• 1
  • 2
2021-08-28, 22:15
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolganMeti
Tack alla för er input, det är riktigt skönt att "tala" med någon om detta.

Vi har testat en del saker, tex 3kant osv.
Saken är att precis som 45Lokar skriver, vi har olika drivkraft... hon säger själv att hon inte tänker på sex osv.
Jag ska nog säga att de första 4-5åren så hade vi typ sex varje dag, om inte iaf varannan. Men även då var hon likadan, dock säger hon ofta "jag gillar ju det när vi har sex, men att börja är problemet"

Ok, men då kanske det är så att ni har olika sexlust, som personer. Men att passionen de första åren drev upp det hela så att säga.

Det är därför en väsentlig fråga som jag alltid frågar en person i början, (gärna innan man blivit kär / börjat sexa). ”Hur ofta är idealt för dig att ha sex, i ett förhållande”?

Detta förutsätter naturligtvis att personen haft förhållanden tidigare. Men även annars så kanske de vet på ett ungefär, om de tror att de är sugna en gång per dag, en gång per vecka, en gång per månad, osv.

Just för att min värsta mardröm är att fastna med ngn med låg lust i längden.

Sen kan lusten svänga under livet förstås.

Det finns nog inga genvägar. Du får vara rak och ta diskussionen med henne, om att du känner dig otillfredsställd i relationen. Säg att du har större behov av sex och även av övrig fysisk närhet. Fråga vad hon tycker om det.

Kanske hamnar ni i diskussioner om öppet förhållande, parterapi, eller går isär. Men både du och hon ska ju må bra, om ni ska leva ihop.
Citera
2021-08-28, 22:31
Moderator
pbos avatar
Rubrik ändrad från: Hjälp, vad ska jag göra?

/mod
Citera
2021-08-29, 00:03
Medlem
22 års förhållande här, och det är inte så ovanligt med TS situation . Vi har väl lyckats ganska bra att hålla uppe frekvensen på sexet, men nu på senaste tiden är det faktiskt jag (man 45) som börjar tycka sex är rätt överskattat, man har liksom gjort allt 100 ggr känns det som) och hellre fokuserar på annat som träning, hobbys mm.

Trivs bra med frun i övrigt, det är fördelaktigt ekonomiskt att bo ihop och bra för barnen att ha ett hem, och inte två som det ska växlas imellan.
Citera
2021-08-29, 01:06
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolganMeti
Tack alla för er input, det är riktigt skönt att "tala" med någon om detta.

Vi har testat en del saker, tex 3kant osv.
Saken är att precis som 45Lokar skriver, vi har olika drivkraft... hon säger själv att hon inte tänker på sex osv.
Jag ska nog säga att de första 4-5åren så hade vi typ sex varje dag, om inte iaf varannan. Men även då var hon likadan, dock säger hon ofta "jag gillar ju det när vi har sex, men att börja är problemet"

Att börja är problemet säger hon enligt dig. Hon är ju medveten om problemet men är inte beredd att lägga manken till. Dags att ställa ultimatum, antingen gör hon något åt saken eller så får ni gå vidare med era liv på olika håll.

Nöjd dig aldrig att leva med en assexuell kvinna. Knulla är livet, glöm inte det.
Citera
2021-08-29, 07:56
Medlem
Du skriver att du alltid har varit den som har varit drivande när det gäller närhet och sex men att du när du tagit ett steg tillbaka känner att passionen nästan försvunnit. Det är alltså DU som har ändrat beteende, hon har ju aldrig varit drivande.

Det är fullt förståeligt att du tröttnat på att vara den som alltid tar initiativ, men i 16 år tyckte du att hennes bristande driv efter sex och närhet var såpass okej att du gifte dig med henne. Vad har ändrats sen dess, utöver din inställning och ditt beteende?
Citera
2021-08-29, 10:27
Medlem
CompressorVanes avatar
Såhär blir det. När barnen kommit är det över med sexet.

Svårare än svårt att hitta tillbaka.

Jag känner att kvinnor förändras efter barnens tillkomst. Narcissismen i dem tar över för de känner sig som Gud allsmäktige över att ha för till liv.

Män i äktenskap är de mest miserabla.
Du är ett verktyg bara.

En bekant till mig sa att ”äktenskapet är kvinnans pension”.
Citera
2021-08-29, 10:32
Medlem
Tjejer är nästan aldrig den som är drivande till sex utan det är mannens uppgift att förföra. Det är så naturen funkar. Sen om hon skulle neka dina inviter till sex är det nog för att du beter dig mer som en kvinna än en man, då behöver du jobba på din maskulinitet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in