Citat:
Ursprungligen postat av
MolganMeti
Tack alla för er input, det är riktigt skönt att "tala" med någon om detta.
Vi har testat en del saker, tex 3kant osv.
Saken är att precis som 45Lokar skriver, vi har olika drivkraft... hon säger själv att hon inte tänker på sex osv.
Jag ska nog säga att de första 4-5åren så hade vi typ sex varje dag, om inte iaf varannan. Men även då var hon likadan, dock säger hon ofta "jag gillar ju det när vi har sex, men att börja är problemet"
Ok, men då kanske det är så att ni har olika sexlust, som personer. Men att passionen de första åren drev upp det hela så att säga.
Det är därför en väsentlig fråga som jag alltid frågar en person i början, (gärna innan man blivit kär / börjat sexa). ”Hur ofta är idealt för dig att ha sex, i ett förhållande”?
Detta förutsätter naturligtvis att personen haft förhållanden tidigare. Men även annars så kanske de vet på ett ungefär, om de tror att de är sugna en gång per dag, en gång per vecka, en gång per månad, osv.
Just för att min värsta mardröm är att fastna med ngn med låg lust i längden.
Sen kan lusten svänga under livet förstås.
Det finns nog inga genvägar. Du får vara rak och ta diskussionen med henne, om att du känner dig otillfredsställd i relationen. Säg att du har större behov av sex och även av övrig fysisk närhet. Fråga vad hon tycker om det.
Kanske hamnar ni i diskussioner om öppet förhållande, parterapi, eller går isär. Men både du och hon ska ju må bra, om ni ska leva ihop.