna bra.

Skitbra också om man har en skada och ändå vill aktivera området utan att riskera att göra skadan värre.

Lätta knäböj och flera reps (15-20) är en av min favoriter. Bra cardio-träning här!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback