Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Så pappan visste inte om att han ägde bilen?? Alltså var pappan inte med när bilen köptes. Är man inte tvungen att skriva under något när man tar över registrerat ägarskap för ett fordon?? Kan jag bara skriva över mina fordon på min bror om jag vill jävlas??
Om pappan står som ägare på bilen, så kan ju inte TS stå på lånen, samtidigt som bilen är säkerhet. Alltså är det ett blankolån som tagit. Annars är ju bara TS den som betalar någon annans lån.
TS, du måste nog redogöra hur läget är, står du på lånet, eller betalar du bara lånet?
Inga problem att köpa bil i en annan persons namn. Har persoligen gjort detta för tre år sedan. Inga frågor ställdes. Nu betalade jag bilen kontant-kan ju ha påverkat saken. Att skriva en bil på en annan efteråt utan personens vetskap hoppas jag inte går idag längre, eftersom det gjordes så många bedrägliga överskrivningar tidigare.
Till TS : Sälj bilen, som så många uppmanar dig att göra. Ingen ide att hamna i en djupare lånekarusell.
Du skyller på skatten. Den var den samma när du köpte bilen, väl? Visserligen en skön ride du har men med din ekonomi så tål du ju inte att få ytterligare utgifter som t.ex service. Dyrt! Så länge alla löpande utgifter såsom skatt och försäkring på bilen betalas kommer inte bilen att beslagtagas, om jag förstår dig rätt att bilen inte utgör säkerhet för lånet. Hamnar du i en situation att du inte kan betala de ovannämnda utgifterna på bilen så kommer din farsa att få påminnelserna. Snart med utökade utgifter.
Sedan skriver du, som andra redan reagerat på, att du möjligen har gjort dig skyldig till urkundsförfalskning? Vad mer? Försäkringsbolagen godkänner heller inte en annan person som försäkringstagare än den som huvudsakligen framför fordonet utan att speciellt avtala om detta. Om du blir påkörd så kan försäkringsärendet bli komplicerat. Bolagen skärpte bevakningen och reglerna för många gjorde som du.
Blev litet pekpinnar, som jag beklagar för, men skriver i all välmening. Ni är ju så många som inte har hunnit få tillräckligt med livserfarenhet och vill gärna ta genvägar utan att ni ser vilka allvarliga konsekvenser det kan ge senare.