• 1
  • 2
2021-08-27, 22:01
Bannlyst
https://www.gp.se/nyheter/sverige/ma...5da-1.53655686

En 57-årig man har avlidit efter att han skadats i en arbetsplatsolycka utanför Laholm på torsdagsmorgonen, skriver Hallandsposten.

Mannen, som arbetade som lastbilschaufför, hade klättrat upp på en potatislåda när han tappade balansen och föll till marken från cirka 1,5 meters höjd.

Han fördes med ambulans till sjukhus för vård. På fredagen meddelade polisen att mannen avlidit av sina skador.

---------

Bland det sjukaste jag läst på länge, 1.5 meters höjd alltså? Han måste ha fallit baklängas snett och inte rakt då va?

När man söker på "potatislåda" så ser det iaf ut som något man inte ska gå upp på..
Citera
2021-08-27, 22:22
Medlem
Snöpligt slut...

En potatislåda.
Citera
2021-08-27, 22:47
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Det krävs inte så höga fall om man landar olyckligt, exempelvis med huvud före mot betonggolv eller dylikt. Vi är bräckliga, kom ihåg det.
Citera
2021-08-27, 23:20
Medlem
megacoolmans avatar
Han hade tydligen varit vid medvetande efteråt och t om svarat i mobilen när det ringde.
Troligen har han fått en hjärnblödning eller något senare.

RIP
Citera
2021-08-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Snöpligt slut...

En potatislåda.

Ja, nog finns det roligare sätt att sätta sin sista potatis på. Arbetsplatsolyckorna tycks bara öka, det måste man verkligen ta tag i.

För att inte tala om DN:s Magadalena Ribbing som visste allt om både vett och etikett men vad hjälpte det...

Citat:
"Magdalena Ribbing avled på sjukhus efter en fallolycka i samband med att hon skulle förbereda en lunch,"
Senast redigerad av B.R.Donut 2021-08-27 kl. 23:26.
Citera
2021-08-27, 23:26
Medlem
Lite pinsamt för änkan. Jag får beklaga sorgen, vad var orsaken till …. Covid, eller?
En potatislåda!
En bonde eller?
Citera
2021-08-27, 23:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Inse varför man ska ha cykelhjälm, ungefär samma fallhöjd.
Citera
2021-08-28, 00:25
Medlem
Silverfiskarnas avatar
De flesta fallolyckor sker under 2m och leder ofta till allvarliga skador eller död. Som någon redan påpekat räcker det med att landa olyckligt.

På högre höjder är folk betydligt mer riskmedvetna.
Citera
2021-08-28, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det krävs inte så höga fall om man landar olyckligt, exempelvis med huvud före mot betonggolv eller dylikt. Vi är bräckliga, kom ihåg det.
Kom på att hans huvud också var totalt 270-285 cm ovanför marken, med tanke på att han stod på lådan, så då kanske fallet blir tyngre, dom flesta tänker nog att fallet blir 150 cm totalt, men då måste man räkna från fötterna...

Känns dock jävligt snopet.

Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Han hade tydligen varit vid medvetande efteråt och t om svarat i mobilen när det ringde.
Troligen har han fått en hjärnblödning eller något senare.

RIP
Vart har du läst detta?

Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det är inte omöjligt att det räknas som dödsfall i Covid om mannen testat sig 30 dagar innan olyckan. Däremot kan vi avföra att han arbetade som bonde, då artikeln säger att han var lastbilschaufför.
va, antar att du är sarkastisk? 30 dagar innan?

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Inse varför man ska ha cykelhjälm, ungefär samma fallhöjd.
Och förmodligen ännu värre då man kommer med fart.

Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
De flesta fallolyckor sker under 2m och leder ofta till allvarliga skador eller död. Som någon redan påpekat räcker det med att landa olyckligt.

På högre höjder är folk betydligt mer riskmedvetna.
Intressant! Ska komma ihåg detta, det är nog så att man helt enkelt inte tar höjden på allvar... Jag är dock fortfarande intresserad över hur dom flesta landar eller hur just denna man landat...
Citera
2021-08-28, 02:47
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
Intressant! Ska komma ihåg detta, det är nog så att man helt enkelt inte tar höjden på allvar... Jag är dock fortfarande intresserad över hur dom flesta landar eller hur just denna man landat...
Ja så är det nog, man står i på stege och plockar frukt, byter proppar och man blir tam med höjden. Men ofta, alla fall jag har en plan, plan att se ut en gren eller föremål att ta tag i om jag tappar balansen, det kanske inte finns något att ta tag i när man kliver över kanten på en potatislåda, (om det var det han gjorde).
Citera
2021-08-28, 03:00
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Det ena behöver inte utesluta det andra. Jag vet flera som både arbetar som bönder och långtradarchaufförer.

Haha, ja det låter troligt.
Citera
2021-08-28, 07:22
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Snöpligt slut...

En potatislåda.

Vilket jävla öde att dö på jobbet.

Gubben körde alltså lastbil, klättrade upp på en låda potatis, ramlade ner, slog antagligen i huvudet och dog.

Dö på jobbet i Sverige känns så svenskt, plikten framör allt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in