2021-08-27, 11:25
Medlem
Jag tycker snittet ligger på 4 hos imdb när jag kollar runt på skräckisar.
Dom flesta skräckisar har helt okända skådespelare i mina ögon. Men ibland så har dom 1 kändis eller fd kändis.

Hur väljer man ens och hur väljer ni skräckisar?

Det tar liksom emot när dom får så jävla dåliga omdömen men sen när man kollar på dom så är dom egentligen inte så dåliga.
Senast redigerad av ProGBG 2021-08-27 kl. 11:40.
Citera
2021-08-27, 11:28
Medlem
aTIVeLTos avatar
En bättre måttstock i 9 fall av 10 är att bara kolla på filmer som har många reviews, framför de som har bra betyg. Så länge filmer på imdb har fler än 100,000 reviews så är de oftast sevärda.
Citera
2021-08-27, 11:29
Medlem
Gillar inte skräck, eller typ när jag var 13 kanske, (No judgement, föredrar bara annat idag) men den här var bra .. tucker & Dale vs evil. Nog rätt gammal nu, men se den om du inte sett
Senast redigerad av .Void 2021-08-27 kl. 11:33.
Citera
2021-08-27, 11:30
Avslutad
Finns ju uppenbart dåliga filmer tex tyvärr mycket monsterfilmer är tyvärr skit, likaså zombie filmer , samt slasher.

Så försök hitta någon med lite unik premis med ett omslag där inte någon lättklädd tjej eller ”fult monster” pryder omslaget och du är good to go förhoppningsvis.
Citera
2021-08-27, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Finns ju uppenbart dåliga filmer tex tyvärr mycket monsterfilmer är tyvärr skit, likaså zombie filmer , samt slasher.

Så försök hitta någon med lite unik premis med ett omslag där inte någon lättklädd tjej eller ”fult monster” pryder omslaget och du är good to go förhoppningsvis.
Såg Love & monsters för några månader sen, på tal om såna.. den var faktiskt bra. Skräck vet jag inte, men monsterfilm.
Citera
2021-08-27, 11:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Såg iofs Love & monsters för några månader sen, på tal om såna.. den var faktiskt bra. Skräck vet jag inte, men monsterfilm.

Den har ändå en ”unik ” story samt inte typiskt b-film omslag.
Citera
2021-08-27, 11:38
Medlem
Couplets avatar
Jag har en teori om betygen, och det är att många som inte gillar skräck recenserar skräckfilmer de ser. Det du nämner har även jag märkt, att en film har dåliga betyg och sen inte alls är dålig på något sätt när jag väl kollar. Varken manus, skådespeleri, scenografi eller något annat.

Personligen har jag övergett amerikansk skräck helt och hållet, till förmån för tex sydkoreansk. Sen beror det kanske på vilken genre man gillar också? Jag är inte så förtjust i splatter, tex, utan föredrar psykologiska thrillers med övernaturliga inslag. Jag är ute efter det där krypande obehaget snarare än jump scares.
Citera
2021-08-27, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Den har ändå en ”unik ” story samt inte typiskt b-film omslag.
Jepp den var annorlunda. Du har nog rätt, minns inte vad det var för omslag... Streamade bara något random.

Rent allmänt är det svårt att hitta bra filmer nu mera.. tycker det mesta är rena missar... Serier där man får mer djup har tagit över 90minuters konstant action-flicks.
Citera
2021-08-27, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Jepp den var annorlunda. Du har nog rätt, minns inte vad det var för omslag... Streamade bara något random.

Rent allmänt är det svårt att hitta bra filmer nu mera.. tycker det mesta är rena missar... Serier där man får mer djup har tagit över 90minuters konstant action-flicks.

Samt namnet på filmen kan ju också vara ganska avslöjande

Typ filmer som

” demon shark”

” nun zombies ”

” murder rabbits”

” revenge of the crazy ax killer”

Är kanske inte något att välja i första hand om man vill ha en ” bra” skräckfilm”
Citera
2021-08-27, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Jag har en teori om betygen, och det är att många som inte gillar skräck recenserar skräckfilmer de ser. Det du nämner har även jag märkt, att en film har dåliga betyg och sen inte alls är dålig på något sätt när jag väl kollar. Varken manus, skådespeleri, scenografi eller något annat.

Personligen har jag övergett amerikansk skräck helt och hållet, till förmån för tex sydkoreansk. Sen beror det kanske på vilken genre man gillar också? Jag är inte så förtjust i splatter, tex, utan föredrar psykologiska thrillers med övernaturliga inslag. Jag är ute efter det där krypande obehaget snarare än jump scares.
Har du några tips på psykologiska thrillers? föredrar också det krypande obehaget!
Citera
2021-08-27, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Har du några tips på psykologiska thrillers? föredrar också det krypande obehaget!

It follows

Session 9

Autopsy of Jane doe

Alone with her

(FB) B skräckfilmer , monsterrip off lågbudget ,No budget Horrorskräck och dess ädla konst

Man kan ju använda min tråd som guide för att undvika sådana b-skräckfilmer
Citera
2021-08-27, 11:46
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Klassiska skräckfilmer är ett säkert kort annars. De är läskiga på riktigt, samt har välbyggda manus, t.ex. Exorcisten, Omen, etc.

Nyproducerade skräckfilmer är i princip bara skräp. Manuset är kasst och klyschigt, och kopierar ofta gamla idéer rakt av. Sedan lägger man in så många våldsscener man kan i syfte att dölja det dåliga manuset, att titta på sådana filmer känns som att spela TV-spel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in