Citat:
Ursprungligen postat av
Orfilad
Jag går på socialbidrag så kassaflödet är inte stort som ni kanske förstår. Jag har kunnat hushålla med mina begränsade resurser rätt bra till en början men nu under sommaren har det vänt och pengar bara försvinner från mitt konto. Skräpmat, god mat, godis, dricka, alkohol, lite knark, märkeskläder, prylar som ligger över vad jag har råd med. Ett jävla springande till affären för att köpa en läsk eller något att tugga på har det blivit. Flera gånger om dagen ibland då jag tänker för stunden. Jag får ångest över hur mycket pengar som går åt.
Det här har blivit den fattigaste månaden för mig där jag mot slutet har fått äta pasta eller vitt ris med kryddor till middag.
Sen när bidragspengarna trillade in igen så var jag tillbaka i gamla mönster och spenderade pengar av bara farten på mycket som jag inte behöver. Tänker då att jag ska lyxa till det eftersom jag har levt så fattigt ett tag. Knepig situation detta.
Hur rehabiliteras man från slösaktigheten och så att det inte blir tom kyl, frys och bara pasta till middag i slutet av nästa månad?
Allvarligt så tror jag att du behöver söka hjälp eftersom du är medveten om ditt problem men ändå fortsätter i gammalt mönster. Du måste ändra tankesätt.